Alku aina hankalaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alkaja
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
tai sitten ei. Useamman vuoden olen kirjaimellisesti rapistunut. Nyt iski taas kipinä liikkua :hyper: . Ajan ollessa rajallista, olen päättänyt kipaista hankkimaan joko juoksumaton tai crossarin. Kertokaahan nyt te suuret tietäjät kumpi on tehokkaampi kunnonkohottaja? Tarkoitus olisi startata päivät kuntoillen ja välillä myös iltasella viritellä sykettä.

Päämääränä olisi tuunatumpi kroppa:thumbs: ... ei lihasmassan kasvatusta vaan kiinteämpi lookki!

Hieno homma että olet tehnyt tuon päätöksen! :)

Niin, juoksuhan on tietysti tehokasta, mutta hankala aloittaa ja voi käydä nivelien päälle paljon. Itse ainakin juoksen paljon mieluumin ulkona. Ei tunnu niin hyvältä juoksumatolla ja väsy tulee ainakin mulla puolet aikaisemmin kuin ulkona juostessa.

Kuntoilussahan iso osa on tavallaan henkistä, kyllä fyysinen puoli kestää ja kehittyy nopeasti mutta vaatii henkistä kanttia esim. jaksaa kolme kertaa viikossa kurinalaisesti veivata jollain crosstrainerilla. Sama se on lenkkeilyssä, mutta jos yhtään saa fiiliksiä siitä että nuuhkii raikasta kevääseen heräävää luontoa ja saa nähdä maiseman vaihtuvan ympärillä niin ulkona juoksemista tai pyöräilyä ei voi korvata milllään sisälaitteella. Mielestäni se "henkinen panostus" jonka käyttää puoli tuntia sisälaitteella veivaamiseen kantaa ulkona juostessa vähintään pari tuntia. Ainakin sallilla vartin kuntopyörällä polkeminen tuntuu kestävän ikuisuuden. Harjoitusvaikutus on kuitenkin vain se vartti.

Juoksumatto!!

Nykyään ne ovat todella laadukkaita ja edullisia. Syke nousee nopeasti ja kilot lähtevät kuin pälvikaljuiselta tukkaa. Niveletkin kestävät paljon paremmin 3-4 kerran jälkeen. Omasta kokemuksesta puhun.

Suosittelen! Ja kysy ihmeessä, jos on ennakkoluuloja tms. juoksumatosta ;)

Kumpikin totta kai tehokkaita, mutta juoksumatto voi käydä niveliin (kuten juoksu nyt yleensäkin). Tästä syystä itse valitsisin crossarin. Muutenkin siinä voi käyttää paremmin käsiä hyväkseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom