Aloitteleva kuntoilija / jatkuva nälkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wh83
  • Aloitettu Aloitettu
Se on varmaan henkilökohtaista, mikä toimii kenelläkin. Itse huomaan, että kunnollinen päivällinen siinä kuuden aikaan riittää päivän viimeiseksi syömiseksi. Ja sinne asti jaksaa kunnon aamupalalla ja kevyemmällä lounaalla.

Ja onhan ne miinuskalorit muutenkin murhaa lihaksille :X3:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt mennään pahemman kerran metsään jos skipataan koko aamupala:unsure: Päivän tärkein ateria. Aamulla nimenomaan saa ja kannattaa syödä reilummin. Keho ollut koko yön ravinnotta. Olisi suorastaan itsemurha lihaksille jättää syömättä aamulla.
Ei ne lihakset sieltä mihinkään katoa jos loppupäivän safkat kunnossa ja kalorimäärät.

Ei ne lihakset sieltä mihinkään katoa jos loppupäivän safkat kunnossa ja kalorimäärät.
En kyllä keksi mitä järkeäkään on jättää yksi ruokailu väliin ja ahtaa sitten myöhemmin enemmän. Jos idea olisi fiksu, miksi niin ei toimi kukaan.

Yksi vaihtoehto olisi lisätä täyttävämpiä kuituputoisia kasviksia ruokavalioon. Parsakaali, kukkakaali, ruusukaali jne.

Ruusukaalit puoliksi, pyörittelee öljyssä ja uuninpellillä 15-20min kypsyttämistä. Uunista oton jälkeen suolaa päälle ja on ihan sootanan hyvää. Maku muuttuu paskaksi, jos niiden antaa kylmentyä.

Mulla pysyy nälkä paremmin pois pätkäpaastoilulla. Kannattaa kokeilla ja todeta onko se sulle toimiva systeemi vai ei.

En kyllä keksi mitä järkeäkään on jättää yksi ruokailu väliin ja ahtaa sitten myöhemmin enemmän. Jos idea olisi fiksu, miksi niin ei toimi kukaan.

Fiinit ihmiset kutsuu tätä jippoa nimellä intermittent fasting, aika paljon käytetään?
Jos ei oo aamuihminen ja illalla helposti retkahtaa mässäilemään, niin ihan toimiva painonhallintaan.

Monella se aamupalan skippaaminen olisi helpoin tapa saada edes yksi vähän pidempi jakso jolloin ei syödä(paasto) aikaiseksi.

Moni syö iltapalan viimeisenä tekona ennen nukkumista, sitten heti herättyä aamiainen päälle. Sitten lounas, välipala, illallinen, iltapala. Ja napostelu vielä siihen lomaan. Jatkuvaa syömistä. Missä välissä kroppa oppisi nojaamaan omaan varastoenergiaan.

Itse olen sitä mieltä että aamiaisen skippaaminen olisi monelle nykyihmiselle parasta mitä voisi itselleen tehdä. Toki jos päivän viimeisen ruuan syö sopivan aikaiseen, on ihan OK syödä herätessään.

Monella se aamupalan skippaaminen olisi helpoin tapa saada edes yksi vähän pidempi jakso jolloin ei syödä(paasto) aikaiseksi.

Moni syö iltapalan viimeisenä tekona ennen nukkumista, sitten heti herättyä aamiainen päälle. Sitten lounas, välipala, illallinen, iltapala. Ja napostelu vielä siihen lomaan. Jatkuvaa syömistä. Missä välissä kroppa oppisi nojaamaan omaan varastoenergiaan.

Itse olen sitä mieltä että aamiaisen skippaaminen olisi monelle nykyihmiselle parasta mitä voisi itselleen tehdä. Toki jos päivän viimeisen ruuan syö sopivan aikaiseen, on ihan OK syödä herätessään.
Miksi pitäisi olla paasto? Sehän tulee yöllä joka tapauksessa. Ideahan on nimenomaan syödä tasaisesti. Jos työssäkäyvä herää esim klo.7.00, niin eihän 4-5x päivässä syöminen ole jatkuvaa syömistä. Helposti 4 tuntia ateria välit. Jos tuntuu että elämä on jatkuvaa syömistä, kannattaa jättää ne ruokailujen väliset napostelut ja muut turhat välipalat pois.

Miksi pitäisi olla paasto? Sehän tulee yöllä joka tapauksessa. Ideahan on nimenomaan syödä tasaisesti. Jos työssäkäyvä herää esim klo.7.00, niin eihän 4-5x päivässä syöminen ole jatkuvaa syömistä. Helposti 4 tuntia ateria välit. Ruokailujen väliset napostelut ovat sohvaperunoitten juttuja. Ei kuulu normi ihmisen kuvioihin(y)

Tuon threadin kun luet läpi niin tulee läpikäytyä varmaan aika perusteellisesti puolesta ja vastaan argumentit: Intermittent Fasting | Pakkotoisto.com

Ja sitten siihen vielä päälle tämä: 72h paasto (prolonged fasting) | Pakkotoisto.com

No nyt mennään pahemman kerran metsään jos skipataan koko aamupala:unsure: Päivän tärkein ateria. Aamulla nimenomaan saa ja kannattaa syödä reilummin. Keho ollut koko yön ravinnotta. Olisi suorastaan itsemurha lihaksille jättää syömättä aamulla.
Sitkeitä myyttejä nuo "päivän tärkein ateria" ja "lihakset surkastuu, jos ei syö heti aamulla".

Tästä on aika paljon tutkimuksiakin olemassa, ja vaikka ns. intermittent fasting -porukka usein lupaileekin liikoja, niin se on ihan selvää, että jollain 16 tunnin paastolla ei vielä lihaksiaan menetä. Olis evoluutiomielessäkin aika typerästi kehittynyt systeemi, jos heti 10 tunnin kohdalla kroppa alkais hajottamaan lihaksia energiaksi. :)

Itse vedän kaikki työpäivät juurikin noin, että siinä klo 21.00-22.00 syön illalla viimeisen kerran ja seuraavan kerran aikasintaa 9.00, yleensä sekin venyy sinne klo 11.00-12.00 nurkille. Toimii ainakin täällä enkä ole koskaan aamupalaa kaivannut eikä kyllä ylimääräistäkään ole kehoon tarttunut. Lihasta on kuitenkin tullut ihan ok näinkin köykäiseen varteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom