Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Skoda on ansainnut paskan arvostuksen, paskalle paskaa vai mitä? paskat tykkää, ja paska kiittää
"bemarilla menee mukala kivelle niin katkeaa selkä" muista että eri autoissa on myös alustat eri tarkoitukseen, itselläni on -99 328 ci bmw ja mielestäni jäykkä alusta istuu tuollaiseen "sportti autoon", mitä kukin haluaa...
tuleepa turhaa off topiccia taas
Ranskalaiset, etunenässä Renaultit, on kyllä edelleen käsittämätön määrä paskaa. Lagunan hylkyprosentti katsastuksessa ei kyllä edes naurata enää, käy sääliks kuka sellaseen on kajonnut.
Lähde:
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf
Edit:
Kannattaa myös vilkaista noita vanhempia autoja, kummasti patongit tippunu listoilta :D
Jos ymmärsin tekstisi oikein niin haluaisit Toyotaa arvostettavan enemmän luotettavuutensa/laadukkuutensa takia? Omien kokemuksieni mukaan Toyota saa kyllä luotettavuudestaan arvostusta ylivoimaisesti, eli jos keskustellaan luotettavista autoista niin kyllä ne Toyotat sieltä nopeasti nousevat esiin, ja harvassa ovat ne jotka merkkiä mollaavat. Itse en ole Toytaa omistanut, mutta luotettavan auton kuvan olen muiden lähteiden perusteella saanut, vaikka vikoja on luonnollisesti niissäkin. Yksi ajankohtainen päänvaiva kyseisellä merkillä on nyt tuo kaasupoljinongelma, joka käsittää melkoisen määrän autojen takaisinkutsuja (tämä ei siis ollut esimerkki viasta, tuli vaan mieleen).Sanoisin siis että Toyota on aliarvoistetuin. Vain sen takia, ettei sitä erityisesti arvosteta vaan pidetään Suomessa turvallisena kansan autona.
Toyota tekee takaisinkutsuja myös sellaisista vioista, mitkä joku toinen merkki saattaa ohittaa olankohautuksella.Omien kokemuksieni mukaan Toyota saa kyllä luotettavuudestaan arvostusta ylivoimaisesti, eli jos keskustellaan luotettavista autoista niin kyllä ne Toyotat sieltä nopeasti nousevat esiin, ja harvassa ovat ne jotka merkkiä mollaavat. Itse en ole Toytaa omistanut, mutta luotettavan auton kuvan olen muiden lähteiden perusteella saanut, vaikka vikoja on luonnollisesti niissäkin. Yksi ajankohtainen päänvaiva kyseisellä merkillä on nyt tuo kaasupoljinongelma, joka käsittää melkoisen määrän autojen takaisinkutsuja (tämä ei siis ollut esimerkki viasta, tuli vaan mieleen).
Toinen on volkkareitten uudet TSI:t ja DSG:t. Useammasta alta 100 000 ajetusta autosta kuullut, johon reilu 5000e laatikon vaihto on ollut tosi asia + TSI vie uudesta lähtien öljyä tasaista tahtia ja suuremmilla kilometreillä ahdinremppa maksaa. Myös uuden Jetan perus 1,6 bensakoneista on kuullut kaikenlaista + volkkarin tapa hoitaa uudenkarheen ja pari vuotta vanhan auton tekniset viat takuun kautta on ollut vähä ongelmallinen. Mm. karvan yli 3 vuotta vanha bensa-Jetta, 60 000km ja männänrengas poikki. Korjausarvio 5000e -> VW ei tuu vastaan kustannuksissa. En tiedä tuliko lopulta vastaan asiakkaan valitusten jälkeen, mutta aluksi ainakin viesti oli selvä: takuu juuri ja juuri ummessa - ei kiinnosta.Mutta onhan näitä teknisiä ratkaisuja vieläkin, joiden kestävyyttä en lähtisi omilla pelimerkeillä kokeilemaan. Juurikin vaikkapa Citikan nestekaasujousitus. Uskoisin että Citikallakin kyllä laatu on jo saatu senverran korkealle, että rautajousilla isoa kissaa voisi jo melkein puolivakavissaan harkitakkin. Arvonpudotus on kyllä Citroeneissakin kyllä aika kestämättömällä tasolla.
Se, että kaveris ei oo saanut Puntoa rikki ei vielä tarkota, että Fiat olis autona hyvä. Niihin(kin) varaosia myyneenä voin sanoa etten itse koskisi. Katsastuksessakin tuntuu olevan vähän ongelmallisia, etenkin Marea :D-Fiat. Kaveri ajoi Puntolla 22tkm-->130tkm ilman suurempia vikoja, saatika huoltoja. Nokkaremmin vaihtoi 123tkm kohdalla ekan kerran, samoin öljyä vain lisäsi. Fiatissa ei sinänsä ole varmaan mitään suurempaa järjestelmällistä vikaa, niitä vaan pidetään halvan hintansa takia usein huonosti.
Lähtökohtaisesti mielestäni auton tulisikin toimia vanhan ukon käytössä ja hyvällä huolenpidolla vielä 10 vuoden iässä...Naapurin ukolla on uusi Punto ja se kyllä pitää hyvän huolen siitä. Uskon että se toimii moitteetta vielä 10v päästäkin.
Voi olla, mutta kymmeniin kuolemantapauksiin yhdistettyjä vikoja, kuten tuota kaasupoljin/mattohäikkää tuskin sivuuttaa yksikään valmistaja.Toyota tekee takaisinkutsuja myös sellaisista vioista, mitkä joku toinen merkki saattaa ohittaa olankohautuksella.
Voi olla, mutta kymmeniin kuolemantapauksiin yhdistettyjä vikoja, kuten tuota kaasupoljin/mattohäikkää tuskin sivuuttaa yksikään valmistaja.
Eihän tätä voi mihinkään vaihtaakaan ku vaihtoarvolla ei saa edes mopoautoa
Onhan tuo Toyota ollut pitkin viikkoa otsikoissa.Mikä on lähde tähän?
Kiinnostaisi nähdä ihan mustaa valkoisella, nimittäin itselläni on sellainen kuva ettei tämä ole aiheuttanut juuri mitään todisttejua onnettomuuksia.