John_Doe
Banned
- Liittynyt
- 21.7.2008
- Viestejä
- 341
Ei muuten ollut mielipide, vaan ihan kylmä tosiasia.Koit tarpeelliseksi toistaa john_doen mielipiteen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei muuten ollut mielipide, vaan ihan kylmä tosiasia.Koit tarpeelliseksi toistaa john_doen mielipiteen
Ihan sama mitä teet ei vaikuta kulkuun muuta kuin sun pään sisällä. "Kyllä tämä nyt selvästi kulkee nopeampaa, kaikki muut vaan ajaa myös nopeampaa niin sitä nopeuden lisäystä ei vain havaitse."
Oikean koon saat mittaamalla imutorven halkaisijan. Jätä powerfiltteri ostamatta. Ei tule muuta kuin mielipahaa, suodatusteho ei nimittäin ole mikään päätähuimaava. Sylinteri + mäntä on hyvässä kunnossa kun ajelet parituhatta kilsaa med powerfilter.Ajattelin ostaa tollasen power filterin, mutta myyjä sano, että minkä kokoinen kaasuttimen liitos mikälie siinä on.
Mutta kun se nopeus ei nouse kuin pään sisällä niin tällöin mittari näyttää sitä sama, mutta "pakkohan tän on kulkea nopeampaa ku just viritin tätä".Täh? Varmempi keino huomata nopeuden lisäys lienee kattoo mittarista.
Sulla Hölkkääjä kun on tuo 04 vuosimallin Fude, niin jokukerta mittaappa imukaulan (myös imukurkuksi kutsutaan) sisähalkaisija. Nimittäin itselläni on 2003 ja 2007 vuosimalliset kinuskit. Tuossa 2003 vuosimallissa yleisesti on imukaulan sisähalkaisija 18-19mm kun näissä uudemmissa on noin 16mm. Yleisesti 2003 tai 2004 vuosimallista eteenpäin tuli nämä kapeammat imukaulat. Jos sulla on se halkaisijaltaan laajempi malli, niin älä vaan luovu siitä pois jos ja osta uutta tilalle. Vaikka se hapertuisi, kuten näillä on tapana, niin osta siihen tämä korjauspaketti. On jopa edullisempi kuin uusi imukaula.
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=82_461&products_id=1906
Vanhasta kaulasta veistetään veitsellä pois hapertunut kumi ja tilalle laitetaan parilla klemmarilla tämä kumipätkä. Kuvasta näet idean:
Tuollaista laajempaa imukaulaa kun ei taida tilalle enää mistään saada ja sen avulla tyhjäkäynti on paljon vakaampaa ja muutenkin kuristaa vähemmän.
Siis mitä helvettiä, etkö sä tuosta kuvasta ymmärrä? Edes vaikka yllä lukee, että veistetään hapertunut kumi pois ja liitetään uusi tilalle. Jos et tuon vertaa ymmärrä/osaa niin myy äkkiä kiinaskootteri pois, niitä kun joutuu roplaamaan.Kuullostaa hyvältä ja 11 euroa ei oo paha hintakaan.
Viittitko vielä kiinan skootterien ystävänä kertoa vähän tarkemmin miten tää toimenpide tapahtuu?
Siis mitä helvettiä, etkö sä tuosta kuvasta ymmärrä? Edes vaikka yllä lukee, että veistetään hapertunut kumi pois ja liitetään uusi tilalle. Jos et tuon vertaa ymmärrä/osaa niin myy äkkiä kiinaskootteri pois, niitä kun joutuu roplaamaan.
Nyt sillä voi ajaa niin, että kaasuttelet kaasu pohjassa siihen 45km/h asti ja sitten annan kaasua vain vähän ja sillä pysyy sitten vauhti 45km/h.
Mietin vain mikä siinä voi olla, että tukehtuu isoilla rundeilla? Katsoin eilen kaasarin neulan ja se sokka
jota siinä voi säätää oli korvattu kuminauhalla!?
Heitin sen helvettiin ja hommasin oikean sokan siihen ja laitoin sen aivan alas neulaa.
Se auttoi vähän, mutta yhä tukehdutaan yläkierroksilla.
Osaako kukaan sanoa mitään tähän?
Mutta kun se nopeus ei nouse kuin pään sisällä niin tällöin mittari näyttää sitä sama, mutta "pakkohan tän on kulkea nopeampaa ku just viritin tätä".
Selitän sitä, että monella teinipojalla tuo nopeus näkyy ainoastaan pään sisällä, eli luullaan, että mopo kulkee nopeampaa, vaikka huippunopeus ei oikeasti lisäänny. "Pakkohan sen on kulkea kun juuri viritettiin sitä." Uskotellaan itselle, että kyllä tuo viisari nyt näyttää vähän enemmän (todellisuudessa viisari heiluu +-10 km/h mopon tärinästä johtuen).
Sitä tarkoitin tuolla mopon myynnillä, että näitä kiinan ihmeitä joutuu roplaamaan aika lailla, että jos ei osaa niin äkkiä eroon niin selviää pienemmällä mielipahalla. Tai no voihan sitä aina opetella, eipähän ainakaan ole opetusmateriaalista pulaa jos kiinaskootterilla meinaa ajaa.
Nimim. yhden kiinan ihmeen omistanut ja roplaamiseen kyllästynyt.
Yleisesti viittaan noihin kiinaskootterien virityksiin ja siihen kuinka netissä kerrotaan, että nämä skodet kulkevat sen 90 km/h. Eli noihin juttuihin ei kannata uskoa, koska ne ovat enemmän ja vähemmän paska puhetta. Ja yleensäkään ei kannata näiltä kiinaskodeilta odottaa mitään "suorituskykyä" niin tällöin ei tule pettymään. Laiskoja nuo ovat mutta jos tarkoitus on rauhassa siirrellä omaa kehoaan niin ajelee pois vain mutta silti pitää varautua roplaamaan.Eihän tässä mistään super virittämisestä ole kyse jos luet ensimmäisen postin vaan siitä, että mopo ei ota samalla tavalla kierroksia täyskaasulla. Eli käytännössä haluttaisiin poistaa kuristus/rajoitin.
Vai haluatko sanoa, ettei se ole mikään tunnin homma?
Sen sokan alapuolella pitää olla kuminauha. Sellainen kumitiiviste, joka menee juuri neulan ympärille ja asetetaan sen sokan alapuolelle. Tarkempaa en tiedä mikä sen idea on, mutta sinne se kuuluu. Toivottavasti et heittänyt sitä hemmettiin ja jättänyt pelkkää sokkaa.
Kannattais kurkata vielä kaasari kokonaan auki. Ties vaikka edellisen omistajan ansiosta se sokka on jotenkin joutunut vaikka kaasarin sisään. Epäilen, mutta ei tekisi ehkä pahitteeksi silti ton ikästä kaasaria avata ja puhallella suuttimet kaikki auki kunnolla. Ja muutenkin kaikki sonnat pois sieltä sisältä.
Sitten voisit ilmanputsarin avata ja pestä ihan fairyvedellä sen suodattimen. Annat sen kuivaa kunnolla auringossa. Riittää 15-20min. Sen jälkeen lusikallinen pari moottoriöljyä siihen suodattimeen ja puristelet sen öljyn joka kohtaan sitä. Ylimääräiset puristat pois. Mutta sen siis pitää jäädä vähän öljyiseksi.
Tämän jälkeen sinuna pistäisin koneen käyntiin. Skootteri keskijalalle. Kaasarille tyhjäkäynnit reilusti koville kierroksille. Sen jälkeen rikastinruuvista (koita selvittää missä se on ;) ) väännät sellaiseen kohtaan ruuvin, jolloin moottorin kierrokset kuulostaa parhaimmilta. Ettei käy löysästi vaan kuulostaa kunnon kierroksilta ja terveiltä. Tämän jälkeen kaasarista tyhjäkäynti takaisin sopivaksi ettei kone sammu.
Ja näin sulla on kaasari säädetty aika lailla kohdilleen.
Ja koeajamaan.
Ja jos tuntuu ettei ihan vieläkään mene niin kuin pitäisi, niin säädä kaasarin neulasta sokkaa alaspäin (tai ylöspäin) ja tee tuo sama rikastinruuvin säätö kovilla tyhjäkäyntikierroksilla ja sen jälkeen koeajo. Löydät kyllä parhaat säädöt.
Eiköhän se siitä...
(se rikastinruuvi on kaasarin vasemmalla kyljellä keskellä kaasaria. About suoraan sen ylivuotoletkunpätkän alapuolella.)
edit: ai niin. Kun sulla on kaasarin kansi auki ja otat siitä sen keltamustan kumikalvon irti, niin venytteleppä sitä varovasti taivasta vasten. Jos siinä on yksikin nuppineulan pään kokoinen tai isompi reikä, niin kalvo vaihtoon. Sen kalvon pitää olla ehjä.
