Alfa-Romeo 147

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Helsinki
Onko Pakkislaisilla(tai teidän tutuilla) kokemuksia tästä mallista.
Mulla on viittävaille valmiit kaupat hierottu tollasest vm. 2002, 2.0 koneella.
Monella tuntuu olevan negatiivinen mielikuva Alfojen talvikäytöstä, mutta ehkä maine tulee vanhemmista malleista..
Kun ei olis varaa ostaa erikseen talviautoa.. :(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
pakkomielle.com sanoi:
Monella tuntuu olevan negatiivinen mielikuva Alfojen talvikäytöstä, mutta ehkä maine tulee vanhemmista malleista..

No itse tuossa meinasin innostua 156:sta, mutta kun tyyppivikana oli jakohihnan katkeaminen puolessa välissä vaihtoväliä, niin järki voitti. Kyseiselle yksilöllekin kun näin oli käynyt. Laatu ei vakuuta edes fanien keskuudessa, mutta nättejähän nuo on ja hyviä ajaa. Jos tuon kanssa pystyy elämään niin kiinni vaan ja talla pohjaan. Ei ne nyt sen kummempia varmaan ole talvella kuin muutkaan. Tolpan nokkaan vaan niin hyvä tulee jos tulee ollenkaan.

pakkomielle.com sanoi:
Mulla on 156 tuolla samalla koneella. Se on ollut hyvä talviauto, lämmintä riittää, hyvä ajaa ja toimii niin kuin pitääkin.

Ihan toimivia laitteita ne on. Ainut minkä meidän työntekijä sano huonoksi on lämmityslaite. Varmaan pitää jollain tasolla paikkansa, kun ennen meille tuloa oli alfan huollossa töissä. Kuulema kovilla pakkasilla loppuu lämmitysteho, eli ei varsinanen tyyppivika vaan alitehonen lämppäri meidän leveyspiireille.

Ei se ainakaan hyvää mainosta ole, että TM:n käyttötestissä pamahtaa jakohihna :) Edellisen kerran vastaavaa TM:n testeissä kai oli sattunut Moskwitsille 70-luvulla.

eli: ihan kiihottava auto (joita kyllä näkee liikaa 40v perheenisä-wannabeplayboilla), mutta ei perkele uskalla itelle hommata.

Kannattaa ehdottomasti kaivaa Suomalainen Alfa Romeo foorumi esiin, sieltä löytyy käyttökokemuksia jos jonkinmoisia. Mulla jäi 156 farkku ostamatta kun yhden illan foorumia tutkin. Enkä kyllä taatusti tule omalla rahalla ottamaan riskiä. Jos joskus työsuhdeautoksi pitää jotain siitä hintaluokasta valita niin sitten kyllä, ovat ne niin hienoja ajaa.

Tässä oli siis kyseessä 147 eikä 156. 147:han on parannettu versio 156:sta.

Moottori sulla on oikea, sillä 1.6 on tehoton Alfan imagoon, jos näin nyt saa sanoa. Eipä mulla muuta järkevää ollutkaan sanottavana. Itsellä on kans kiikarissa Alfa 147, mutta hieman uudempana mallina.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sussupate

burdock sanoi:
Tässä oli siis kyseessä 147 eikä 156. 147:han on parannettu versio 156:sta.

Moottori sulla on oikea, sillä 1.6 on tehoton Alfan imagoon, jos näin nyt saa sanoa. Eipä mulla muuta järkevää ollutkaan sanottavana. Itsellä on kans kiikarissa Alfa 147, mutta hieman uudempana mallina.

Miten niin parannettu versio? Eiköhän ne kuitenkin ole ihan eri malleja, vaikka varmaan samat moottorit on käytössä. Sataviiskutosta ei saa tosin 1.6 koneella. 156 on isompi ja kalliimpi malli. Mikä sataneljäseiskassa on "parannettua" ?

Ei se ole mikään parannettu vaan tosiaan eri malli, 147 tuli kylläkin myöhemmin markkinoille. Nuo 2.0 TS koneet on samoja molemmissa, vuonna 2003 156siin tuli sitten suorasuihkutteinen JTS moottori. Samaa mieltä tuosta 1.6sta, ehdottomasti 2.0.

Mitä ihmettä mä oon oikein kirjoitellut? Siis tarkoitin sanoa, että 147 on paremminkin 156:n pienennös, tavallaan myös muotoilullinen terävöitys. Auton tekniikka on suurelta osin sama kuin isommassa mallissa.

Mun ymmärtääkseni toi 147 on kyllä harppaus eteenpäin Alfan historiassa mitä tulee tekniikan kestävyyteen. On joissain ADACin/tai vast. tilastoissakin jo keskitason yläpuolella muistikuvani mukaan.

:offtopic:

Muotoilu, et sä oikeasti tollasta pikkuista ja IMO varsin naisellista koppia halua. Tosta ei huoku testosteronia eikä muskelia. Toi ei ole vaan äijä-auto!
Hommaa 156 GTA jos nyt Alfa pitää olla...

viivavako

BS1 sanoi:
Muotoilu, et sä oikeasti tollasta pikkuista ja IMO varsin naisellista koppia halua. Tosta ei huoku testosteronia eikä muskelia. Toi ei ole vaan äijä-auto!
Hommaa 156 GTA jos nyt Alfa pitää olla...

Sama. 156 on paljon tyylikkäämpi. 147 on tosiaan koppimainen ja pieni. Vähän niin kuin Fiat Punton sporttiversio.

pakkomielle.com sanoi:
Kilsoja mittarissa 45 000, eli jakohihna napsahtanee heti
jos/kun auton alle saan.. :)

Kyllä mitä nyt itsekkin muistelen lukemistani testeistä, juurikin tuo jakohihna on arka menemään poikki, mutta jos olet ajatellut pitää autoa vaikkapa tuonne vähän päälle 100000km, niin en näe syytä miksei olla ostamatta. Siis jos ulkonäkö yms jutut miellyttää, mutta jos haet pitempi aikaiseksi autoksi ->200-300tkm, niin miettisin vielä uudestaan :)

mho sanoi:
:anssi: Kyllä Alfalla ajetaan nuo kilometrit siinä missä muillakin autoilla.

Kyllä varmasti ajetaankin, mutta eriasia onko se sitten niin kannattavaa, muutamien koneremonttien yms jälkeen, ja oletko muuten ikinä huomannut myynnissä olevaa alfaa jonka kilometrit ovat 300tkm->?. Varmasti näitäkin on, mutta harvassa ne ovat. PS. Ei herneitä nenään :)

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom