Aloittelevalle naiselle treeniohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heipä hei. Olemme salielämän aloitteleva pariskunta. Treeniohjelmaa olisin kyselemässä. Täältä löytyy kaikenlaista ohjelmaa, mutta oikeastaan tuntuu, että kaikki ohjelmat on suunnattu miespuoliselle. Itsellä jonkin verran salikokemusta nuoruusvuosiltani joten tiedän jonkinverran ohjelmasta jonka itselleni loihdin. Mutta kun kyse on paremmasta puoliskosta niin ei kertakaikkiaan minkäänlaista ideaa minkälaista ohjelmaa hänen tulisi noudattaa.

Aloitimme kolmannen viikon salilla käymisessä tänään ja olenkin teetättänyt perusliikkeitä hänellä (penkki, kyykky, jalkaprässi, jalkojen ojennus, hauiskäännöt käsipainoilla, soutuliike taljalla, rinnalleveto taljalla, vatsalihakset). En kuitenkaan yhtään tiedä onko nämä miten yleisiä liikkeitä naisille. Salilla pääsisimme käymään 2-3krt / viikko. Ajattelin, että ehkä alussa olisi hyvä saada perusvoimaa jonka jälkeen tehdä isompia sarjoja kevyillä painoilla vai kuinka suosittelette? Mitkä on pääerot naisten ja miesten treeneillä?

Kiitoksia!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei ole erikseen liikkeitä tai treenejä naisille ja miehille. Voitte huoletta tehdä samalla ohjelmalla, ohjelmaksi esimerkiksi Starting Strenght tai muu yksijakoinen. Pääasia on, että ohjelma koostuu isoista perusliikkeistä. Näitä ovat esimerkiksi kyykky, mave, leuat, kulmasoutu, penkki ja pystypunnerrus.

Pidätte toistot 6-15 ja ette vedä jokaista sarjaa failureen, niin siitä lähteekin hyvä pohja rakentumaan.

Jos ja kun yksijakoisen ohjelman valitsette, niin reenien väliin lepopäivä jos toinenkin.

Zone-sarja -42%
Treeni tavoitteen mukaan. Mun tavoite on saada kroppaa lihaksikkaammaksi JA naisellisemmaksi, joten täsmätreeni painottuu pakaroihin ja rintaan.

Treeni tavoitteen mukaan. Mun tavoite on saada kroppaa lihaksikkaammaksi JA naisellisemmaksi, joten täsmätreeni painottuu pakaroihin ja rintaan.

IMHO tuo on ristiriidassa, sillä ainakaan lihaksikkaampi kroppa tee naista naisellisemmaksi. Eriäviäkin mielipiteitä varmaan löytyy, mutta näin minä ajattelen. Jos itse sanoisin, mitä naisen kannattaisi tehdä salilla, niin kuntopiirityyppistä treeniä, johon voi tottakai sisältyä penkkiä, kyykkyä yms.

IMHO tuo on ristiriidassa, sillä ainakaan , lihaksikkaampi kroppa tee naista naisellisemmaksi. Eriäviäkin mielipiteitä varmaan löytyy, mutta näin minä ajattelen. Jos itse sanoisin, mitä naisen kannattaisi tehdä salilla, niin kuntopiirityyppistä treeniä, johon voi tottakai sisältyä penkkiä, kyykkyä yms.

erottuvaa vyötäröä ja pyöreää takapuolta kun pidetään naisellisena, niin mä ainakin( toivon mukaan) saan ne vain kasvattamalla lihasta oikeisiin paikkoihin*:)

IMHO tuo on ristiriidassa, sillä ainakaan lihaksikkaampi kroppa tee naista naisellisemmaksi. Eriäviäkin mielipiteitä varmaan löytyy, mutta näin minä ajattelen. Jos itse sanoisin, mitä naisen kannattaisi tehdä salilla, niin kuntopiirityyppistä treeniä, johon voi tottakai sisältyä penkkiä, kyykkyä yms.

Aika helvetin hankalaa on naisen saada pakattua itseensä niin paljon lihasta että alkaisi jotenkin naisellisuuttaan menettämään. Kuntopiiritreenillä nyt ei saa aikaan kuin sellaisen anorektikkomalli-lookin. Onhan sellainen kunnon treenattu, kyykkyperseen yms. omaava nainen nyt joka suhteessa äärettömän paljon paremman näköinen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Villi veikkaus tarkoittaa varmaankin pystysoutua taljassa..

tai vaikka ylätaljaa eli tanko tulee rintaan. Kylläpä taas eksyttiin aiheesat.

Jos aloittaja vielä lukee tätä, niin teitte mitä teitte mutta tarkistuttakaa jollakin ammattilaisella (ei välttämättä se salin suurin jätkä) se mitä teette. Niin paljon tulee törmättyä itsensä väärillä tekniikoilla tai yksipuolisella jankkaamisella itsensä teloneisiin, että muutama kymppi tai vaikka satanen ei voi olla liikaa siitä että tietää edes suunnilleen mitä tekee. Se maksaa itsensä takaisin.

Nykyään youtubessa on paljon materiaalia ja opetusvideoita miten treenata. Olisi varmasti hyvä katsoa sieltä vinkkejä, ennen kuin lähtee mitään kyykkyjä, penkkiä tai maastavetoa tekemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom