Syömisestä muuten sen verran, että kun on kerran kerännyt kroppaansa kunnolla rasvasoluja lihomalla, niin vaikka ne on laihduttamalla tyhjennetty, niin itse solut eivät ole lähteneet mihinkään.
Sekä kirjallisuudesta että omasta kokemuksestani tiedän, että me ex-lihavat keräämme hyvin helposti läskiä juuri siksi, että ne olemassa olevat solut täyttyvät nopeasti. Myös insuliinivaste voi olla meillä ex-läskeillä huono rasvan kertymistä ajatellen. Sulla tosin on vielä ikä puolellasi, mutta silti kannattaa sitten olla tarkkana ravinnon kanssa. Mitään ns. bulkkikausia, eli tahallista itsensä lihottamista ei kannata harrastaa, jos on joskus päästänyt itsensä ylipainoiseksi (en kirjoita tätä vain sinulle vinkiksi, vaan ihan yleisesti tällä osastolla liikkuville aloittelijoille).
Huoh, se on valitettavasti totta ja tiedostan sen.. 50kg (oikeammin 60 koska ylipainoa on vielä semmoset 10 kg 170/80) läskiä on aikamoinen määrä rasvasoluja. :D Tässä vaiheessa kun vielä olen niin mä nyt ensin katson miltä treenaaminen tuntuu ja miltä kroppa alkaa näyttämään, jos hyvältä ja innostus pysyy korkealla (sekä tavoitteet) niin sitten vois katsella tarkempaa ruokavaliota ja harkinnan varaista syömistä. Mä joka tapauksessa lihon melko herkästi joten sen takia mun on helppo valita syömiset, se tapahtuu itsestään. Jos paino nousee niin sitten muutetaan silleen ettei se nouse. Ainoa vaan tässä nyt arveluttaa, että vaikka en enää ole periaatteessa dieetillä vaan noudatan tiettyä ruokavaliota, aloitan treenaamisen niin nouseekohan mulla paino vai laskeeko se, hmmm.. Mä siis päätin ottaa mittanauhan nyt esille, lihashan painaa enemmän kuin läski ja ihanteellista se olisi jos saisi rasvan "vaihdettua" suoraan lihakseksi. Kyllä se silti arveluttaisi nähdä painon nousevan kun aamulla menee vaa'alle, heh. :D
Mulle mun keho on aina ollut jonkinlainen projekti ja nyt se on sen treenaaminen ja muotojen hakeminen. Siitä mä olen erityisen onnellinen, ettei ole ylimääräistä nahkaa missään vaan hurjan tasaisesti on rasvat ympäriltä sulanut, eli salin ohella jatkan aerobista kuten ennenkin niin eiköhän tästä vielä tiivistytä.