Alkon uusi logo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Axel Fox
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
No nyt saa kyllä Alko katsoa peiliin. Uusi logo on suoraan 60-luvulta. Fontti, väri, mitä helvettiä?!
Ei sinänsä että häiritsisi, mutta jos haluaa juhlistaa 75-vuotis juhlavuotensa tällaisella krapula-aikaansaannoksella, niin ei mene hyvin!

Huomattava askel taaksepäin yhtiölle joka haluaa olla moderni ja ajassa mukana. Monopoli veks jo!

Logo nähtävissä: http://www.alko.fi Uutisia osiossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ehkä 70-luku on taas muodissa.
0.704

kieltämättä erittäin mitäänsanomaton ja kuiva "uudistus", mutta mun puolesta alkon logossa voi vaikka olla seppo räty, kunhan alko ajaa asiansa ja nestettä saa tarvittaessa.

Sehän se oiskin jotain, jos alkoholin myynti laskisi logon takia, niin eduskunta vois veronkorotusten sijaan suunnitella jonkun järkyttävän logon tyyliin Goatse...

Pointtihan on pitkälti seuraava: Miksi sitten muuttaa sitä, jos sillä ei ole väliä onko Räty vai Matti kuvassa? Näköjään budjettirahoja löytyi, ja silloinhan niitä käytetään! Vaikka olisi kuinka huono lopputulos! Jos tehdään uudistusta, niin tehdään se kunnolla, prkl! :curs:

En ymmärrä miksi näin toimitaan. Olen itse ollut samanlaisen projektin parissa, ja se vaatii energiaa ja paneutumista että saadaan hyväksyttävä tulos suunnittelijalta. Paitsi tietenkin jos tämä oli haluttu lopputulos.. Sitten vain onnitteluja Alkolle!

No eipä tuo mun mielestä mitenkään kovin raikkaan näköinen punainen ole :D Ennemminkin hailahtunut, mutta samapa tuo minkälainen logo niillä on :D

No eipä tuo mun mielestä mitenkään kovin raikkaan näköinen punainen ole :D Ennemminkin hailahtunut, mutta samapa tuo minkälainen logo niillä on :D

Joo, mustakin tuntuu että tässä on yks firma jonka markkinointiosaston ei tartte miettiä unettomia öitä sen eteen, että miten me oikeen uudistettais tätä meidän brändiä?
Ja mikä ois se meidän niché, jolla me saatais nimemme suuren yleisön tietoisuuteen, ja sitä kautta osuutemme kasvavista markkinoista.
Otetaan sille :kippis1:

Edit: ei helvetti, tuohan ois ihan kymppi slogani: Alko, otetaan sille!

No niinpäniin!!
Valtion omistama yhtiö tuhlaa rahaa tämmöiseen saatanan Disco-logoon, onneksi ei ole verorahoja.. Eihän tämä vaikuta kenenkään viinanjuontiin, on vain niin saatanan heikkoa Alkon puolelta.

En ole katkera.

Edit:
Joo, mustakin tuntuu että tässä on yks firma jonka markkinointiosaston ei tartte miettiä unettomia öitä sen eteen, että miten me oikeen uudistettais tätä meidän brändiä?

Olen ihan samaa mieltä, miksi sitten tehdä yhtään mitään? Miksi on ylipäätänsä logo, kun on monopoliasemassa Alkon lailla?
Olen niin pettynyt, että sijoitetut rahat vievät yhtiön logomielessä 35 vuotta taaksepäin. Olenko ainoa joka on tätä mieltä?

Yleisellä tasolla en ymmärrä muutenkaan näitä uudistumisia. Justiin tänään joku purnasi lehden yleisöosastolla, että Postilla on joku Itella, ja tiehallinto (tms.muu vastaava) oli vaihtanut nimensä joksikin ihan naurettavaksi, ei-mitään -tarkoittavaksi sanaksi.

Haha, aivan sama. On tuo retrolla tavalla hieano.

Ehkä alkon olis tosiaan pitänyt ottaa postista ja tielaitoksesta mallia. Vaihtaa kerralla koko nimi brändiä kuvaavaksi.

Ehtotan: Kannia (ään pilkut jätetään pois)

Joku atrian tai saarioisen logohan tuosta tulee helposti mieleen, värikin sama. enää puuttuu että alkaisivat mainostamaan "alko, sä saat joka juoman rokkaan.."

serial, varesta lainaten: Alko, pienet sille!

Yleisellä tasolla en ymmärrä muutenkaan näitä uudistumisia. Justiin tänään joku purnasi lehden yleisöosastolla, että Postilla on joku Itella, ja tiehallinto (tms.muu vastaava) oli vaihtanut nimensä joksikin ihan naurettavaksi, ei-mitään -tarkoittavaksi sanaksi.

Joo menee minultakin ohi miksi pitää polttaa kymmeniä tuhansia euroja korjaamaan jotain missä ei ole vikaa ja tämä selitys "Liikemerkki ja nimilogo yhdistettiin vastaamaan paremmin aikamme visuaalista henkeä" saa kyllä naurattamaan.

Itselleni tulee lähinnä mieleen joku vanha maitopurkki tuosta logosta. Eipä tuo muuten haittaisi mutta asiakashan nuokin muutokset maksaa...

Hyvähän tuo on. Vähän vaikea alkaa pelkkää logoa arvioimaan ennenkuin näkee muun uudistuneen yritysilmeen.

Posti joutui muuttamaan nimensä Itellaksi koska halusi palvella kaikkia yritysasiakkaita saman brändin alla. Ulkomailla et voi käyttää Posti tuotemerkkiä.

Itse kyllä diggailen tuosta vanhemmasta pikarisymbolista, tuon viereen joku vanhahtava perusfontti (joku trajan pro tms.) niin toimisi arvokkaasti. Sekä nykyinen että tuleva alkofontti on vähän maitomainen, lähinnä muistuttaa jotain 50-luvun jäätelöbaaria :down: Tulevassa huonossa logossa nostaisin kuitenkin tekstiä suhteessa pylpyrään aavistuksen, nyt se on liian alhaalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom