Alfa-Romeo 147

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä itse oon ymmärtäny niin Alfa Romeo on nykyään ihan toimiva auto siinä missä muutkin, mutta kyllä se auto kuitenkin enemmänkin tunteella kuin järjellä hankitaan.

Kaverilla on semmonen 156 GTA ja en tiiä poikkeaako korimalli muista 156:sta, mutta tossa GTA:ssa on ainakin aivan törkeän pienet sisätilat. Vaikka olen ite 190cm niin kyllä siellä saa takapenkin kuin etupenkinkin matkustajat olla aika pitkälti polvet suussa. Tämä siis farkku malli.

Ainakaan tossa kaverin autossa ei ole tietääkseni ollu mitään pahempia vikoja ja ihan nättikin se on, mutta... nojoo, tää meikäläisen mielipide/kokemus
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mik99 sanoi:
Kyllä varmasti ajetaankin, mutta eriasia onko se sitten niin kannattavaa, muutamien koneremonttien yms jälkeen, ja oletko muuten ikinä huomannut myynnissä olevaa alfaa jonka kilometrit ovat 300tkm->?. Varmasti näitäkin on, mutta harvassa ne ovat. PS. Ei herneitä nenään :)
Heh vai muutama koneremontti, tuskinpa sentään. Ei herneitä, toisella meistä on kuitenkin oikeaa kokemusta autosta ja toisella vain esson baarin jutut :) Itse olen tyytyväinen autoon, kaikinpuolin. Onhan se auto joka hankitaan tunteella, tuulipukukansan autot on erikseen.
 
mho sanoi:
Heh vai muutama koneremontti, tuskinpa sentään.
Ottaako alfassa venttiilit mäntiin, jos jakohihna katkeaa?

Pikaisella tsekkauksella alfafoorumilta, vikoja näyttäis noissa olevan ainakin:
1) Ilmi (taitaa olla sama boschin paska osa kuin esim volkkareissa?)
2) Jakohihna
3) Ohjausetehostin (letkut ja klemmarit heti uusiksi ja nesteiden vaihto 2 vuoden välein)
4) Huohotin jäätyy talvella "Olen sen jo oppinut tietämään, on aina öljykanisteri mukana" :)
 
mho sanoi:
Heh vai muutama koneremontti, tuskinpa sentään. Ei herneitä, toisella meistä on kuitenkin oikeaa kokemusta autosta ja toisella vain esson baarin jutut :) Itse olen tyytyväinen autoon, kaikinpuolin. Onhan se auto joka hankitaan tunteella, tuulipukukansan autot on erikseen.

Totta minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta alfoista, vain se mitä olen lukenut lehdistä jne, mutta tämä on vain minun mielipide, ja eiköhän ne nämä alfat yleensä osteta tunteen mukaan eikä niinkään "järjen" perusteella ;)
 
Heh heh, asiantuntijat kokoontuu. Omia kokemuksia:

- Ei mitään murheita so far, 20000km omaa ajoa takana. Ostin myös käytettynä.
- talvella ei oo ollu mitään ongelmia myöskään, ja lämpenee hyvin. En tiedä hirveistä paukkupakkasista, lapinreissut on ainaki kestäny.
- 2.0ts:ssä tehoa sopivasti (150hv). Enempikin voisi olla mut... :D
- kaikki tarvittavat varusteet löytyy: ilmastointi, vakionopeuden säädin...
- tyylikäs myös sisältä, ei muovilelu kuten monet muut
- pirun kiva ajaa, ohjauksessa on tuntuma kohdallaan. Kannattaa käydä ajamassa muita kiesejä ja vertailla. näin itse tein, ja otin alfan.
- käytettynä hinta/laatu-suhde kohillaan! Hinta on tossakin pelissä tippunu varmasti ihan mukavasti? Paljonko pyytävät? Muualta ku Deltasta saa huomattavasti halvemmalla. Varmaan palttirallaa 17 tuhannella lähtee? Mitä muita "autoja" saa tuolla hinnalla...

Jos tarkotus on ajaa 30tuhatta vuodessa voi ostaa dieselin... Enemmän munaa alfassa on ku monessa muussa merkissä.

Lisää faktaa löytyy http://www.alfabbs.fi
 
mik99 sanoi:
Oletko muuten ikinä huomannut myynnissä olevaa alfaa jonka kilometrit ovat 300tkm->?

Jaa, 147 on ollu myynnissä vuodesta 2001. eipä oo tullu taksialfoja vastaan :hyper: :D :david:

Enkä kyllä ostais muutakaan tuon kokosta autoa jossa olis mittarissa 300tkm.

156 on ollu myynnissä vuodesta 1998, joten noihin lukemiin saa tykitellä sen 50tkm vuodessa. Eli palaillaan...
 
BS1 sanoi:
Muotoilu, et sä oikeasti tollasta pikkuista ja IMO varsin naisellista koppia halua. Tosta ei huoku testosteronia eikä muskelia. Toi ei ole vaan äijä-auto!

Taitaapi olla makuasioita. Ite tykkään enempi 147:sta ku 156:sta. Varsinkin kun tuli uusi 159, näyttää 156 vähän jo vanhalta. 147:n face-liftiä ei tavallinen tallaaja edes erota.

Kun on testosteronia tarpeeksi omasta takaa ei pelota. Avolava ja V8, siitä voi testotasot jo noustakin :D

Hommaa 156 GTA jos nyt Alfa pitää olla...

Heh, vielä mieluummin hommaisin vaikka M5 Bemarin, mut ei sitä viitti kaikkia säästöjä autoon laittaa ;)
 
mass sanoi:
Jaa, 147 on ollu myynnissä vuodesta 2001. eipä oo tullu taksialfoja vastaan :hyper: :D :david:

Enkä kyllä ostais muutakaan tuon kokosta autoa jossa olis mittarissa 300tkm.

156 on ollu myynnissä vuodesta 1998, joten noihin lukemiin saa tykitellä sen 50tkm vuodessa. Eli palaillaan...

Tarkoitin kyllä tuolla yleisesti ottaen kaikkia alfoja, enkä pelkästään tätä 147 mallia :rolleyes:
 
AssMass

mass sanoi:
Heh heh, asiantuntijat kokoontuu. Omia kokemuksia:

- Ei mitään murheita so far, 20000km omaa ajoa takana.

Hoh hoh. Kiitos omasta "asiantuntijan" ja 20 000 km:n kokemuksestasi.


Noista kilometreistä....Kyllä noita vanhempia 300 000 km ajettuja Alfoja näyttää olevan ihan reilusti myynnissä. Jollain parilitraisella oli vetäisty lähes 400 000 km, eli kai niillä ajelee yhtä kauan kuin sillä upealla Corollallakin.
 
Onko tota jakohihnankaan katkeamista syytä pelätä kun sen tiedostaa?
Osaa säännöllisesti tarkastaa sen kunnon jne sekä vaihdattaa vaikka heti siihen minkä ostaa eikä odota seuraavaan huoltoajankohtaan.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tikkikello asshat

tikkikello sanoi:
Hoh hoh. Kiitos omasta "asiantuntijan" ja 20 000 km:n kokemuksestasi.

Olepa hyvä. Tuun sitten kertomaan lisää kun on ajettu kuuhun ja takasin.

Kuulin muuten naapurisedän kaiman serkulta että tekniikan maailmassa oli punanen alfa romeo. pissapojassa oli liian pieni tankki.
 
Lukases tikkipelle alkuperänen kysymys vielä kerran ja kato mitä järkevää oot tähän mennessä kirjoitellu?
 
Alfat

Jakohihnaa lukuunottamatta varmasti kestää noi koneet siinä missä muutkin ja tuntuu nykyautoissa merkkiin katsomatta napsahtelemaan noi hihnat ennenaikojaan. V6 koneissa ei noita jakohihna ongelmia ole ollut.
 
Eihän jakohihnassa ole mitään ongelmaa, kun vaihtaa sen samantien kun auton hommaa, ja ei aja pidemmälle mitä suositusmäärät on. Ja pitää se ketju/kiristin/rattaat vaihtaa joskus kanssa.
 
Eihän jakohihnassa ole mitään ongelmaa, kun vaihtaa sen samantien kun auton hommaa, ja ei aja pidemmälle mitä suositusmäärät on. Ja pitää se ketju/kiristin/rattaat vaihtaa joskus kanssa.

Onhan se toki noinkin,mutta esim.E30 bemaris(siis 4-mukises)vaihtoväli 40 tuhatta,eikä aina kestä sitäkään...
Ja Kyllähän se ainakin joissakin autoissa on melko hintavakin homma,kun sen korjaamolla teettää..
 
haba78 sanoi:
Ja Kyllähän se ainakin joissakin autoissa on melko hintavakin homma,kun sen korjaamolla teettää..
Riippuu kai autosta. Joissain pitää irrottaa moottori että sen saa vaihdetuksi :whip: . Kuinka lie alfassa?
 
D.Yates sanoi:
Kuinka lie alfassa?
Joo ei tarvi irroittaa konetta vaan tosiaan pyöränkotelon puolelta pääsee käsiksi. Kallista vai ei, mutta hihnahuollon neloskoneiseen Alfaan saa teetätettyä noin 500:lla eurolla.
 
Sumppari sanoi:
Ja pitää se ketju/kiristin/rattaat vaihtaa joskus kanssa.

Nykyisin alkavat olemaan auton koko elinkaaren kestävät ketjut yleisiä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom