Aloitteleva voimanostaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
Terve olen 14v. poika 187/98 aloitin voimanoston n. vuosi sitten yhteystulos on ~400kg rinnanympärys: 117cm Reidet: 68cm Hauis 38,5cm.

Haluisin vaan kysyä että onko liian nuorena aloitettu voimanosto vaarallista. Pelaan myös amerikkalaistajalkapalloa eli haittaako se voimanostoon?

:david: :worship:

Terve olen 14v. poika 187/98 aloitin voimanoston n. vuosi sitten yhteystulos on ~400kg rinnanympärys: 117cm Reidet: 68cm Hauis 38,5cm.

Haluisin vaan kysyä että onko liian nuorena aloitettu voimanosto vaarallista. Pelaan myös amerikkalaistajalkapalloa eli haittaako se voimanostoon?

no hyvähän se on jo nuorena alottaa. -EDIT- hauska, NOT muistat vaa vahvistella alaselkää kunnolla ja tehä vähä kylkii että paikat kestää :) ei käy niinku mulle että selkä napsahtelee vähäväliä :) Ja ei ole Vaarallista

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Re: Re: Aloitteleva voimanostaja

Originally posted by pahapoika
kantsii jättää toi kehonrakennus ****** :D
Vitun hauskaa :david:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Re: Re: Aloitteleva voimanostaja

Originally posted by pahapoika
:D muistat vaa vahvistella alaselkää kunnolla ja tehä vähä kylkii että paikat kestää :) ei käy niinku mulle että selkä napsahtelee vähäväliä :) Ja ei ole Vaarallista

Joo, muista vääntää noita vitun kylkiä!!! Ite otin viime jalkatreenistä pari 4:sta kyykyssä ja alko kramppaa ja sattumaan perkeleesti kyljissä:itku:

Keskity eniten tekniikkaan ja pidä toistot korkeammalla,nyt ei ole kiire mihinkään.....kannattaa opetelle rinnallevedot ja tempaukset,niistä saat lajivoimaa.Ota rauhallisesti.....
Oli muuten se homokommentti aivan perseestä.

Originally posted by Mike
Pahapoika jippii, go go!

"- Trollit ja järjettömät, perusteettomat, selvästi riidanhakuiset provosoinnit johtavat varoituksetta kuukauden jäähyyn."

Mutta kaveri sai silti bannin? :confused:

Alkuperäiseen kysymykseen: kovat vedot ja kyykyt voivat pysäyttää pituuskasvun, joten kannattaa miettiä tarkkaan, josko aloitusta kannattaisi lykätä muutamalla vuodella. Penkkiä voi hyvin ottaa kovaa jo.

Ihme sotaa ollu nyt pakkiksessa viime päivät voimanostajien ja bodareitten kesken
eiväthän erot mielipiteissä vielä sotaa tee?

Originally posted by Dopey
Alkuperäiseen kysymykseen: kovat vedot ja kyykyt voivat pysäyttää pituuskasvun, joten kannattaa miettiä tarkkaan, josko aloitusta kannattaisi lykätä muutamalla vuodella. Penkkiä voi hyvin ottaa kovaa jo.

Miten ne vedot ja kyykyt erityisesti sen pituuskasvun pysäyttää? Eikö silloin samalla tavoin kädet jää tyngiksi jos ottaa kovaa penkkiä? Olen jo joskus aikaisemmin kirjoitellut asiasta mutta ketään jolla olisi vedon ja kyykyn seurauksena rystyset täynnä tikkuja, ei ole vielä löytynyt. Jos jollakulla on tarkempaa tietoa voimaharjoittelun vaikutuksesta pituuskasvuun niin olisin kiinnostunut lukemaan lisää. Itse tukeudun tällä hetkellä Mel C Siffin näkemykseen.

Toki järki pitää olla treeneissä aina mukana ja jos tuntuu siltä että asia huolettaa niin silloin tekee ne vedot ja kyykyt pienemmillä raudoilla. Kovin nuorena tuskin kannattaa panostaa kaikkea voimanostoon vaan tehdä muutakin.

Punnus, lue ihmisen fysiologia ja anatomia kirja, niin löydät vastauksen kysymykseesi.

No, joko taas?:curs: Siff Eli jos ei meinaa liittyä Bulgarian painon- tai voimanostojoukkueen mukaan, niin ei mitään pelkoa. HTH.:)

Mutta eikö käsien luissa ole epifyysilevyt, jotka penkkitreenin seurauksena voivat sulkeutua?

Miksi kyykkyjen ja maastavetojen sanotaan olevan pahasta mutta esim. tässä aiheessa Mike sanoi että prässiä ja hackia voi tehdä.

??

Back
Ylös Bottom