Aloittaminen. Ylipanoiselle nuorelle.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve ihan uteliaisuuttani lähdin siis kyselemään onko täällä henkilöitä jotka ovat aloittaneet treenamisen melko ylipanoisina ja millaisia tuloksia he ovat saanet ja millaista treeni ohjelmaa ovat käyttäneet. myös ruokavalio vinkkejä otetaan vastaan!

No itse ainakin olin hiukan tuhdissa kunnossa kun tämän bodailun aloitin, siitä on aikaa 3 vuotta. Melkeimpä joka liikkeessä tuli alussa tehtyä 3x10, reeni oli kolme jakoinen ja reenasin kropan kerran viikossa läpi. 4kk taisin tuolla tehdä ja sitten siirryin vähän enemmän bodaus tyyliseen reeniin. Toistot olivat tuolloin 6-10 luokkaa, perusliikkeissä kutosia ja eristävissä kymppejä. Hyvin alkoi voimaa tulemaan niin kuin alussa yleensä tulikin. Massaa myös tuli mutta tuo oikeastaan lähti kunnolla kehittymään vasta noin vuoden reenauksen jälkeen. Alussa paino oli 84kg, kahden vuoden reenauksen jälkeen diettasin sitten itseni 75kg painoon, nyt oli tuossa taas sitten massakausi jolloin paino kävi 97 kilossa, nykyään paino on 91kg ja dietti on käynnissä.

Edit: Ja ruoka-asioista voit itse opiskella pakkiksen ravintopuolella.

Terve ihan uteliaisuuttani lähdin siis kyselemään onko täällä henkilöitä jotka ovat aloittaneet treenamisen melko ylipanoisina ja millaisia tuloksia he ovat saanet ja millaista treeni ohjelmaa ovat käyttäneet. myös ruokavalio vinkkejä otetaan vastaan!

Aloitin kun olin 177/92. Treenasin puolisentoista vuotta yksi- ja kolmejakoisilla. Tuona aikana (ulkomuistista heittelen):

Kyykky: 50-115
Penkki: 32-127
Maastaveto: 70-145

Tuon jälkeen 181/107. Olin siis edelleen vahvasti ylipainon puolella. Tuosta kun tiputin 107->82 niin penkki oli ainut joka tippui. Polviongelmien takia kyykky ja mave ovat noin perseestä.

Ylipainoisena aloittamisessa on se hyvä puoli että penkki nousee kuin raketti, oman tutkimuksen perusteella se on eniten verrainnollinen omapainoon. Toki aivan aloittelijana vetelisin itse miinuskaloreilla koska aloittelija pystyy jopa kasvattamaan lihasmassaa dieetatessaan, ottaisin siitä kaiken hyödyn irti.

kaverini aloitti puoli vuotta sitten ja kaksi tuntia on päiväs pelanu wii fitnessiä. sunnuntaina pitäny lepopäivän. ruokavalio on pysyny aika lailla ennallaan mutta mukavasti on painoa lähteny ja lihasta tullu!

erkki.merkki ihan puhdas trolli noista sun posteistas päätellen. Wii Fitnessillä llihasta ja sähly riittää jalkatreeniksi kun sun juttujas lukee..

Kyllä sillä varmaan FITNESSiin kuntoon pääsee jos hytkyy ja sykkii koko päivän ja syö dieetaten ja ehkä lihaksetkin kehittyvät paremmiksi kuin keskiverrolla 70-vuotiaalla pysyväisvuodehoitopotilaalla, mutta ei sillä missään nimessä lihasmassaa kasvateta.

Anyways, jos on fläsää niin ne kannattaa ensin kiristellä pääpiirteittäin pois, ennen kuin alkaa tahkota lihasta, koska läski vaikuttaa aineenvaihduntaan ja hormonitoimintaan negatiivisesti, se on epäterveellistä ja muutenkin vitun rumaa ja lihasmassaa saa olla luokkaa arska jotta ne palikat näkyvät sieltä makkaroiden alta, joten treenimotivaatio saattaa kärsiä ikävästi. Sen lisäksi lihasmassan kasvattaminen miinuskaloreilla on erittäin hankalaa vaikka käyttäisi kaikkia kikkoja (pl roina), joten jos painat nyt 120kg ja syöt plussilla ja treenaat, saat lihasta, mutta läskitilanne menee aina vaan pahemmaksi ja lopulta olet kunnon bulkkiporsas.

500-1000kcal miinuksille, 3g prodea, 1g rasvaa per _rasvaton_ painokilo ja loput hiilareita, 3x viikossa joku g6 tai sen variaatio, ja päälle 5 x tunnin lenkkiä viikossa niin kyllä kiristyy. Sitten kun rasvat ovat siinä about 10-15% eli lihakset alkavat erottua niin maltillisilla plussilla ja kovalla treenillä tahkoamaan lihasta.

Moneskohan kerta sullaki bläkäri on et oot nuo samat ohjeet tunkenu tänne pakkikseen.:D Kohta suaki alkaa turhauttaa tuo samojen asioiden vatkaaminen.:D Mut oon samaa mieltä bläkärin kans tosta alotuksesta, aloittelijalla muutenkin sitä massaa voi tulla ihan miinuskaloreillakin, ja kun sitä rasvaa muutenkin on jo paljon niin kehittyy vielä paremmin. Joskus bodauksessa oli artikkeli et läskit kehittyy nopeemmin...:) Ite kun aloin diettaamaan 1,5v salireenauksen jälkeen niin dietin loppuvaiheilla elelin suunnilleen -1000kcal päivässä ja silti tuli 5 kuukaudessa 2-3kg lihasta.

Joskus bodauksessa oli artikkeli et läskit kehittyy nopeemmin.

Kaikki sanoo näin. Sitten täällä jotku sanovat, että pienillä rasvoilla enemmän testoa :confused:

Kaikki sanoo näin. Sitten täällä jotku sanovat, että pienillä rasvoilla enemmän testoa :confused:

Tämä on ainaskin totta. Toi että läskit kehittyisitvät nopeammin kuin pieni rasvaiset voi olla vaan treeni painoista katottuu "tietoa". Ja vankkarakenteinen ja läski on sitten eri asioita ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom