Aloittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pudres
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä neuvvokaas miten tällänen "kehonrkennus" olisi tarkoitus aloittaa. olen 15v 180cm 62kg hoikka viime kunto testissä meni jotain 65 etunojaa 17 leukaa ja 2000m aikaan 9,12. Kotona olen jotain vatsoja, punnerruksia ja kyykky hyppyjä tehnyt. Proteiinia syön päivässä 160g elikkä siitä riittäisi muuhunkin kun kasvuun.

Pari kysymystä (kun noista blogeista ei ota mitään selvää) :Mikä on paras aika päivästä treenata? Kannattaako liikkeitä tehdessä käytää paljon painoa ja lyhyitä sarjoja vai pieniä painoja ja pitkiä sarjoja?

Kehoitatte tietysti menemään salille mutta olisi kiva aloittaa rauhassa kotona ensimmäiset viikot. Elikkä voisiko joku listata mitä liikkeitä voisi tehdä kotona penkkiä ja punttia löytyy kotoa

En tiedä tuliko oikeaan osioon kun olen uusi täällä.

Nonni laitetaan sulle tämmönen 2 minuutissa tehty ohjelma: 1. Askel-/etukyykky 3x10 2. penkkipunnerrus 3x10 3. pystypunnerrus 2x10 4. kulmasoutu 4x10 5. hauis/ojentaja 2x10 6. haluamasi vatsaliike. Sitten kun olet valmis salille niin arskan kuusikko käyttöö, joka on läheskopio tästä.

Se mikä on paras aika treenata on ihan ihmisestä kiinni, jotkut saa eniten tehoja aamutreenistä, jotkut taas iltatreenistä. Kokeilemalla löydät sen sopivimman ajan itelles.

Aamutreeni on siitä hyvä että tulee syötyä useasti päivän mittaan treenin jälkeen. Kun taas jos käy illalla niin yö on syömätöntä aikaa, siis bulkilla tietty. Mutta tuskin on suurta merkitystä, miten vaan tykkää käydä.

Miten voi sanoa että kunka monta kertaa pitää tehdä toistoja? ekös lihas pidä rääkäta aivan loppuun?

[QUO TE=-jh-;3267004]Nonni laitetaan sulle tämmönen 2 minuutissa tehty ohjelma: 1. Askel-/etukyykky 3x10 2. penkkipunnerrus 3x10 3. pystypunnerrus 2x10 4. kulmasoutu 4x10 5. hauis/ojentaja 2x10 6. haluamasi vatsaliike. Sitten kun olet valmis salille niin arskan kuusikko käyttöö, joka on läheskopio tästä.[/QUOTE]

^ Ei todellakaan rääkätä loppuun, joskus tosin tämäkin on hyvästä. -jh-:n tekemä 1-jakoinen näyttää ihan hyvältä eli raskaita perusliikkeitä 3 tai 4 kertaa viikossa. Tosin itse heittäisin sarjapituudet 6-8 toiston väliin jotta sitä perusvoimaa saisi alle, vahva peruskunto kun on kaiken A ja O.

Saatta tuntua tyhmiltä nämä kysymykset mutta kun kokeilee tuota 4x10 esim kulma soudussa niin eihän se edes tunnu lihaksissa ja ekö se mene niin että kun käytää lihakset aivan loppuun niin lihas kudokseen tulee mikroskooppisia repeämiä jonka keho korjaa ja lihas kasvaa suuremmaksi. Eikö näitä tule enemmän kun reenaa loppuun? Vai pitääkö käytää jotain 10kg painoja? (käytin 4kg)

^ Ei todellakaan rääkätä loppuun, joskus tosin tämäkin on hyvästä. -jh-:n tekemä 1-jakoinen näyttää ihan hyvältä eli raskaita perusliikkeitä 3 tai 4 kertaa viikossa. Tosin itse heittäisin sarjapituudet 6-8 toiston väliin jotta sitä perusvoimaa saisi alle, vahva peruskunto kun on kaiken A ja O.

Saatta tuntua tyhmiltä nämä kysymykset mutta kun kokeilee tuota 4x10 esim kulma soudussa niin eihän se edes tunnu lihaksissa ja ekö se mene niin että kun käytää lihakset aivan loppuun niin lihas kudokseen tulee mikroskooppisia repeämiä jonka keho korjaa ja lihas kasvaa suuremmaksi. Eikö näitä tule enemmän kun reenaa loppuun? Vai pitääkö käytää jotain 10kg painoja? (käytin 4kg)

Käytetään kunnon painoja... et sie mitään kehitystä saa jollain pikkupainoilla hyvä mies. 4x10 teet sellaisilla painoilla, että jaksat juuri ja juuri tehdä nuo 10 toistoa siinä vikassa sarjassa. Pari toistoa voi jäädä varastoon, mutta kyllä se tuntuu kun oikein tehdään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos se nyt kiinnostaa tai mitenkään asiaan liittyy niin itse aloitin salillakäynnin seuraavasti:

Ma: Jalat ja vatsa
Ke: Rinta ja kädet (ei olkapäitä)
Pe: Selkä ja olkapäät

Melkein kaikissa liikkeissä 3x8 sarjat paitsi mavessa 4-6 välillä. Toimivuudesta on takeina ainakin jäätävät "raskausarvet" selässä ja olkapäissä/rinnassa. Tietenkin ruokavalio parani jatkuvasti ja aloin ymmärtämään sen ja levon tärkeyden reeneissä. Ja en vetänyt failureen kuin max. kerran kuukaudessa. Tosin harvemmin jätin toistoja varastoon, kovaa vääntöä alusta asti ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom