Aliarvostetuin autovalmistaja

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Skoda on ansainnut paskan arvostuksen, paskalle paskaa vai mitä? paskat tykkää, ja paska kiittää
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mä oon ajanu monilla merkeillä ja ainoo mikä erottuu edukseen on pösöt. meillä on ollu neljä pösöä ja kaikilla on ajettu se 200 000 ja niissä ei ole ollu mitää vikaaaaaa. Bemareihin verrattuna viis sataa kertaa parempi ajettavuus. Bemarilla menee mukulakivi tielle niin selkä katkeaa mutta kun pösöllä menee niin se on kun ajais pilven päällä mutta silti ne on todella sporttisia autoja. meiä nykyinen 407 sw on aivan uskomattoman hyvä ajaa.
 
"bemarilla menee mukala kivelle niin katkeaa selkä" muista että eri autoissa on myös alustat eri tarkoitukseen, itselläni on -99 328 ci bmw ja mielestäni jäykkä alusta istuu tuollaiseen "sportti autoon", mitä kukin haluaa...

tuleepa turhaa off topiccia taas
 
Skoda on ansainnut paskan arvostuksen, paskalle paskaa vai mitä? paskat tykkää, ja paska kiittää

"bemarilla menee mukala kivelle niin katkeaa selkä" muista että eri autoissa on myös alustat eri tarkoitukseen, itselläni on -99 328 ci bmw ja mielestäni jäykkä alusta istuu tuollaiseen "sportti autoon", mitä kukin haluaa...

tuleepa turhaa off topiccia taas

Voisko tota skoda kommenttia jotenkin täsmentää? Ei ihan aukee mulle mitä sillä haetaan. Mutta toisaalta jälkimmäinen posti ja profiilin merkitty ikä selittää kaiken :D
 
Niin ja vaikka vähä off-topiksi menee, niin mistä Skodan huono arvostus johtuu? Niistä 80-90-luvun malleista? Tai ehkä siitä, että 80-luvun jälkeen ei uusia malleja juuri tullut ja yritettiin puskea autoja samalla tekniikalla kun 20 vuotta aiemmin, vaikka muut kehitteli koko ajan jotain uutta.Taitaa muuten esimerkiksi BMW:hen nähden Skodalla olla pidempi historia autojen valmistuksessa;)
 
Niistä 90-luvun juuri, sääli kylläkin..tosiaan kyllä kia saa kanssa liian vähän arvostusta, hintalaatu suhteelta oikeasti hyvä auto ja erittäin hyvä takuu..!
 
Ranskalaiset, etunenässä Renaultit, on kyllä edelleen käsittämätön määrä paskaa. Lagunan hylkyprosentti katsastuksessa ei kyllä edes naurata enää, käy sääliks kuka sellaseen on kajonnut.

Lähde:
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf

Ranskalaiset? Citikka taas näyttää olevan kokolailla vähävikaisimpia tuon tilaston mukaan. C1 ja Xsara, siinä jää aika monta toyotankin mallia taakse. Itse olen xsaralla päästelly 150000km ja ex-appiukko reilut 300000km, ja huollot oli lähinnä kuluvien osien vaihtoa. Vielä kun omassa diisselikirnussa kulutus on kaupunkiajossakin karvan verran alle 6l/100km, niin eipä paljoa tee mieli vaihtaa autoa :)
 
Noita katsastuslistoja tarkastellessa kannattaa aina tutkiskella myös se keskimääräinen mittarilukema.

Otan pari esimerkkiä samasta hintaluokasta 3 vuotta vanhat autot:

SKODA SUPERB, 6,60% hylätty, keskimäärin 104tkm
vs
PEUGEOT 407, 8,45% hylätty, keskimäärin 70tkm


Kyllä tuossa valossa pökotin laatu on aika hemmetin paljon huonompi kuin skodan. 30tkm on kuitenkin jo helpolla vuoden ajot suurimmalla osalla väestöstä.


Edit:
Kannattaa myös vilkaista noita vanhempia autoja, kummasti patongit tippunu listoilta :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Edit:
Kannattaa myös vilkaista noita vanhempia autoja, kummasti patongit tippunu listoilta :D

Tuntuu että auton osto on aina arpapeliä, osti sitten minkä merkin tahansa. Eikä oo väliä silläkään onko uus vai käytetty. Omassa sätkässä on nyt 240000 mittarissa ja ikää 10v, ja hyvin kulkee edelleen :) Ja taidan ajaa tämän loppuun ennen kuin vaihdan :) Eihän tätä voi mihinkään vaihtaakaan ku vaihtoarvolla ei saa edes mopoautoa :hyper:
 
jokaisella on se oma automerkki josta tykkää :D mä tykkään hondasta ja ranskalaisista :D ittelle sä sen ostat etkä muille ihmisille :D
 
Noita tilastoja kun katselee ja ihmettelee, niin omaan silmään paistaa kaksi asiaa sieltä muita selkeämmin; miten paljon vikoja/puutteita osassa alle 3 vuotta vanhoissa autoissa jo on ja miten ylivoimaisen leimahelppo Toyota on (varsinkin kun tarkastelee pidemmällä aikavälillä). 11 vuotta vanhoissa autoissa 5 ensimmäistä on listalla Toyotan malli ja muutenkin rotollan ja avensiksen vähävikaisuus 3-11 vuotiaissa herätää kunnioitusta. Kolmantena asiana silmiin paistaa miten onnettomia Ranskalaiset autot on, erityisesti siis sen ikäisissä, mitä Suomen teillä eniten taitaa liikkua. Se, että joku kehuu citikka, rellua tai pösöä, ei noita tilastoja muuta mihinkään. Kyllähän sen nyt tietää, että osa niistä autoista menee siitä leimasta läpi. Niin menee osa Ladoistakin, mutta en silti Ladaa kehuisi. Sanoisin siis että Toyota on aliarvoistetuin. Vain sen takia, ettei sitä erityisesti arvosteta vaan pidetään Suomessa turvallisena kansan autona.
 
Sanoisin siis että Toyota on aliarvoistetuin. Vain sen takia, ettei sitä erityisesti arvosteta vaan pidetään Suomessa turvallisena kansan autona.
Jos ymmärsin tekstisi oikein niin haluaisit Toyotaa arvostettavan enemmän luotettavuutensa/laadukkuutensa takia? Omien kokemuksieni mukaan Toyota saa kyllä luotettavuudestaan arvostusta ylivoimaisesti, eli jos keskustellaan luotettavista autoista niin kyllä ne Toyotat sieltä nopeasti nousevat esiin, ja harvassa ovat ne jotka merkkiä mollaavat. Itse en ole Toytaa omistanut, mutta luotettavan auton kuvan olen muiden lähteiden perusteella saanut, vaikka vikoja on luonnollisesti niissäkin. Yksi ajankohtainen päänvaiva kyseisellä merkillä on nyt tuo kaasupoljinongelma, joka käsittää melkoisen määrän autojen takaisinkutsuja (tämä ei siis ollut esimerkki viasta, tuli vaan mieleen).

Muunlainen arvostus jää sitten tuohon kansanauto -imagoon, johtuen siitä että juuri sitähän ne ovat? Luotettavia, taloudellisia, turvallisia, ja kaikinpuolin järkeviä jos nyt autosta voi niin sanoa. Löytyy merkiltä toki sporttisempiakin malleja, mutta kyllä ne säväyttävät kokemukset haetaan yleensä muualta ihan syystä.
 
Omien kokemuksieni mukaan Toyota saa kyllä luotettavuudestaan arvostusta ylivoimaisesti, eli jos keskustellaan luotettavista autoista niin kyllä ne Toyotat sieltä nopeasti nousevat esiin, ja harvassa ovat ne jotka merkkiä mollaavat. Itse en ole Toytaa omistanut, mutta luotettavan auton kuvan olen muiden lähteiden perusteella saanut, vaikka vikoja on luonnollisesti niissäkin. Yksi ajankohtainen päänvaiva kyseisellä merkillä on nyt tuo kaasupoljinongelma, joka käsittää melkoisen määrän autojen takaisinkutsuja (tämä ei siis ollut esimerkki viasta, tuli vaan mieleen).
Toyota tekee takaisinkutsuja myös sellaisista vioista, mitkä joku toinen merkki saattaa ohittaa olankohautuksella.
Mutta onhan näitä teknisiä ratkaisuja vieläkin, joiden kestävyyttä en lähtisi omilla pelimerkeillä kokeilemaan. Juurikin vaikkapa Citikan nestekaasujousitus. Uskoisin että Citikallakin kyllä laatu on jo saatu senverran korkealle, että rautajousilla isoa kissaa voisi jo melkein puolivakavissaan harkitakkin. Arvonpudotus on kyllä Citroeneissakin kyllä aika kestämättömällä tasolla.
Toinen on volkkareitten uudet TSI:t ja DSG:t. Useammasta alta 100 000 ajetusta autosta kuullut, johon reilu 5000e laatikon vaihto on ollut tosi asia + TSI vie uudesta lähtien öljyä tasaista tahtia ja suuremmilla kilometreillä ahdinremppa maksaa. Myös uuden Jetan perus 1,6 bensakoneista on kuullut kaikenlaista + volkkarin tapa hoitaa uudenkarheen ja pari vuotta vanhan auton tekniset viat takuun kautta on ollut vähä ongelmallinen. Mm. karvan yli 3 vuotta vanha bensa-Jetta, 60 000km ja männänrengas poikki. Korjausarvio 5000e -> VW ei tuu vastaan kustannuksissa. En tiedä tuliko lopulta vastaan asiakkaan valitusten jälkeen, mutta aluksi ainakin viesti oli selvä: takuu juuri ja juuri ummessa - ei kiinnosta.

