Aloittelevan painonpudotus

Heippa täällä on aloitteleva painonpudottaja ! Olen siis naisenalku, 161cm ja n.71 kg painava.. Vihdoin on motivaatio kohdillaan ja haluisin pudottaa painoa sellaiset 15 kg ! Käyn töissä, jossa kävelen n.5h päivässä. Ajattelin eka pudottaa n.10 kg pois ja sitten alkaa vasta käymään salilla.. Olisi kiva kuulla kaikenlaisia vinkkejä painonpudotukseen ! hyviä tapoja pudottaa painoa, esim eri liikkeitä ja urheilutapoja jne.. Tietenkin myös mitä kannattaisi syödä ! Tänää tein 4km kävelylenkin ja syönnyt : 100g mustikoita ja 200 g raejuustoa..Ja otin 2kpl mutant stimutant kapseleita..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos kerran motivaatio on kohdallaan, niin samantien sinne salille. Jos ensin pudotat ilman salia 10 kg, siinä lähtee lihasta samalla mikä vaikeuttaa sitten loppukilojen tiputtamista. Puhumattakaan siitä, että jos et käy salilla niin pahimmassa tapauksessa 10kg pudotuksen jälkeen sulla on löysää nahkaa mikä ei kovin imartelevalla näytä.
Toivottavasti tuossa ei ole kaikki mitä olet tänään syönyt. Jos on, niin syö enemmän, että saat vähän sitä aineenvaihduntaa nostettua.
Jos haluat, että painoa ei tule paljoa takaisin dietin jälkeen, niin juo vettä paljon koko ajan ja aloita pikkuhiljaa nostamaan kaloreita dietin jälkeen. Katso se aloituspaino vasta parin viikon päästä silloisesta painosta eli sitten kun on nesteet lähteneet.

En ehkä lähtis alkuun hirveetä liikuntamäärää suunnittelemaan, jos ei kovin muuten liiku, mut jos ennestään urheilutaustaa niin voi kai sen liikunnan alottaa, mut itse alottaisin ennemmin salitreeneistä kun aerobisesta sen pudottelun... Tuleepahan lihat pumpattua sitten jo valmiiksi ennen punnituksia, niin ei tuu se masennus sitte ku salitreenin alotettua pudotustahti hidastuu kun punttailu kerää lihaksiin nestettä. Itse lyön aina kaikki kehiin alusta saakka ja sit kikkailen vaan ruokien kanssa eli en todellakaan vedä heti sinne minimiin hiilareita/kaloreita jne. Aluksi mittailen myös vaan mittanauhalla ja räpsin makkaroistani kuvia. Sitten parin viikon päästä vasta hyppään sinne vaa'alle :) Jos kuitenkin hävettää mennä sinne salille, niin ota vaikka kaveri mukaan tai kyllähän sitä saa tehtyä jonkinlaisen treenin kotonakin omalla keholla ja ei ne käsipainotkaan paljoa maksa. Kotitreenin kanssa ei tarvitse myöskään esim. töitten jälkeen sata lasissa kiiruhtaa salille, ennen kuin se menee kiinni eikä voi kehitellä oikein tekosyitäkään itselleen miksi treenaaminen ei olisi muka mahdollista... Koomakulutuksen alapuolellekkaan en tod. lähtis kaloreissa menemään eli ei millekään nutrilett -dieeteille vaan oikeaa, puhdasta ruokaa =)) Omat ruoat on kanaa, kalaa, manteleita, öljyjä, pähkinöitä, avokadoa, paljon paljon kasviksia, kananmunia, raejuustoa (alle 10% juustoa), maustamatonta jogurttia/rahkaa ja kaurahiutaleita + riisiä/ohraa jonkin verran... =) Ompahan melko sekavaa tekstiä......

Lue http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/ ja eritoten kohta 1 vaikka pariin kertaan.

Loistava juttu, että olet motivoitunut! Kaikkein vaikeinta on ylläpitää se motivaatio alussa, joten tsemppiä vaan ja kun tuloksia alkaa näkyä, ruokkii se motivaatiota ja homma skulaa. :puntti:

Jos tarkoitus on vain pudottaa painoa, harrasta niitä liikuntamuotoja, joista pidät. Jos sali ei maistu, sinne ei ole pakko tunkea. Mutta jos haluat yhtään vahvemmaksi ja vähän (paljoa et tule dietillä saamaan) lihasta pudotetun läskin tilalle, mene salille ja opettele liikkeitä levytangon avulla (kyykky, maastaveto, maastaveto suorinjaloin, penkki, pystypunnerrus, soutu). Aloittelijat-osastolla paljon erilaisia ohjelmia sticky-posteissa. :)

Suositan rekisteröitymään esim. www.kiloklubi.fi palveluun. Ilmainen tapa merkitä kalorit. (Vähän yläkanttiin merkkaavat kulutuksen tuolla). Pyri syömään n.1500-1600 kaloria/päivä. Jos paino tippuu 0.5kg viikossa (1kg 2 viikossa), pidä samoissa. Jos tippuu enemmän, syö vähän lisää, jos tippuu vähemmän, syö vähemmän. Hitaasti hyvää tulee.

Onko ensisijainen tavoite painonpudotus? Jos on, osaan ehkä neuvoa, vaikka ihan tuore pakkislainen olenkin :)

Viime toukokuussa mun mitat oli sentin ja kilon tarkkuudella samat, lisäksi olin aivan rapakunnossa. Olin joskus harrastanut yhtä sun toista aktiiviliikuntaa, mutta sitten tapahtui asioita yms.

Katsoin peiliin, kävin vaa'alla ja päätin, että seitsemässä viikossa pudotan kuusi kiloa lenkkeilemällä ja syömällä terveellisesti.

Kävin päivittäin vähintään kahden tunnin reippaalla kävelylenkillä ja Kalorilaskuri.fin avulla pudotin kalorit 1200-1500 kaloriin vuorokaudessa, eli 700-1000 alle kulutuksen. Paljon proteiinia ja hedelmiä ja vihanneksia, vähensin rasvaa ja pastaa. Kerran viikossa lähdin baariin ja söin ja join 3000 kalorin verran, joten en joutunut luopumaan ihan kaikesta vanhasta, vältin säästöliekin ja pidin aineenvaihdunnan tehokkaana. Usein vitutti, väsytti ja joka paikkaa särki, mutta olin kertonut projektistani avoimesti monille enkä halunnut joutua häpeämään epäonnistumista.

Seitsemässä viikossa pudotin 7,2 kiloa eli tavoitteeni ja 20 % sen yli. Sen jälkeen olen syönyt enemmän mutta jatkanut liikkumista. Nyt olen laihduttanut yhteensä 15 kiloa enkä koe, että olisin luopunut jostain.

Voin fyysisesti todella hyvin mutta peilikuva on edelleen silmissäni pulska. Tiedän, että oikeasti en sitä ole ollut enää kymmeneen kiloon, mutta näin isoissa ja aika nopeissa muutoksissa pää tulee aina perässä.

Seuraava tavoite on hankkia hieman lisää lihasta (jaloissa on jo - jee!), mutta siinä vanhemmat pakkislaiset neuvokoon, kun mulle on vielä ihan vierasta :) :)

Tosi paljon tsemppiä!!!! :dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom