Alkuvuoden tautikuningas

Laitetaanpa tällainen pystyyn ja haetaan samalla vähän kohtalotovereita. Tilanne on siis se, että alkuvuodesta lähtien on iskenyt flunssaa ja ja muuta moskaa vähän turhan suurella taajuudella. Yleensä on selvitty sillä 1-2 nuhalla/vuosi, mutta ei näköjään enää. Vanhuusko kiusaa vai tasoittaako tilasto itseään? Asiantuntijat voisivat samalla laittaa vähän vinkkiä ja kommenttia jos siltä tuntuu.

Listataan taudit, jotka estävät vaikka salille menon. Pikku yskäähän on jokaisella 24/7/362. Tämän vuoden saldoa siis tammikuusta lähtien järjestyksessään:

- perusflunssa (1 viikko)
- influenssa (2 viikkoa)
- norovirus (1 viikko) :urjo:
- perusflunssa (1 viikko)
- angiina/pusutauti (kohta viikko ja vielä päällä ) :itku:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on onneks käynyt niin hyvä tuuri, etten ole kovin useasti kipeä. Eikä kyllä haittaa yhtään.

Tänä vuonna olin yhden päivän pois töistä kun olin kuralla. Ripuloin ja nukuin melkein koko päivän ja sillon en käynyt salilla 3 päivään kun ei hirveästi ruoka maistunut. Sitä ennen olin viimeksi kipeenä -05 tammikuussa, yhden illan olin kuumeessa. Sen jälkeen en muista millon oisin ollut kipeä.

Voin kyllä kuvitella miten raivostuttavaa on olla useasti kipeänä, itsellä jahoilis kohtuu paljon pää jumitella himassa vällyjen välissä.

Usein noissa sairausputkissa on syynä ettei vaan ole parantunut kunnolla edellisistä kun uutta pöpöä rynnii päälle. Ei muuta kuin liikaa lepoa vaan... =)

No eipä ole tullut mitenkään erityisesti pidettyä kirjaa, mutta mentiin kavereitten kanssa uutena vuotena viikoks rukalle. Viikko pelkkää kännäämistä ja ylläripylläri seuraava kuukaus oltiinkin sitten flunssassa. Oli sen seuraavat kaks kuukautta kokoajan sellasta "onko/eikö" nuhaa. Aina kerran kun oli mukamas "tervehtynyt" ja oli hyvä fiilis, niin seuraavana päivänä mentiinkin taas kuumeessa.

Liityn sairaiden joukkoon.

Yleensä vuodesta tosiaan selvitty parilla flunssalla. Tänä vuonna mennyt ihan mahdottomaksi.

Ensin flunssa pari viikkoa
flunssa/kuume uudestaan 5 viikkoa
angiina viikon
flunssa/kuume viikon

oiskohan muuta.. ei toistaiseksi.

pettymys, luin että otsikkona oli alkuvuoden tattikuningas.
No, asiaan, ainoa tauti on ollut helmikuussa kolmen viikon flunssa josta yhden viikon sitä melkein toivoi kuolemaa, sekä alkukeväästä toista viikkoa piinannut mahatauti. Muuten olenkin saanut olla melko rauhassa.

Toissapäivänä heräsin niin oli korvan alla sellainen pitkula kova, oiskohan jotain asiaa imusolmukkeen kanssa ja päätä ravistaessa korvaan sattuu, sekä siihen viereen oli ilmestynyt joku ihme finnien tapainen rykelmä, ei kuitenkaan finnejä. Ei ole kyllä salilla käyntiä estänyt. Kait se on maanantaina vääntäydyttävä lekurille, jos ei ole helpottanut. Joku öttiäinen kuitenkin purru, kun oli ikkuna auki. Vielä puuttuis, että huomen heräis niin pursuais mätää:urjo: pitäis työsoppariaki mennä allekirjoittaa.

Ainakin itselläni on se, jos käy liian usein (<5xviikko) treenaamassa niin tauti iskee. Aluksi nuhaa, unettomuutta ja sitten pientä kuumetta.
Eli kannattaa miettiä myös treeniasioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom