Sori, mutta ethän sinä voi ottaa oikeutta tietää miten pahasti loukkaantunut AO oli Werdum-matsissa? Kyllähän minäkin olen niitä selityksiä kuullut, mutta eihän me nyt siihen voida vedota ikään kuin faktana ja kuitata asiaa vain sillä. Voi olla, että Overeem oli puolikuntoinen tai sitten ei ollut. Voi olla, että puolikuntoisuus vaikutti pystyotteluun tai sitten ei. Voi olla, että puolikuntoisuus vaikutti pystyotteluun, mutta ei tiedetä minkä verran jne. Asiaa ei voi kuitata niin mustavalkoisesti vain koska se toimisi hyvänä tekosyynä AO:lle. Ja määrä ei korvaa laatua, mutta kun Werdum voitti iskut sekä laadusssa että määrässä. Overeem oli lievästi alakynnessä tuossa matsissa pystyssä ja se on ainoa asia mikä tiedetään faktaksi.
Samoin Overeemin cardiosta on turha enempää vääntää, näet sen ihan eri tavalla kuin minä ja ei siinä mitään. Itse perustan mielipiteeni siihen miltä AO näyttää matseissaan siihen nähden minkä verran tekee töitä, Overeemin historiaan lhw:ssa ja siihen lihasmäärään mitä se tänä päivänä kantaa. Mielestäni top10-ottelijoihin nähden Overeemin cardio on sieltä surkeimmasta päästä. Voin olla väärässäkin ja myönnän, että ei AO niin pahasti kaasuttanut BF matsissa mitä itse ennakkoon odotin. Kyllä se sen pari erää ihan ok jaksaa, mutta siihen JDS:n osoittamaan cardioon Cainia vastaan mistä aiemmin mainitsit en sentään lähtisi vertaamaan.
Ja pystystä vielä, että Overeem on enemmän hävinnyt urallaan koville pystymiehille vaparissa mitä on voittanut. Ja ainoa top10- ottelija, jonka on tähän asti voittanut hw:ssa pystyssä on vanha kunnon Lussu-Lessu. Kuokkaan on tullut Werdumilta, Bigfootilta ja top10 ulkopuolelta Kharitonovilta. Kyllähän se niitä thompsoneja, rogersseja ja fujitoja pistää helposti pakettiin, mutta meillä tuntuu olevan hyvin eri käsitys siitä minkä verran taso nousee, kun mennään sinne top10:iin.
Se on totta, että JDS:ää vastaan Reem voi keskittyä paremmin puhtaaseen pystyotteluun, kun ei ensimmäistä kertaa tarvitse murehtia alasvientejä, mutta kompensoiko se tarpeeksi sitä minkä verran vastustajan pystyottelun taso muuten nousee? En usko. JDS n.80% via nopeus, leuka ja cardio.
Feel free to disagree.