aloittelevalle apua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja krst
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 18-vuotias tyttö, tarkoituksena olisi alkaa nyt treenaamaan. Lievästi sanottuna olen melko pihalla kaikesta mikä käsittelee treenaamista.
Liikuntaa harrastan ennestään paljon, mutta aerobista. Huhtikuusta syyskuun loppuun tuli juostua keskimäärin 3krt/vko vaihtelevia aikoja 20min-1h. Talvisaikaan en
pysty juoksemaan ulkona, käy tosi kovasti keuhkoihin. Mulla on astma, en tiedä vaikuttaako sekin osaltaan tähän.
Lisäksi koiran kanssa kävelen keskimäärin kuutena päivänä viikossa 1-1,5h, tämän lisäksi vielä pyöräilen kaikki matkat kotikaupungin sisällä.

Tarkoituksena olisi saada vähän tota ylimäärästä kehosta pois ja kasvattaa lihaksia. Ei mitään himobodauksia, vaan itselleni sopivasti. Mitat on tällä hetkellä suunnilleen
167cm/64kg.
Oon just miettinyt että pitäsköhän mun hommata salilta oma ohjelma, mutta ainakaan tällä hetkellä ei ole siihen varaa. Onko jotain yleistä aloittelijalle sopivaa ohjelmaa?
Ennen kaikkea haluaisin vahvistaa keskivartalon lihaksia, saada vyötärön seudulta ylimääräset pois ja lihasta. Ja mietin että onko tää yleensä mahdollista, koska ehtisin käydä salilla korkeintaan kaksi kertaa viikossa.

Syöminen on varmaan mun ongelmani, tulee syötyä ihan liikaa kaikkea ylimäärästä. Pitäisi saada vaan kasvatettua itsekuria niin, että jättäisin kaiken moskan pois. Sen verran joo tiedän että mahdollisimman paljon proteiinia, muuten en oo kamalasti syömiseen perehtynyt.

Jonkun verran selasin täällä foorumilla mutta meni varmaan pää entistä enemmän sekasin :D että älkää nirhatko minua jos tämä oli turha ketju.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kirjotin aikanaa pienen viestin johonki toiseen samanlaiseen. Vaikka et nyt samoja kysymyksiä ole kysynyt niin silti saat kaiken oleellisen selville:

Tuntuu, että saat vaan vastauksia jotka kiertää kysymyksesi.

Jotta laihtuisit, niin sinun pitää syödä vähemmän kuin kulutat. Joten käytännössä syöt enemmän kuin kulutat. se rasva lähtee pois kun lihasta tulee tilalle jos paino pysyy samoissa kohissa.

Väärin. Voit saada sitä lihasta muualtakin, mutta salilla sitä saat "helpoiten" ja "varmasti"

http://www.pakkotoisto.com/treeni/91982-westside-barbell-gymnastics/

Tuolla on paljon tietoa kehonpainolla tehtävistä liikkeistä joilla saat hyvin lihaksia, mutta puoleen niistä tarvitsee jonkinlaisia varusteita ja toiseen puoleen jo valmiiksi hyvät voimat (IMO!!!)

Kehittää. Vaikka on niitä "parempiakin" keinoja hankkia sitä. Mutta ei noissakaan aika mene hukkaan.

Todellakin. Puolella salillakävijöistä ei ole mitään hajua mitä tehdä ja silti he siellä iloisesti käyvät, että eikun mukaan vain :) No ei, mutta ei kukaan ole seppä syntyessään. Kokeile kaikennäköistä ja jätä kaikennäköiset laitteet ja hilavitkuttimet mahdollisimman vähälle, eli sinne Karjujen sekaan vapaille painoille. Ohjeita voi myös kysyä aivan hyvin, ei ne salillakävijät niin mulkkuja ole kuin ihmiset kuvittelevat.

http://www.pakkotoisto.com/mimmien-treeni/
Mimmit tietävät kaikennäköistä hyödyllistä naisten treenistä

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/
Ylivoimaisesti loistavin ohjelma aloittelijalle, toimii varmasti ja ei voi mennä pieleen (olettaen, että hiot tekniikan kuntoon)

http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/40870-aloittelijan-peruskysymykset-taenne/
Pakkiksella on tapana, että jokaiselle asialle ei tehdä uutta ketjua, koska ketjuja on 88'000 ja posteja 3'700'000 joten asiat on varmasti käsitelty jo ja itsekkin ne näät kun vähän etsit :)

Vinkkinä hakuun:

Pakkiksen haku on aivan surkea, itse en sitä ainakaan osaa käyttää ja mitään en ole sillä koskaan löytänyt, joten kirjoita googleen "(hakusana) pakkotoisto" niin yllättäen sitä tietoa löytyykin.

Sitten ei muuta kuin tekemään!

Toivottavasti tästä nyt on jotain hyötyä kun normaalisti tulisin vain turhaan huutelemaan, että käytä hakua

Vastataan vielä erikseen pariin kohtaan:

Ei mitään himobodauksia, vaan itselleni sopivasti.

Turhaan pelkäät, että tulee liikaa lihaksia. Ei ne yhdessä yössä kasva, ikävä kyllä.

Oon just miettinyt että pitäsköhän mun hommata salilta oma ohjelma

Ei tarvi

Onko jotain yleistä aloittelijalle sopivaa ohjelmaa?

Tuossa quotessa linkkasin, mutta yleensäkin raskaat suuret liikkeet ovat niitä parhaita ja tehokkaimpia, eli kyykky, mave, penkki, leuat, kulmasoutu. Nuo käyvät kaikki kehon lihakset läpi, sillä esimerkiksi vatsalihakset vahvistuvat kyykätessä.

onko tää yleensä mahdollista

On mahdollista, muista vaan, että se ravinto on se kun vaikuttaa. Ja kun innostut salista enemmän, niin käyt siellä useammin kuin kahdesti viikossa :D

en oo kamalasti syömiseen perehtynyt.

Suurinpiirtein siten, että noin 2g proteiinia ja 1g hyviä rasvoja per painokilo. Loput sitten hiilareista. En oo ihan varma, paljonko naisten kuuluisa niitä kaloreita saada? Siinä 1500 paikkeilla? joku muu vastatkoon.

Toivottavasti tuli nyt vastaukset kaikkeen oleelliseen ja hyviä jatkoja ^^

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom