Joo siis ajattelin kysäistä teiltä jos osaisitte kertoa onko 6-kertaa viikossa liikaa treenaamista vähän vajaan vuoden puntilla käyneelle?
Taustoista sen verran,että koko ikäni olen urheillut. Harrastin kilpauintia n 7-8vuotta,jonka jälkeen parin vuoden tauko ja sitten siirryin punttien pariin
Aluksi kävin 4-5kertaa viikossa, 2-jakoisella tähän tyyliin:
ma: rinta,selkä,jalat
ti: hauis,ojentaja,hartiat
ke: väli
to; rinta,selkä,jalat
pe: hauis,ojentaja,hartiat
la: väli
su: rinta,selkä,jalat
...
...
Paskaahan toi oli,tuppas jalat ja hartiat jäämään aina tekemättä (tylsät liikkeet,paska tekosyy :D) Mutta kyllä siinä perushommat oppi ja lihaskin kasvoi,ja läski paloi
Myöhemmin aloin järkeilemään ja otin kolmannen päivän mukaan,johon laitoin kaikki lihasryhmät mukaan mitä yleensä helposti jäi tekemättä,ja läsin yhden välipäivän lisää. Treenit näytti kutakuinkin tältä:
Ma: rinta,selkä
ti: hauis,ojentaja
ke: jalat,hartiat,(vatsat)
to: väli
pe: väli
la: rinta,selkä
...
...
Jonka jälkeen järkeilin lisää, vaihdoin rintojen ja hauisten paikkoja.
Hetken päästä vaihdoin vielä jalat,hartiat ja vatsat toiselle päivälle,ja rinnan,ojentajan kolmannelle.
Sitten lueskelin Pakkotoistoa aika paljon,ja päätin siirtää hariat rinnan ja ojentajan kanssa samalle päivälle.
Eli treeni näytti tältä:
Ma: selkä,hauikset
ti: jalat,vatsat
ke: rinta,ojentajat,hartiat
la: selkä,hauikset
...
...
Joulun jälkeen päätin ottaa yhden välipäivän pois, eli koko kroppa 2 kertaa viikossa läpi. Aina kolme kertaa peräkkäin sitten yksi välipäivä,kolme,väli....
Onko tässä liikaa treeniä vähän alle vuoden käyneelle salikundille?
Kumminkin urheilutaustaa on, ja treenit on tuntuneet hyvältä. Syön paljon ja nukun keskimäärin 7-9 tuntia yössä. Olen 189cm ja n.95kg (mikäli tällä tiedolla jotain väliä on :D)
Onko tästä haittaa pidemmän päälle?
HUOM! En kysy treeniohjelmasta mitään, minulla toiminut tämänhetkinen kolmijakoinen oikein hyvin, kaikki lihakset saavat hyvin kyytiä.
Kysymys onkin hyvin yksinkertainen, riittääkö väleissä 1 välipäivä vai jatkanko edellistä 2 päivää peräkkäin-meininkiä?
Taustoista sen verran,että koko ikäni olen urheillut. Harrastin kilpauintia n 7-8vuotta,jonka jälkeen parin vuoden tauko ja sitten siirryin punttien pariin
Aluksi kävin 4-5kertaa viikossa, 2-jakoisella tähän tyyliin:
ma: rinta,selkä,jalat
ti: hauis,ojentaja,hartiat
ke: väli
to; rinta,selkä,jalat
pe: hauis,ojentaja,hartiat
la: väli
su: rinta,selkä,jalat
...
...
Paskaahan toi oli,tuppas jalat ja hartiat jäämään aina tekemättä (tylsät liikkeet,paska tekosyy :D) Mutta kyllä siinä perushommat oppi ja lihaskin kasvoi,ja läski paloi
Myöhemmin aloin järkeilemään ja otin kolmannen päivän mukaan,johon laitoin kaikki lihasryhmät mukaan mitä yleensä helposti jäi tekemättä,ja läsin yhden välipäivän lisää. Treenit näytti kutakuinkin tältä:
Ma: rinta,selkä
ti: hauis,ojentaja
ke: jalat,hartiat,(vatsat)
la: rinta,selkä
...
...
Jonka jälkeen järkeilin lisää, vaihdoin rintojen ja hauisten paikkoja.
Hetken päästä vaihdoin vielä jalat,hartiat ja vatsat toiselle päivälle,ja rinnan,ojentajan kolmannelle.
Sitten lueskelin Pakkotoistoa aika paljon,ja päätin siirtää hariat rinnan ja ojentajan kanssa samalle päivälle.
Eli treeni näytti tältä:
Ma: selkä,hauikset
ti: jalat,vatsat
ke: rinta,ojentajat,hartiat
la: selkä,hauikset
...
...
Joulun jälkeen päätin ottaa yhden välipäivän pois, eli koko kroppa 2 kertaa viikossa läpi. Aina kolme kertaa peräkkäin sitten yksi välipäivä,kolme,väli....
Onko tässä liikaa treeniä vähän alle vuoden käyneelle salikundille?
Kumminkin urheilutaustaa on, ja treenit on tuntuneet hyvältä. Syön paljon ja nukun keskimäärin 7-9 tuntia yössä. Olen 189cm ja n.95kg (mikäli tällä tiedolla jotain väliä on :D)
Onko tästä haittaa pidemmän päälle?
HUOM! En kysy treeniohjelmasta mitään, minulla toiminut tämänhetkinen kolmijakoinen oikein hyvin, kaikki lihakset saavat hyvin kyytiä.
Kysymys onkin hyvin yksinkertainen, riittääkö väleissä 1 välipäivä vai jatkanko edellistä 2 päivää peräkkäin-meininkiä?