No ainoa mikä minulla toimi ja mikä ilmeisesti ainoastaan toimii on se holkin poistaminen sieltä variaattorista mikäli siellä sellainen on. Tuon poistamalla fudet tmsp. kulkevat sen ~60 km/h. Mikäli jolla kulla kulkee tuon uutena ostettuna niin se holkki on poistettu sieltä taikka sitä ei ole sinne koskaan laitettukaan. Variaattorien rullien vaihto kevyempiin saattoi ehkä vaikuttaa kiihtyvyyteen, en ole varma koska vaikutus ei ollut järin suuri (siis selvästi huomattava). Tuo holkkihan poistetaan variaattorista siten, että avataan variaattorin koppa ja etummaisesta variaattorin pyörästä se keskellä oleva mutteri. Moottori pyörii mukana jos yrittää sitä mutteria avata normi avaimella, avaamiseen tarvitaan pulttipyssy tms. Sitten puretaan niin paljon niitä levyjä pois, että päästään remmille asti. Remmin alla on sellainen holkki joka estää levyjä puristumasta yhteen ja nostamasta hihnaa kartiolla ylöspäin = menee isompi vaihde päälle kuten esim. 21-vaihteisessa pyörässä etuvaihtajaa käytettäessä. Eli tuo holkki helvettiin sieltä ja pakka takasin kiinni. Tuon jälkeen pitäisi kulkea tuon ~60 km/h. Tuolla http://www.sanili.tk/ tuossa viritysosiossa on kerrottu tuon holkin poisto ihan kuvien kera, nuo muut "viritysohjeet" ovat sitten sellaisia jotka eivät oikeasti toimi.Miksi on niin vaikea sanoa suoraan miten niitä rajoittimia ja kuristimia poistetaan?
Jos tärisee ajettaessa tasaisella epäilen että renkaat ovat epätasapainossa. Ei myöskään ole mahdotonta, että renkaan akseli ei ole ihan renkaan keskellä tai että rengas on soikea, nämä siis valmistusvirheitä. En usko, että vaikka mopossa olisi jäykkä etuhaarukka = ts. täysin paskana, että se nyt mitään kovin kummoisia tärinöitä aiheuttaisi, olethan varmasti ajanut alamäkeen lujaa polkupyörälläkin jossa on joustamaton keula eikä se aiheuta kummoisia tärinöitä.Ainiin ja sellanen juttu, että tossa on ton etuhaarukan iskarit ihan tuusanuuskana eli tärisee ku perkele kokoajan.
Voisko olla osa syy ongelmiin? Tuskin. Uudet iskarit on kyllä jo ostoslistalla.
Jos tärisee ajettaessa tasaisella epäilen että renkaat ovat epätasapainossa. Ei myöskään ole mahdotonta, että renkaan akseli ei ole ihan renkaan keskellä tai että rengas on soikea, nämä siis valmistusvirheitä. En usko, että vaikka mopossa olisi jäykkä etuhaarukka = ts. täysin paskana, että se nyt mitään kovin kummoisia tärinöitä aiheuttaisi, olethan varmasti ajanut alamäkeen lujaa polkupyörälläkin jossa on joustamaton keula eikä se aiheuta kummoisia tärinöitä.
Nuo tärinät ovat todella yleisiä näissä kiinan ihmeissä ja johtuu juuri noiden rankaiden/vanteiden luokattomasta laadusta. Sama on näissä kiinamönkijöissä. Renkaat saattavat heittää jopa sentin pystysuunnassa. Siis jos rengas on ilmassa ja pyörittää sitä niin sentti ylös tai alas. On muuten helvetin iso heitto ja ei ihmekään, että tärisee. Itseä ei silloin kun tuolla kiinaskootterilla ajoin tuo tärinä haitannut, skode oli halpa ja tiesin että mitään laadukkuuden riemuvoittoa ei voinut odottaakaan. Tuon tärinän voi ajatella olevan ominaisuus. Toki sen voi korjata hankkimalla uudet renkaat ja vanteet mutta eri asia on viitsiikö parin sadan euron vehkeeseen hankkia saman hintaisia osia. Jos noita alkaa vaihtamaan niin kohta huomaakin, että hups kaikki osat tuli vaihdettua ja rahaa menikin sen verran, että olisin saanut laatu vehkeen halvemmalla.