Alkuun = ei salia vaan juoksua tms?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tää sivu oli yks isoimmista motivaatioista miks aion alottaa KUNNON liikunnan ja myöhemmin salillakäynnin. Tulin kuitenkin tänne kysymään koska oon itse vasta 16 ja te tiedätte enemmän kun ootte näitä puuhaillu enemmän..

Luin topicceja ja päättelin että kun mun pituus on nyt n. 192cm ja painoa n. 95-96kg (en omaa mitään sairaalloista kaljamahaa mutta turhaa rasvaa on melkeen joka puolella sellaset ½cm-2cm verran joka ei haittaa tai niinkään näy ulospäin.... Mut VATUTTAA) niin aluks kannattais selvästi polttaa ne rasvat pois ennen kun menee salille.

Alotin 4 päivää sitten ja oon vetäny tätä settiä:

Keskikova juoksu: n.1900metriä päivässä
+
Pieni tauko ja jotai juotavaa esim vettä, powerade tms
+
Kävely: n. 2000m päivässä
+
Vatsat: 2x20 (kun vedän noi kaikki putkeen niin en ainakaan vielä jaksa enempää)

Noi kaikki siis hieman yli tunnissa tai ehkä 1½ tunnissa.. Motivaatiota jatkamiseen löytyy mutta kysyisin:

1. Onko tuosta ohjelmasta mahdollisesti hyötyä kun sen ihan itse tyhjästä vetäisin? Jätin ruokavaliostakin kaiken ns. "paskan" pois esim. makeiset, limut, rasvaset, jne. ja lähinnä menee perunoita+kanaa+kalaa yms yksinkertasta

2. Missä vaiheessa voi siirtyä salille niin että jotain näkyviä tuloksia tulee? Älysin lukemalla tätä foorumia että on aivan turha samaan aikaan yrittää polttaa pois rasvaa JA saada lihasmassaa, eli alotin ekasta.

3. Vai onko liian rankka/lepsu alkuun. Peruskunto löytyy n. 7v futispelauksen kautta mut kyllä helvetisti tuntuu keuhkoissa ja bodys ja painan ihan väkisin vaikka välillä tuntuu että ei saatana

Kiitos jos jaksatte vastata. :kippis1:

Oon kyllä eri mieltä tosta, ettei aloittelija vois poltella läskejä ja kasvattaa lihaa samaan aikaan. Puolisen vuotta sitten suht pyöreessä kunnossa ollut pikkuveli aloitti käymään puntilla ja ruokavalio siistittiin jokunen kuukaus sitten, voin varmuudella sanoa patin kasvaneen ja rasvaakin on lähtenyt niin maan peevelisti. Mitään aerobista yms.. ei ole tarvittu, ainoastaan safkat kuntoon ja kroppa pari kolme kertaa viikossa puntilla.

Juu oon kyllä kohtiksen kanssa ihan samaa mieltä. Itekki laihdutin kuntosalin avulla reilun kymmenen kiloa joskus ku punttihommia alottelin. Ja takuulla lihakset ja voimat kasvo, ei varmastikkaan niin paljoa kuin pluskaloreilla, mutta tuolloin päätavoitteena olikin ylimääräsen laardin hävittäminen, eikä maksimaalinen lihastenkasvatus.

edit: Elikkä otat vaan kuntosalin mukaan ohjelmistoos!

Myötäilen edellisten kanssa. Kun puhutaan laihduttamisesta lihasmassan kustannuksella, tarkoitetaan sillä bodaridiettausta. Normaali järkevä laihdutus (varsinkin ylipainosta) onnistuu ihan hyvin melko kovallakin massankasvattamisella. Rajut bulkkaukset ja diettaukset kuuluu kilpabodareille.

2. Missä vaiheessa voi siirtyä salille niin että jotain näkyviä tuloksia tulee? Älysin lukemalla tätä foorumia että on aivan turha samaan aikaan yrittää polttaa pois rasvaa JA saada lihasmassaa, eli alotin ekasta.

Itse ehdottaisin jos tulevaisuudessa olet suunnitellut meneväsi salille niin miksi et aloittaisi heti... ? Ehkä kaikista järkevintä olisi että kävisit viikossa pari kolme kertaa salilla ja vaikka kolmena päivänä lenkillä ja ainakin yksi täysi lepopäivä viikossa..
Alkuun tekisit salilla aerobista ja harjoittelisit liikkeet ja muut kuntoon, varmasti tollainen treeni mitä ehdotin olisi järkevää laihdutusta varten ja tulevaisuuden lihaskasvua varten koska olisi selvä salipohja jo hankittu... :)

Ok, kiitos vastauksista Kohtis, -Lauri-, KKHS ja PainConfessor. Rupeenkin tästä päivästä alkaen sitten käydä siellä kun koululla kerran sellainen on... Myös kuulostaa hyvältä idealta vaikkapa MA-KE-PE salia ja välipäivät lenkillä.

Ok, kiitos vastauksista Kohtis, -Lauri-, KKHS ja PainConfessor. Rupeenkin tästä päivästä alkaen sitten käydä siellä kun koululla kerran sellainen on... Myös kuulostaa hyvältä idealta vaikkapa MA-KE-PE salia ja välipäivät lenkillä.

Jep jep. Kunhan aloitat rauhallisesti ettei iske sitten kyllästyminen, liikuntaa 6 päivää viikossa on kuitenkin ihan kova setti...

Itse ottaisin niitä lenkkejä sitä mukaan kun niitä tarvitsee.
Eli jos paino alussa tippuu pelkällä salitreenillä ja ruokavalion siistimisellä, niin antaa tippua. Sitten kun homma tyssää voit ottaa lenkkejä mukaan. Ja tietty voi hiukan kaloreita tiputtaa, että saadaan tarpeeksi kalorivajetta.

Bellraiserille,

Itse mittaan aerobiset lenkkini mieluummin ajassa kuin matkassa, kun lenkillä vietetty aika kuitenkin merkitsee intensiteetin ollessa kohdallaan (sykemittari auttaa). Maltillisilla sykkeillä rasvakin palaa tehokkaammin ja sitä enemmän sitä palaa mitä pidempään lenkillä aikaa viettää :whip:

Ihan alussa juoksulenkkien pituuksissa kannattaa olla maltillinen. Juokseminen kun on melko kovaa rasitusta jalkojen nivelille, varsinkin jos ei ole tottunut liikkumaan. Yhdistelmälenkit on ihan hyviä alkuun, eli kävely+juoksu. Lenkin voi aloittaa reippaalla kävelyllä, esim. 15-30min reipasta kävelyä ja sen jälkeen vaihtaa juoksuun ja vaikka lopettaa lenkin jälleen kävelemällä.

Olen Titaanin kanssa samaa mieltä, ota alkuun iisisti ettei motivaatio ylirasittumisen vuoksi kärsi. Tuloksia syntyy ajan kuluessa ja kärsivällisyydellä, lepo on tärkeä osa harjoittelua :thumbs:

Juu juu sali vaan heti treenaukseen mukaan :thumbs: Ja niinkuin jo tässä pari ihmistä totesivat niin muista aloittaa sitten salilla rauhallisesti. Teknikat kuntoon ihan rauhassa. Ei heti sata lasissa. Ja sitä rataa :kippis1: Maltti on valttia, hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä mukuloita :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitti vastauksista. !

hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä mukuloita
:lol2:

Kävin salilla vetämässä pari settiä ja se on ihan täynnä kaiken maailman butterflyita ja crosseria, pressiä ja vaikka mitä, ja aina 100% tyhjänä... Mitä laitetta on suositeltava käyttää varsinkin mahan+hauiksien+rinnan alueelle?

Mahan :D ? Siis joo joo, eli vatsalaitteita :) no en välttämättä suosittelisi käyttämään vatsalihaslaitteita. (Riippuu tietenkin laitteesta, mutta itselleni ei toimi juuri ollenkaan) vaan katsopas tämä http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=46998
Sieltä lataat kaikki jhulmin vatsalihasvideot niin homma toimii :whip:
Niin ja hanskan ja tisujen reenamiseen löytyy paljon erilaisia juttuja. Kannattaa ziikaa noi FAQ -jutut.

Suositut

Back
Ylös Bottom