Alle 125cc pyörien korjauskeskustelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan sama mitä teet ei vaikuta kulkuun muuta kuin sun pään sisällä. "Kyllä tämä nyt selvästi kulkee nopeampaa, kaikki muut vaan ajaa myös nopeampaa niin sitä nopeuden lisäystä ei vain havaitse."

Täh? Varmempi keino huomata nopeuden lisäys lienee kattoo mittarista.

Kysyin, että mitä niille osille jotka nois kuvis vois tehdä ku ajattelin, että sille että hän otti ne esille olisi joku syy.

Mut jos nyt ei aleta kinata tästä.

Osaako joku sanoa, että minkä kokoinen ilmanputsari sopii tohon?
Ajattelin ostaa tollasen power filterin, mutta myyjä sano, että minkä kokoinen kaasuttimen liitos mikälie siinä on.
 
Ajattelin ostaa tollasen power filterin, mutta myyjä sano, että minkä kokoinen kaasuttimen liitos mikälie siinä on.
Oikean koon saat mittaamalla imutorven halkaisijan. Jätä powerfiltteri ostamatta. Ei tule muuta kuin mielipahaa, suodatusteho ei nimittäin ole mikään päätähuimaava. Sylinteri + mäntä on hyvässä kunnossa kun ajelet parituhatta kilsaa med powerfilter.
 
Sulla Hölkkääjä kun on tuo 04 vuosimallin Fude, niin jokukerta mittaappa imukaulan (myös imukurkuksi kutsutaan) sisähalkaisija. Nimittäin itselläni on 2003 ja 2007 vuosimalliset kinuskit. Tuossa 2003 vuosimallissa yleisesti on imukaulan sisähalkaisija 18-19mm kun näissä uudemmissa on noin 16mm. Yleisesti 2003 tai 2004 vuosimallista eteenpäin tuli nämä kapeammat imukaulat. Jos sulla on se halkaisijaltaan laajempi malli, niin älä vaan luovu siitä pois jos ja osta uutta tilalle. Vaikka se hapertuisi, kuten näillä on tapana, niin osta siihen tämä korjauspaketti. On jopa edullisempi kuin uusi imukaula.
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=82_461&products_id=1906
Vanhasta kaulasta veistetään veitsellä pois hapertunut kumi ja tilalle laitetaan parilla klemmarilla tämä kumipätkä. Kuvasta näet idean:
78906kiina.jpg


Tuollaista laajempaa imukaulaa kun ei taida tilalle enää mistään saada ja sen avulla tyhjäkäynti on paljon vakaampaa ja muutenkin kuristaa vähemmän.
 
Muutenkin jos kiinalaisskoottereista on kyse, niin kääntykää näille palstoille:
- Asiallinen palsta. Ei paskapuhetta koska asiallinen moderointi www.skootterini.com
- saniliforum myös paskapuhetta, mutta myös asiaa http://www.getphpbb.com/phpbb/index.php?mforum=sanili
- motot.net foorumissa paskapuhetta, mutta myös asiaa http://www.motot.net/forum/viewforum.php?f=79

Muita et tarvi. Jos tulee ongelmia, niin itse käännyn näiden sivustojen puoleen ja juuri tuossa järjestyksessä ylhäältä alas. Noista löytyy kaikki näiden vehkeiden sielunelämästä katteisiin asti. Toisin sanoen paremman ja kokeneemman vastauksen noista saat kun pakkotoisto.com foorumilta.
 
Ohimennen vielä sanottakoon että omat kinuskit:
vm 2007 fude kulkee vakiona (ei kureja eikä rajoittimia) mittarin mukaan 68/h ja gps:n mukaan 60km/h.
Ja toinen 2003 Zhongyu Fude kulkee vakiona (ei myöskään kureja, eikä rajoittimia) about saman verran. En ole vielä kellottanut gps:llä.

Nyrkkisääntönä netistä lukenut, että nou hätä, kun laite ei kulje yli 60-65km/h. Riippuen polliisi-ystävästämme noissa lukemissa rapsahtaa se kevarivero. Omaa tyhmyyttä ylinopeussakkojen saaminen silti on jos ajaa taajamassa tuota kuuttakymppiä. Mutta joustoraja polliiseilla kevariveroon on tuo 60-65km/h juurikin sen vuoksi että ainakin osa näistä kiinanvehkeistä kulkee vakiona sen 60km/h, eikä mopon ostajaa voi velvoittaa kuristamaan sitä heti itse lisää. Monellako ostajalla edes olisi tietotaitoa. Saati katkeaisiko takuu jos itse menisi heti rälpeltämään jotain.

On nämä vaan mukavia laitteita. Työmatkoihin + salimatkoihin 3kk aikana mennyt rahaa bensan ja vakuutuksien muodossa aika tarkkaan 50e. Ja mittariin tullut tänä aikana 1000km. Hippasen halvempaa kuin autoilu. Parkkeeraus ilmaista joka paikassa. Ja mikä parasta, niin puhtaamman luonnon puolesta, kun nämä ei saastuta juuri mitään. Nyt kaikki joukolla trendikkäiksi city ihmisiksi ja vespa tai kiinan skootteri alle.

ps. uuden vespa moposkootterin hinnalla saa 4 uutta kiinnan skootteria ja varaosia 5 vuodeksi. Ostaisin silti vespan jos olis rahaa :D
 
Sulla Hölkkääjä kun on tuo 04 vuosimallin Fude, niin jokukerta mittaappa imukaulan (myös imukurkuksi kutsutaan) sisähalkaisija. Nimittäin itselläni on 2003 ja 2007 vuosimalliset kinuskit. Tuossa 2003 vuosimallissa yleisesti on imukaulan sisähalkaisija 18-19mm kun näissä uudemmissa on noin 16mm. Yleisesti 2003 tai 2004 vuosimallista eteenpäin tuli nämä kapeammat imukaulat. Jos sulla on se halkaisijaltaan laajempi malli, niin älä vaan luovu siitä pois jos ja osta uutta tilalle. Vaikka se hapertuisi, kuten näillä on tapana, niin osta siihen tämä korjauspaketti. On jopa edullisempi kuin uusi imukaula.
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=82_461&products_id=1906
Vanhasta kaulasta veistetään veitsellä pois hapertunut kumi ja tilalle laitetaan parilla klemmarilla tämä kumipätkä. Kuvasta näet idean:
78906kiina.jpg


Tuollaista laajempaa imukaulaa kun ei taida tilalle enää mistään saada ja sen avulla tyhjäkäynti on paljon vakaampaa ja muutenkin kuristaa vähemmän.

Kuullostaa hyvältä ja 11 euroa ei oo paha hintakaan.

Viittitko vielä kiinan skootterien ystävänä kertoa vähän tarkemmin miten tää toimenpide tapahtuu? :)
 
Kuullostaa hyvältä ja 11 euroa ei oo paha hintakaan.

Viittitko vielä kiinan skootterien ystävänä kertoa vähän tarkemmin miten tää toimenpide tapahtuu? :)
Siis mitä helvettiä, etkö sä tuosta kuvasta ymmärrä? Edes vaikka yllä lukee, että veistetään hapertunut kumi pois ja liitetään uusi tilalle. Jos et tuon vertaa ymmärrä/osaa niin myy äkkiä kiinaskootteri pois, niitä kun joutuu roplaamaan.
 
Siis mitä helvettiä, etkö sä tuosta kuvasta ymmärrä? Edes vaikka yllä lukee, että veistetään hapertunut kumi pois ja liitetään uusi tilalle. Jos et tuon vertaa ymmärrä/osaa niin myy äkkiä kiinaskootteri pois, niitä kun joutuu roplaamaan.

Eikö tässä puhuta vanhan korjaamisesta eikä virittämisestä? Haluttiin tietää mitä tuolle kaasarille pitäisi tehdä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt sillä voi ajaa niin, että kaasuttelet kaasu pohjassa siihen 45km/h asti ja sitten annan kaasua vain vähän ja sillä pysyy sitten vauhti 45km/h.

Mietin vain mikä siinä voi olla, että tukehtuu isoilla rundeilla? Katsoin eilen kaasarin neulan ja se sokka
jota siinä voi säätää oli korvattu kuminauhalla!?

Heitin sen helvettiin ja hommasin oikean sokan siihen ja laitoin sen aivan alas neulaa.
Se auttoi vähän, mutta yhä tukehdutaan yläkierroksilla.

Osaako kukaan sanoa mitään tähän? :rock:

Sen sokan alapuolella pitää olla kuminauha. Sellainen kumitiiviste, joka menee juuri neulan ympärille ja asetetaan sen sokan alapuolelle. Tarkempaa en tiedä mikä sen idea on, mutta sinne se kuuluu. Toivottavasti et heittänyt sitä hemmettiin ja jättänyt pelkkää sokkaa.

Kannattais kurkata vielä kaasari kokonaan auki. Ties vaikka edellisen omistajan ansiosta se sokka on jotenkin joutunut vaikka kaasarin sisään. Epäilen, mutta ei tekisi ehkä pahitteeksi silti ton ikästä kaasaria avata ja puhallella suuttimet kaikki auki kunnolla. Ja muutenkin kaikki sonnat pois sieltä sisältä.

Sitten voisit ilmanputsarin avata ja pestä ihan fairyvedellä sen suodattimen. Annat sen kuivaa kunnolla auringossa. Riittää 15-20min. Sen jälkeen lusikallinen pari moottoriöljyä siihen suodattimeen ja puristelet sen öljyn joka kohtaan sitä. Ylimääräiset puristat pois. Mutta sen siis pitää jäädä vähän öljyiseksi.

Tämän jälkeen sinuna pistäisin koneen käyntiin. Skootteri keskijalalle. Kaasarille tyhjäkäynnit reilusti koville kierroksille. Sen jälkeen rikastinruuvista (koita selvittää missä se on ;) ) väännät sellaiseen kohtaan ruuvin, jolloin moottorin kierrokset kuulostaa parhaimmilta. Ettei käy löysästi vaan kuulostaa kunnon kierroksilta ja terveiltä. Tämän jälkeen kaasarista tyhjäkäynti takaisin sopivaksi ettei kone sammu.
Ja näin sulla on kaasari säädetty aika lailla kohdilleen.

Ja koeajamaan.
Ja jos tuntuu ettei ihan vieläkään mene niin kuin pitäisi, niin säädä kaasarin neulasta sokkaa alaspäin (tai ylöspäin) ja tee tuo sama rikastinruuvin säätö kovilla tyhjäkäyntikierroksilla ja sen jälkeen koeajo. Löydät kyllä parhaat säädöt.

Eiköhän se siitä...


(se rikastinruuvi on kaasarin vasemmalla kyljellä keskellä kaasaria. About suoraan sen ylivuotoletkunpätkän alapuolella.)


edit: ai niin. Kun sulla on kaasarin kansi auki ja otat siitä sen keltamustan kumikalvon irti, niin venytteleppä sitä varovasti taivasta vasten. Jos siinä on yksikin nuppineulan pään kokoinen tai isompi reikä, niin kalvo vaihtoon. Sen kalvon pitää olla ehjä.
 
Mutta kun se nopeus ei nouse kuin pään sisällä niin tällöin mittari näyttää sitä sama, mutta "pakkohan tän on kulkea nopeampaa ku just viritin tätä".

Mitähän vittua sä selität? :hyper:
En mä nyt perstuntumalta arvioi onko nopeutta enemmän vaan ihan luotan nopeusmittariin.

Ps. onks sul joku ongelma nyt tässä?:jahas:
Jos tietäisin paljon tai edes jonkin verran skoottereista niin en olis tätä trediä perustanut,
et ei nyt tarvi vetää hernettä nenään.

Etten paljoo niistä tiiä ei oo ihan pätevä syy nyt alkaa myymään mopoa pois :hyvä:
 
Selitän sitä, että monella teinipojalla tuo nopeus näkyy ainoastaan pään sisällä, eli luullaan, että mopo kulkee nopeampaa, vaikka huippunopeus ei oikeasti lisäänny. "Pakkohan sen on kulkea kun juuri viritettiin sitä." Uskotellaan itselle, että kyllä tuo viisari nyt näyttää vähän enemmän (todellisuudessa viisari heiluu +-10 km/h mopon tärinästä johtuen).

Sitä tarkoitin tuolla mopon myynnillä, että näitä kiinan ihmeitä joutuu roplaamaan aika lailla, että jos ei osaa niin äkkiä eroon niin selviää pienemmällä mielipahalla. Tai no voihan sitä aina opetella, eipähän ainakaan ole opetusmateriaalista pulaa jos kiinaskootterilla meinaa ajaa.
Nimim. yhden kiinan ihmeen omistanut ja roplaamiseen kyllästynyt.
 
Selitän sitä, että monella teinipojalla tuo nopeus näkyy ainoastaan pään sisällä, eli luullaan, että mopo kulkee nopeampaa, vaikka huippunopeus ei oikeasti lisäänny. "Pakkohan sen on kulkea kun juuri viritettiin sitä." Uskotellaan itselle, että kyllä tuo viisari nyt näyttää vähän enemmän (todellisuudessa viisari heiluu +-10 km/h mopon tärinästä johtuen).

Sitä tarkoitin tuolla mopon myynnillä, että näitä kiinan ihmeitä joutuu roplaamaan aika lailla, että jos ei osaa niin äkkiä eroon niin selviää pienemmällä mielipahalla. Tai no voihan sitä aina opetella, eipähän ainakaan ole opetusmateriaalista pulaa jos kiinaskootterilla meinaa ajaa.
Nimim. yhden kiinan ihmeen omistanut ja roplaamiseen kyllästynyt.

Eihän tässä mistään super virittämisestä ole kyse jos luet ensimmäisen postin vaan siitä, että mopo ei ota samalla tavalla kierroksia täyskaasulla. Eli käytännössä haluttaisiin poistaa kuristus/rajoitin.

Vai haluatko sanoa, ettei se ole mikään tunnin homma?
 
Eihän tässä mistään super virittämisestä ole kyse jos luet ensimmäisen postin vaan siitä, että mopo ei ota samalla tavalla kierroksia täyskaasulla. Eli käytännössä haluttaisiin poistaa kuristus/rajoitin.

Vai haluatko sanoa, ettei se ole mikään tunnin homma?
Yleisesti viittaan noihin kiinaskootterien virityksiin ja siihen kuinka netissä kerrotaan, että nämä skodet kulkevat sen 90 km/h. Eli noihin juttuihin ei kannata uskoa, koska ne ovat enemmän ja vähemmän paska puhetta. Ja yleensäkään ei kannata näiltä kiinaskodeilta odottaa mitään "suorituskykyä" niin tällöin ei tule pettymään. Laiskoja nuo ovat mutta jos tarkoitus on rauhassa siirrellä omaa kehoaan niin ajelee pois vain mutta silti pitää varautua roplaamaan.
 
Sen sokan alapuolella pitää olla kuminauha. Sellainen kumitiiviste, joka menee juuri neulan ympärille ja asetetaan sen sokan alapuolelle. Tarkempaa en tiedä mikä sen idea on, mutta sinne se kuuluu. Toivottavasti et heittänyt sitä hemmettiin ja jättänyt pelkkää sokkaa.

Kannattais kurkata vielä kaasari kokonaan auki. Ties vaikka edellisen omistajan ansiosta se sokka on jotenkin joutunut vaikka kaasarin sisään. Epäilen, mutta ei tekisi ehkä pahitteeksi silti ton ikästä kaasaria avata ja puhallella suuttimet kaikki auki kunnolla. Ja muutenkin kaikki sonnat pois sieltä sisältä.

Sitten voisit ilmanputsarin avata ja pestä ihan fairyvedellä sen suodattimen. Annat sen kuivaa kunnolla auringossa. Riittää 15-20min. Sen jälkeen lusikallinen pari moottoriöljyä siihen suodattimeen ja puristelet sen öljyn joka kohtaan sitä. Ylimääräiset puristat pois. Mutta sen siis pitää jäädä vähän öljyiseksi.

Tämän jälkeen sinuna pistäisin koneen käyntiin. Skootteri keskijalalle. Kaasarille tyhjäkäynnit reilusti koville kierroksille. Sen jälkeen rikastinruuvista (koita selvittää missä se on ;) ) väännät sellaiseen kohtaan ruuvin, jolloin moottorin kierrokset kuulostaa parhaimmilta. Ettei käy löysästi vaan kuulostaa kunnon kierroksilta ja terveiltä. Tämän jälkeen kaasarista tyhjäkäynti takaisin sopivaksi ettei kone sammu.
Ja näin sulla on kaasari säädetty aika lailla kohdilleen.

Ja koeajamaan.
Ja jos tuntuu ettei ihan vieläkään mene niin kuin pitäisi, niin säädä kaasarin neulasta sokkaa alaspäin (tai ylöspäin) ja tee tuo sama rikastinruuvin säätö kovilla tyhjäkäyntikierroksilla ja sen jälkeen koeajo. Löydät kyllä parhaat säädöt.

Eiköhän se siitä...


(se rikastinruuvi on kaasarin vasemmalla kyljellä keskellä kaasaria. About suoraan sen ylivuotoletkunpätkän alapuolella.)


edit: ai niin. Kun sulla on kaasarin kansi auki ja otat siitä sen keltamustan kumikalvon irti, niin venytteleppä sitä varovasti taivasta vasten. Jos siinä on yksikin nuppineulan pään kokoinen tai isompi reikä, niin kalvo vaihtoon. Sen kalvon pitää olla ehjä.


Kiitos vinkeistä. Pitää suorittaa nuo. Saattaa joutuu et kalvo pitää ostaa uusi.

Ainiin ja sellanen juttu, että tossa on ton etuhaarukan iskarit ihan tuusanuuskana eli tärisee ku perkele kokoajan.

Voisko olla osa syy ongelmiin? Tuskin. Uudet iskarit on kyllä jo ostoslistalla.
 
Miksi on niin vaikea sanoa suoraan miten niitä rajoittimia ja kuristimia poistetaan?
No ainoa mikä minulla toimi ja mikä ilmeisesti ainoastaan toimii on se holkin poistaminen sieltä variaattorista mikäli siellä sellainen on. Tuon poistamalla fudet tmsp. kulkevat sen ~60 km/h. Mikäli jolla kulla kulkee tuon uutena ostettuna niin se holkki on poistettu sieltä taikka sitä ei ole sinne koskaan laitettukaan. Variaattorien rullien vaihto kevyempiin saattoi ehkä vaikuttaa kiihtyvyyteen, en ole varma koska vaikutus ei ollut järin suuri (siis selvästi huomattava). Tuo holkkihan poistetaan variaattorista siten, että avataan variaattorin koppa ja etummaisesta variaattorin pyörästä se keskellä oleva mutteri. Moottori pyörii mukana jos yrittää sitä mutteria avata normi avaimella, avaamiseen tarvitaan pulttipyssy tms. Sitten puretaan niin paljon niitä levyjä pois, että päästään remmille asti. Remmin alla on sellainen holkki joka estää levyjä puristumasta yhteen ja nostamasta hihnaa kartiolla ylöspäin = menee isompi vaihde päälle kuten esim. 21-vaihteisessa pyörässä etuvaihtajaa käytettäessä. Eli tuo holkki helvettiin sieltä ja pakka takasin kiinni. Tuon jälkeen pitäisi kulkea tuon ~60 km/h. Tuolla http://www.sanili.tk/ tuossa viritysosiossa on kerrottu tuon holkin poisto ihan kuvien kera, nuo muut "viritysohjeet" ovat sitten sellaisia jotka eivät oikeasti toimi.
 
Ainiin ja sellanen juttu, että tossa on ton etuhaarukan iskarit ihan tuusanuuskana eli tärisee ku perkele kokoajan.

Voisko olla osa syy ongelmiin? Tuskin. Uudet iskarit on kyllä jo ostoslistalla.
Jos tärisee ajettaessa tasaisella epäilen että renkaat ovat epätasapainossa. Ei myöskään ole mahdotonta, että renkaan akseli ei ole ihan renkaan keskellä tai että rengas on soikea, nämä siis valmistusvirheitä. En usko, että vaikka mopossa olisi jäykkä etuhaarukka = ts. täysin paskana, että se nyt mitään kovin kummoisia tärinöitä aiheuttaisi, olethan varmasti ajanut alamäkeen lujaa polkupyörälläkin jossa on joustamaton keula eikä se aiheuta kummoisia tärinöitä.

Nuo tärinät ovat todella yleisiä näissä kiinan ihmeissä ja johtuu juuri noiden rankaiden/vanteiden luokattomasta laadusta. Sama on näissä kiinamönkijöissä. Renkaat saattavat heittää jopa sentin pystysuunnassa. Siis jos rengas on ilmassa ja pyörittää sitä niin sentti ylös tai alas. On muuten helvetin iso heitto ja ei ihmekään, että tärisee. Itseä ei silloin kun tuolla kiinaskootterilla ajoin tuo tärinä haitannut, skode oli halpa ja tiesin että mitään laadukkuuden riemuvoittoa ei voinut odottaakaan. Tuon tärinän voi ajatella olevan ominaisuus. Toki sen voi korjata hankkimalla uudet renkaat ja vanteet mutta eri asia on viitsiikö parin sadan euron vehkeeseen hankkia saman hintaisia osia. Jos noita alkaa vaihtamaan niin kohta huomaakin, että hups kaikki osat tuli vaihdettua ja rahaa menikin sen verran, että olisin saanut laatu vehkeen halvemmalla.
 
Jos tärisee ajettaessa tasaisella epäilen että renkaat ovat epätasapainossa. Ei myöskään ole mahdotonta, että renkaan akseli ei ole ihan renkaan keskellä tai että rengas on soikea, nämä siis valmistusvirheitä. En usko, että vaikka mopossa olisi jäykkä etuhaarukka = ts. täysin paskana, että se nyt mitään kovin kummoisia tärinöitä aiheuttaisi, olethan varmasti ajanut alamäkeen lujaa polkupyörälläkin jossa on joustamaton keula eikä se aiheuta kummoisia tärinöitä.

Nuo tärinät ovat todella yleisiä näissä kiinan ihmeissä ja johtuu juuri noiden rankaiden/vanteiden luokattomasta laadusta. Sama on näissä kiinamönkijöissä. Renkaat saattavat heittää jopa sentin pystysuunnassa. Siis jos rengas on ilmassa ja pyörittää sitä niin sentti ylös tai alas. On muuten helvetin iso heitto ja ei ihmekään, että tärisee. Itseä ei silloin kun tuolla kiinaskootterilla ajoin tuo tärinä haitannut, skode oli halpa ja tiesin että mitään laadukkuuden riemuvoittoa ei voinut odottaakaan. Tuon tärinän voi ajatella olevan ominaisuus. Toki sen voi korjata hankkimalla uudet renkaat ja vanteet mutta eri asia on viitsiikö parin sadan euron vehkeeseen hankkia saman hintaisia osia. Jos noita alkaa vaihtamaan niin kohta huomaakin, että hups kaikki osat tuli vaihdettua ja rahaa menikin sen verran, että olisin saanut laatu vehkeen halvemmalla.


No joo. Tossa oot kyl oikeessa. huntin sais maksaa uusista iskareista.
Mut tos on sellanen juttu et ku nostan skootteria tangosta niin rengas loksahtaa alas sillai niinku ''oikeelle paikalleen''.

Ja sit ku ajaa hetken tai jos istuu päälle vähän kovempaa nii loksahtaa taas alas sillai jotenki kasaan
koko paska. Ei siis periaatteessa haittaa ajamista.

No joo, pitää ensin kattoo kaasarista skeidat pois ja ne mitä jalat ehdotti tehtäväks ja jos ei toimi niin vaihtaa holkit rajoittamattomiin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom