Aloittelian kysymyksiä ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ak8400
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Ensin vähän taustaa: Olen juuri päässyt intistä, jossa aloin vapaa-ajalla käydä salilla silloin tällöin (liian harvoin kuitenkin). Sain siitä kuitenkin tuntumaa, ja nyt kun intti loppu, hankin kausikortin. Perus & lihaskunto ihan OK, mutta toivoisin nyt että lähtis vähän pelastusrengasta pois niin että sixpäcki näkyis, ja miks ei myös muutenkin lihaksia suuremmiksi. Läskit pois kuitenkin ensimäisenä prioriteettina.

Treenaan nyt kolme kertaa viikossa, ma, ti ja pe (muuttuu varmaan lähiaikoina). Lisäksi sunnuntaina löysää aerobista pari tuntia (bmx pyöräily). Ajattelin vielä mennä HIIT lenkille aamulla, ennen aamupalaa. Tosin käytännön toimivuutta en tiedä, kun en ihan ole "aamuihminen".....Mutta tonhan voi tehdä päivälläkin?

Muutamia sekalaisia kysymyksiä:

Syön mielestäni ihan OK, mutta ajattelin jos voisi vähän vähentää hiilareita, ainakin turhat (esim illalla) pois. Tästä tuleekin mieleen että pitääkö/kannattaako palkkaria (muscle+) ottaa HIIT aamulenkin jälkeen? Ei varmaankaan, koska läskit palaa lenkin jälkeen, right ? Mites sit aamupala, senkin kanssa pitää sitten odottaa ? Käytännössä varmaan aika vaikeata, kun en kuitenkaan viitsi monta tuntia "etukäteen" herätä, vaan odottamisen takia,tosin voihan sen ajan nukkuakin,mutta..

Mitä haittoja siitä on jos saa liian paljon proteiineja? Terveyshaittoja vai pelkkää läskiä (tai jotain muuta) ?

Kun treenien jälkeen ottaa palkkaria heti pukuhuoneessa, lasketaanko se ateriaksi, eli pitäisi odottaa 3h ennenkun syö mitään, vai syönkö heti kun pääsen kotiin (20min), ja silloin mitä (juurihan on saatu proteiineja & hiilareita)?

Mites jos menee salin jälkeen heti uimaan (polttaa kuulemma hyvin rasvoja?), kannattaako palkkari ottaa ennen uimista, vai sen jälkeen?

Lisää tulee kun keksin lisää kysymyksiä :)

Kiitti jo etukäteen

Runsaasta proteiinin saannista ei ole mitään haittaa vaikka jotkut hihhulit niin väittävätkin. Läskiä tulee jos saat paljon ylimääräistä energiaa, jota proteiinissa on 4kcal/1g.

Palkkarin jälkeinen ateria kannattaa vetää joku tunnin päästä. Voi syödä vähän aikaisemminkin.

Itse ottaisin palkkarin uinnin jälkeen.

Proteiinin syönnissä on vain hyviä puolia, sairastua voi jos sitä ei syö tarpeeksi.Kannattaa siis syödä 2g/painokiloa kohti vuorokaudessa,joskus tietenki voi syödä enemmän tai vähä vähemmän ei se nyt niin tarkkaa ole.Jos olisin sinä,niin keräilisin ensin vuoden lihasta ja siihen tarvitaan tietenki paljon energiaa enemmän mitä kulutat ja läskiäki voi vähä tulla ku ei nyt millekkään sumo asteelle itteään päästä ja sitte vuoden päästä ku oot syöny hyvin ja reenannu kovaa,niin sitte on sen kiristelyn vuoro,koska luulen että sustaki on hienompaa ku oot vahva ja lihaksikas,etkä mies jolla on ruikku kädet sixpäkki eikä mitään muita lihaksia.Niin ja itse otan palkkarin heti treenin jälkeen ja vasta sitten ajan pyörällä tai teen jonkun muun palauttavan aerobisen.

EI MUUTAKU HYVIÄ REENEJÄ!

Kiitokset vastauksista..

Rauta Rane sanoi:
Jos olisin sinä,niin keräilisin ensin vuoden lihasta ja siihen tarvitaan tietenki paljon energiaa enemmän mitä kulutat ja läskiäki voi vähä tulla ku ei nyt millekkään sumo asteelle itteään päästä ja sitte vuoden päästä ku oot syöny hyvin ja reenannu kovaa,niin sitte on sen kiristelyn vuoro,koska luulen että sustaki on hienompaa ku oot vahva ja lihaksikas,etkä mies jolla on ruikku kädet sixpäkki eikä mitään muita lihaksia.

Ei se nyt ihan noin mene, en ole ihan tuossa kunnossa, vaan mielestäni ihan hyvässä kunnossa (voin mitata vähän mittoja myöhemmin, esim hauis, jos kiinnostaa..), ja ajattelin että nyt olisi aika antaa vähän muotoa kropalle, lihaksien lisäksi, tämän takia "dietti", siis "" merkeillä, koska en nyt ihan anorektikoksi aikonut.. ;)

[mod]Quote. T: Sumu[/mod]

Suositut

Back
Ylös Bottom