Alkulämmittely ja Loppuverryttely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puna
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
lihakseen voi kehittää omiakin venytyksiä. Jokaisen keho venyy eri venytyksissä paremmin kuin toisen joten kannattaa etsiä itselle ne parhaat!

pauvau sanoi:
niin kuin sanottu venytyksiä on erilaisia,
eli jos ehec sanoo että hän on "venytellyt viim. 10 v. 2x1min lihasta kohden"
niin kysymys kuuluu mitä se tehnyt hänen lihaskasvulle?

venyttelyssä pätee samat säännöt kuin lihasharjoittelussa, eli pitäisi venytellä progressiivisesti, ja ottaa venyttelyyn samanlaiset tavoitteet kuin painoharjoitteluun.

Ei mitään hajua mitä se venyttely on vaikuttanut lihaskasvuuni, vai onko laisinkaan. Suurin hyöty varmaan kuitenkin venyttelystä on etten kangistu vuosi vuodelta ja loukkaantumisriski oletetusti vähenee.

Tosta venyttelyn progressiivisuuden tarpeellisuudesta en välttämäti ole ihan samaa mieltä, sikäli mikäli oikein pointtisi ymmärsin. Eli jos liikkuvuus on alkujaankin hyvä niin tuskin lihaskasvua juuri auttaa vaikka hullulla panostuksella itsensä van dammemaiseen notkeuteen taivuttelisi.

eli jos luit tekstini oikein huomasit varmaan, että liian pitkät venytykset ennen treeniä heikintävät suoritustasi.

Puna sanoi:
eli jos luit tekstini oikein huomasit varmaan, että liian pitkät venytykset ennen treeniä heikintävät suoritustasi.

Jos kohdistat kommenttisi jollekin erityisesti niin quotet olisi suotavia... ja jos toi sinun yllä oleva kommentti oli minulle, niin edellinen viestini ei ollut sinulle vaan "pauvau"lle.

ehec sanoi:
Jos kohdistat kommenttisi jollekin erityisesti niin quotet olisi suotavia... ja jos toi sinun yllä oleva kommentti oli minulle, niin edellinen viestini ei ollut sinulle vaan "pauvau"lle.
kunhan kommentoin teksiäsi

juffe sanoi:
Ja alkuvenyttelyssä sarjojen välissä ei kannata venytellä, mikäli tekee voimanostotyyppisiä nostoja.

Mitä tarkoitat tolla "jättää sarja vajaaks"?
Että et tee sarjaa loppuun?

Puna sanoi:
joka kerta kun on ollut eri valmentaja, on hän suositellut samoja asioita

"What I tell you three times is true"
-Lewis Carroll-

(IB-lukiosta oli sittenkin hyötyä :rolleyes: )

MKM sanoi:
Monet lämmittelevät tarpeettoman paljon ja hapottavat hermolihasjärjestelmänsä jo siinä..

Minä ainakin lämmittelen kevyillä painoilla,niin että lihakset nimenomaan menee hapoille ja jatkan, kunnes hapot alkaa laskeen ja sen jälkeen onkin hyvä alkaa vääntään kunnon sarjaa.

Mä en juurikaan venyttele mitään muita lihasryhmiä kuin hauikset, rinnan ja etu/takareidet ja joskus selkää..
Kaikkia lihaksia koskaan jaksa venytellä :D

Venyttelystä on ainakin se hyöty, että lihas venyy takaisin normaaliin pituuteensa treenin jälkeen, jolloin se on myös isompi. Eli edesauttaa lihaksen kasvua tuo venyttely.

Ainakin tätä mieltä on Ove Rytter.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom