Onko ensisijainen tavoite painonpudotus? Jos on, osaan ehkä neuvoa, vaikka ihan tuore pakkislainen olenkin
Viime toukokuussa mun mitat oli sentin ja kilon tarkkuudella samat, lisäksi olin aivan rapakunnossa. Olin joskus harrastanut yhtä sun toista aktiiviliikuntaa, mutta sitten tapahtui asioita yms.
Katsoin peiliin, kävin vaa'alla ja päätin, että seitsemässä viikossa pudotan kuusi kiloa lenkkeilemällä ja syömällä terveellisesti.
Kävin päivittäin vähintään kahden tunnin reippaalla kävelylenkillä ja Kalorilaskuri.fin avulla pudotin kalorit 1200-1500 kaloriin vuorokaudessa, eli 700-1000 alle kulutuksen. Paljon proteiinia ja hedelmiä ja vihanneksia, vähensin rasvaa ja pastaa. Kerran viikossa lähdin baariin ja söin ja join 3000 kalorin verran, joten en joutunut luopumaan ihan kaikesta vanhasta, vältin säästöliekin ja pidin aineenvaihdunnan tehokkaana. Usein vitutti, väsytti ja joka paikkaa särki, mutta olin kertonut projektistani avoimesti monille enkä halunnut joutua häpeämään epäonnistumista.
Seitsemässä viikossa pudotin 7,2 kiloa eli tavoitteeni ja 20 % sen yli. Sen jälkeen olen syönyt enemmän mutta jatkanut liikkumista. Nyt olen laihduttanut yhteensä 15 kiloa enkä koe, että olisin luopunut jostain.
Voin fyysisesti todella hyvin mutta peilikuva on edelleen silmissäni pulska. Tiedän, että oikeasti en sitä ole ollut enää kymmeneen kiloon, mutta näin isoissa ja aika nopeissa muutoksissa pää tulee aina perässä.
Seuraava tavoite on hankkia hieman lisää lihasta (jaloissa on jo - jee!), mutta siinä vanhemmat pakkislaiset neuvokoon, kun mulle on vielä ihan vierasta
Tosi paljon tsemppiä!!!! :dance: