Aloittelejan treeniä ja ravintoa

Elikkä tässä ollaan aloittelemassa kunnon treeniä.
Nyt nousee penkiltä jotain 70kg ja pitäs >100kg saada.
Niin ja tietenkin treenata muita lihasryhmiä samalla.

Treeniä tulee noin 4 kertaa viikossa.

Paljonkos kannattais proteiiniä syödä?
Entä kreatiinia?
Onko jotain muita "aineita" joita kannattaisi syödä?

Lihoa ei sais joten liikaa proteiinia ei tulis ottaa...

Originally posted by Tomi

Aloita tuosta.

Sitten sen jälkeen

Pakko sanoa, että ei tuolta tarpeeksi irtoa.

Onhan se eri asia paljonko esim. proteiiniä ottaa 80kg tai 130kg äijä.
Niin ja kuinka usein? Joka päivä 3 kertaa?

Mites kreatiinin laita?

Otetaanko molempia aineita joka päivä vaikka ei treenattais?

Originally posted by tomppa82
Pakko sanoa, että ei tuolta tarpeeksi irtoa.

Vahva kommentti sanoa noin kaverille joka on ollut ko. FAQin melko moneen aiheeseen kirjoittamassa pitkiä pätkiä.

Kävit siis vajaassa puolessa tunnissa koko FAQin läpi?

Originally posted by JSmith
Vahva kommentti sanoa noin kaverille joka on ollut ko. FAQin melko moneen aiheeseen kirjoittamassa pitkiä pätkiä.

Kävit siis vajaassa puolessa tunnissa koko FAQin läpi?

Joo luin kaiken protskuihin ja kreatiinin liittyvät jutut.

FAQQiin on vain pistetty parhaita viestiketjuja, joten
ne on aika epäselviä.

Olisin siellä kunnon taulukot ym. että sais suoraan katottua
miten pitäis ravinteita ottaa esim. painon ja treenin perusteella.
Noin niin kuin suunnilleen.

...vaikeaa on täältä vastauksia saada :(

vielä vaikeempi se on sulle mennä sanomaan millä tavalla sun pitäs treenata ja syödä, sen sä tiedät parhaiten itse kun otat selvää asioista ton FAQ:n avulla ja sitten sovellat niitä itsellesi sopiviksi ja kokeilet :kippis1:

Voi voi. Laittoiko äiti väärää juustoa sämpylöiden väliin vai?

Proteiinimäärän suhteen sellainen yleissuositus kovaa urheilevalle on ~2 - 3 grammaa per painokilo. Jos siis painat 80 kiloa, niin päivittäinen proteiinimäärä voisi olla 160 - 240 grammaa. Tähtää vaikka tuohon keskelle (2,5 grammaa per painokilo), niin et kovin paljoa voi mennä metsään.

Jos syöt 5-6 kertaa päivässä niin 30 - 35 grammaa proteiinia per ateria on varmasti ok-määrä. Kreatiinia kun laitat palautusjuomaan 1 teelusikallisen niin varmasti sekin riittää pitämään kreatiinivarastot riittävinä.

Seuraava kysymys on varmaankin "mikä on palautusjuoma"? :)

Varmasti löytyy nämä vastaukset kun etsii vähän.

Proteiinia n. 2g/painokilo, kreatiini tankkaus 4 x 5g päivässä viiden päivän ajan ja sitten ylläpitoa n. 5g pvä, tankkaus ei pakollinen voi mennä suoraan ylläpitoon. Penkkitulos nousee sitten voimatreenillä. Tuossa karkeasti ja sitten eikun lisää itse opiskelemaan.

edit: ja salama ehti...

Originally posted by Ripe
Varmasti löytyy nämä vastaukset kun etsii vähän.

Proteiinia n. 2g/painokilo, kreatiini tankkaus 4 x 5g päivässä viiden päivän ajan ja sitten ylläpitoa n. 5g pvä, tankkaus ei pakollinen voi mennä suoraan ylläpitoon. Penkkitulos nousee sitten voimatreenillä. Tuossa karkeasti ja sitten eikun lisää itse opiskelemaan.

edit: ja salama ehti...

Kannattaako Proteiiniä ja kreatiiniä ottaa joka päivä?
Eli otetaanko joka päivä saman verran vaikka ei treenaisi?

Täällähän joku laski paljonko on 100g protskua desilitroina ym..
Täytyy koittaa jospa vaikka searchilla löytyisi :)

Vielä kerran:

Jos syöt 5-6 kertaa päivässä niin 30 - 35 grammaa proteiinia per ateria on varmasti ok-määrä. Kreatiinia kun laitat palautusjuomaan 1 teelusikallisen niin varmasti sekin riittää pitämään kreatiinivarastot riittävinä.

Ja kyllä - proteiinia pitää syödä joka päivä. Tiesithän että ruuasta saa proteiinia?

Täällähän joku laski paljonko on 100g protskua desilitroina ym..
Täytyy koittaa jospa vaikka searchilla löytyisi :)
Jos Proteiini isolla P:llä tarkoittaa nyt lisäravinteina myytävää proteiinia, niin sitä ei välttämättä tarvitse syödä yhtään päivässä. Perusruokavaliosta tulisii saada proteiinia se ~2g/rasvaton painokilo ja lisäravinteilla voi sitten korjata jos ruokavaliossa on puutteita. Tyypillisesti jengi käyttää esim desin päivässä heraa palautusjuomassa ja sitten tarpeen mukaan jos vaikka joku ateria uhkaa jäädä väliin. Joku perushera käy aivan hyvin ja tulee halvemmaksikin kuin useimmat kaupan proteiinilähteet.

Pakkotoiston pitäisi ruveta järjestämään jonkinlaisia koulutusleirejä, joilla mcdonalds-sukupolvi vähän karaistuisi. Tai sitten normaalin fakin rinnalle pitäisi kasata esim. imeväisten tietopaketti :)

jep

Originally posted by Nat_Ural
Pakkotoiston pitäisi ruveta järjestämään jonkinlaisia koulutusleirejä, joilla mcdonalds-sukupolvi vähän karaistuisi. Tai sitten normaalin fakin rinnalle pitäisi kasata esim. imeväisten tietopaketti :)

Juuri näin, samaan ahdettaisiin myös hyvä setti propagandaa putkinäköisille äideille, hoidoille ja partureille.

Pakkotoisto FatCamp
Pääkouluttajana Wintikka

Joo luin kaiken protskuihin ja kreatiinin liittyvät jutut.

FAQQiin on vain pistetty parhaita viestiketjuja, joten
ne on aika epäselviä.

Olisin siellä kunnon taulukot ym. että sais suoraan katottua
miten pitäis ravinteita ottaa esim. painon ja treenin perusteella.
Noin niin kuin suunnilleen.

Ihanko varmasti kaikki luit. Ehkä sitten et osaa lukea, mutta aivan varmasti löytyy vastaukset. Ja niitä aiheita löytyy kymmeniä varmaan, joten et niitä ihan hetkessä voi lukea läpi ajatuksella...

Moni vaan on kyllästynyt selittämään kaiken aina uudestaan ja uudestaan. Mutta toisaalta kysyvä ei tieltä eksy. Parempi sekin kuin olla hiljaa ja tehdä mahdollisesti kaikki väärin.

Ja kyllä - proteiinia pitää syödä joka päivä. Tiesithän että ruuasta saa proteiinia?

Voi voi. Laittoiko äiti väärää juustoa sämpylöiden väliin vai?
Seuraava kysymys on varmaankin "mikä on palautusjuoma"? :)

:lol2:

Tomppa82, avainsanoja olisi sun tapauksessa voimaharjoittelu.

Kreatiinia ei välttämättä kannata syödä - jos aiot käyttää niin opiskele ja lue siitä ensin - ei mikään aine ole superaine vaan ainoastaan apuväline, jonka avulla voi tulla vahvemmaksi. Proteiinia sun tulisi saada noin 2g./kilo omapainoa.

Itse en ole syönyt kreatiinia lisäravinnvalmistajan myytävässä muodossa - ikinä, ja kuitenkin on edelleen parantamista mun treenaamisessa vaikka olen treenannut n. 6 vuotta salilla, ja se on kuitenkin treenaamisen perusta - treenaaminen.

Pysähdyksiä kehityksessä on ollut silloin tällöin - vähän aikaa... Olen kuitenkin jo monta kertaa onnistunut kehittymään uusien treeniohjelmien ansiosta, vaikka on ollut aikoja kun olen melkein alkanut uskomaan ettei se enää olisi mahdollista.

Itse olen päässyt toivottuihin tuloksiin kun olen ollut analyyttinen, keskittynyt heikkoihin kohtiin ja panostanut tekniikkaan.

Mitään varsinaista treeniohelmaa en halua suoraan suositella koska niitä sun pitäisi löytää yllin kyllin. Suosittelen ainoastaan että opiskelet aluetta... mahdollisimman paljon.

Back
Ylös Bottom