-Fiat. Kaveri ajoi Puntolla 22tkm-->130tkm ilman suurempia vikoja, saatika huoltoja. Nokkaremmin vaihtoi 123tkm kohdalla ekan kerran, samoin öljyä vain lisäsi. Fiatissa ei sinänsä ole varmaan mitään suurempaa järjestelmällistä vikaa, niitä vaan pidetään halvan hintansa takia usein huonosti.
Se, että kaveris ei oo saanut Puntoa rikki ei vielä tarkota, että Fiat olis autona hyvä. Niihin(kin) varaosia myyneenä voin sanoa etten itse koskisi. Katsastuksessakin tuntuu olevan vähän ongelmallisia, etenkin Marea :D
Naapurin ukolla on uusi Punto ja se kyllä pitää hyvän huolen siitä. Uskon että se toimii moitteetta vielä 10v päästäkin.
Lähtökohtaisesti mielestäni auton tulisikin toimia vanhan ukon käytössä ja hyvällä huolenpidolla vielä 10 vuoden iässä...
 
Itselläni on Peugeot 406 vuosimallia 98, ja kun katsoo esim. nettiautosta näiden hintoja, niin täytyy sanoa että kylläpäs nussitaan pösöä halvalla. Autossa on nimittäin helvetin hyvä ajomukavuus, on hiljainen kuin mikä ja sopii erittäin hyvin mm. matka-autoksi. Yleinen käsitys on se, että nämä vaatii enemmän huoltoa kuin vaikkapa Toyotat, ja näistä löytyy vittumaisia sähkövikoja paljon. Todennäköisesti totta, mutta kun muut ominaisuudet on kunnossa ja hinta on poljettu maahan niin sen voi antaa hyvin anteeksi.
Kerrottakoon vielä että oma pugi aiheutti tänään ensimmäistä kertaa ongelmia kahden vuoden aikana mitä se on mulla ollut. Ei aamulla tahtonut käydä tyhjäkäyntiä sitten millään, ja muutenkin tuntui polttoaineensyöttö temppuilevan. Ongelma katosi itsestään motin lämmittelyn ja ajon jälkeen.
 
Zone-sarja -42%
Toyota tekee takaisinkutsuja myös sellaisista vioista, mitkä joku toinen merkki saattaa ohittaa olankohautuksella.
Voi olla, mutta kymmeniin kuolemantapauksiin yhdistettyjä vikoja, kuten tuota kaasupoljin/mattohäikkää tuskin sivuuttaa yksikään valmistaja.
 
Voi olla, mutta kymmeniin kuolemantapauksiin yhdistettyjä vikoja, kuten tuota kaasupoljin/mattohäikkää tuskin sivuuttaa yksikään valmistaja.

Mikä on lähde tähän?
Kiinnostaisi nähdä ihan mustaa valkoisella, nimittäin itselläni on sellainen kuva ettei tämä ole aiheuttanut juuri mitään todisttejua onnettomuuksia.

Lisäsäksi ko. poljinta käyttävät monet muutkin merkit:
Helmikuu 9, 2010 - 16:18 #1
No nythän Talous Sanomista jo löytyikin vastaus polkimien valmistajasta, CTS Corpia ja kotimaa USA. Polkimia käyttää myös Ford ja ilmeisesti myös muutama muu merkki. Aika näyttää millaisen rummutuksen nämä merkit saavat samasta ongelmasta kuin Toyota.
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/kaasupoljin-ongelmat
Lisäksi löyty tieto, että CTS Corpia tekee 8 miljoonaa kaasupoljinta ja kuten em. sanottu: usealle merkille.

möys peugeot-citroenilla kaasupoljinongelmia

Lisäksi takaisinkutsuja on myös volvolla ja hondalla:
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/02/06/naita-autoja-kuskataan-takaisin-pajalle/20101846/139

Käsittääkseni ongelmia on ollut "vain" noin 20-30 Toyotassa kaasupolkimien suhteen, eikä jonkun lähden mukaan (jota nyt en löydä) yksikään olisi päättynyt kuolemaan.

Eli haluaisin lähteen tuolle sinun väittämälle :)
 
Eihän tätä voi mihinkään vaihtaakaan ku vaihtoarvolla ei saa edes mopoautoa :hyper:

:offtopic: uudet mopoautot maksaa lähemmäs 15 tonnia että ei ihmekään jos ei saa
 
Mikä on lähde tähän?
Kiinnostaisi nähdä ihan mustaa valkoisella, nimittäin itselläni on sellainen kuva ettei tämä ole aiheuttanut juuri mitään todisttejua onnettomuuksia.
Onhan tuo Toyota ollut pitkin viikkoa otsikoissa.

34 kuolemantapausta liitetty Toyota-autoihin
Toyotan tekninen vika yhdistetty 34 kuolemantapaukseen

Tosin epäilyjä vasta, mutta otsikot aika rajuja.

Maikkari otsikko ei niin raflaava.
Toyotan poljinviat ehkä syynä kuolonkolareihin
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom