Alexander Karelin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En nyt todellakaan puhunut Karelinistä vaan näistä 170kg läskeistä jotka "painivat" halailun merkeissä!

edit. ja myös vapaaottelusta missä nämä kaiken maailman Giant Silvat sun muut pilaavat lajin imagoa.

painissahan on ollut aika kauan maksimipainoraja 120kg.
Karelinin valtakaudella oli raja oli 130kg.

painissahan on ollut aika kauan maksimipainoraja 120kg.
Karelinin valtakaudella oli raja oli 130kg.

Kyllä mä sen tiedän, en mä nyt oikeen tajua miten te edes tulkitsitte ton mun ekan viestin noin päin honkia. Mun pointti oli nyt vaan se ku tossa aikasemmin pohdittiin mielipiteitä siitä painorajasta ja mun pointti oli se että musta ne on helvetin hyviä, lajista riippumatta.

juttelin karelinin kanssa kouvolan EM-painien aikaan. on molskin ulkopuolella todella leppoisa ja valtava ukko. kadulla kulkiessaan sai huomiota osakseen, luonnossa mielestäni isomman näköinen kuin kuvissa tai telkkarissa ja se ilme, valtava pää, ylipitkät käsivarret ja päänkokoiset lapiokädet.

niin ja se painonnosto on venäjäksi suomenkieleen translitteroituna suunnilleen tisholaja atlietika, raskas urheilu, painonnosto.

siis olen vennäänkielen harrastelijatulkkikin ollut ja pystyin jutskailemaan ison alexanderin kanssa alkukielellä. eräs mieleenpainuvimmista kohtaamisistani ikinä.

Millaisia painoja lie Karelin nostellut urallaan, hulluimpien legendojen mukaan 300 kiloa penkistä ja 400 kiloa mavesta, ehkei kuitenkaan :D Mutta se, että on kantanut jääkaapin yksin kahdeksan kerrosta kertoo kyllä paljon.

juttelin karelinin kanssa kouvolan EM-painien aikaan. on molskin ulkopuolella todella leppoisa ja valtava ukko. kadulla kulkiessaan sai huomiota osakseen, luonnossa mielestäni isomman näköinen kuin kuvissa tai telkkarissa ja se ilme, valtava pää, ylipitkät käsivarret ja päänkokoiset lapiokädet.

niin ja se painonnosto on venäjäksi suomenkieleen translitteroituna suunnilleen tisholaja atlietika, raskas urheilu, painonnosto.

siis olen vennäänkielen harrastelijatulkkikin ollut ja pystyin jutskailemaan ison alexanderin kanssa alkukielellä. eräs mieleenpainuvimmista kohtaamisistani ikinä.

Juuri Karelinin nöyrän ja maanläheisen asenteen takia en ole koskaan epäillyt hänen puhtauttaan aktiiviaikoinaan, joka kerta kun joku on hänen kanssaan päässyt juttusille, on mies ollut todella kohtelias.

Millaisia painoja lie Karelin nostellut urallaan, hulluimpien legendojen mukaan 300 kiloa penkistä ja 400 kiloa mavesta, ehkei kuitenkaan :D Mutta se, että on kantanut jääkaapin yksin kahdeksan kerrosta kertoo kyllä paljon.

heh toi jaakaappi hommeli ei kylla kerro yhtaan mitaan. Oon ollu muutofirmassa toissa, ja 100kg britit niita kanniskeli yksistaan. ei ne ollu ees mitaan urheilijoita, viikonloppusin tappelivat kuulemma > siis jalkapallon takia.
Tatuointeja heilla oli myos paljon.

heh toi jaakaappi hommeli ei kylla kerro yhtaan mitaan. Oon ollu muutofirmassa toissa, ja 100kg britit niita kanniskeli yksistaan. ei ne ollu ees mitaan urheilijoita, viikonloppusin tappelivat kuulemma > siis jalkapallon takia.
Tatuointeja heilla oli myos paljon.

No totta tuokin. Muuttomiehet/metsurit yms. kyllä siirtävät vielä jääkaappejakin painavampaa kamaa yksistään, ihme jannuja.

Mutta jossain taidettiin sanoa että Karelin ei ainakaan penkissä ollut erityisen hyvä.. Oli miten oli, puristusvoima oli helvetin kova ja tunto lähti vastustajilta käsistä jo alkuminuuteilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei jääkaappi paljon paina, ei se ole kuin onttomuovilaatikko. Itekin niitä kanniskellu muutamia.

Pesukone se vasta painaa jonkin verran:)

Eräs tuttuni oli kerran joutunut painimaan Karelinia vastaan, olisikohan olleet PM- tai SM-kisat.
Vaikka tällä tutulla on pituutta siinä kahden metrin verran ja massaa varmasti sadan kilon paremmalle puolelle asti, oli meno kuulemma ollut aika nöyrää, kun Karelin oli napannut vyöstä kiinni ja paiskonut junttaa miten tahtoi. :D

Miten helvetissä Karel on ollut SM kisoissa?
Joko olen kännissä pahemmassa kuin luulesn tai puhut paskaa.
Ja tuolla koolla kun on tietty merkitystä mutta ei kyllä todellakaaan aina merkittävästi vaan hepun oma taito ratkaisee.

En ole itse edes mikään painonnostaja ja voit tulla katsomaan kuna kantelen jää/viileä kaappia vaikka 10 kerrokseen.

EDIT

Lueakelin enemmän viestejä ja juu että kyllä se pesukone on muutto homisa vittumaisempi näin perustavaroista kun puhutaan eikä pianoista..."kuinka monella 2tosi miehellä on piano?" Nyt loppu kännissä lörpöttely ettei mee sekaseks koko touhu

En ole itse edes mikään painonnostaja ja voit tulla katsomaan kuna kantelen jää/viileä kaappia vaikka 10 kerrokseen.

EDIT

Lueakelin enemmän viestejä ja juu että kyllä se pesukone on muutto homisa vittumaisempi näin perustavaroista kun puhutaan eikä pianoista..."kuinka monella 2tosi miehellä on piano?" Nyt loppu kännissä lörpöttely ettei mee sekaseks koko touhu

Mites painavia tuommoiset perhejääkaapit sitten on?

arviolta semmoiset 20-40 kiloo. kyllä noi pesukoneet painaa huomattavasti enemmän. Ite kannoin kyllä meille 3 kerrokseen pesukoneen yksin, ettei sekään nyt mikään suurta voimaa vaativa homma ole.

Lainaus TIME-lehden haastattelusta:
"Ask Alexander Karelin to name his greatest challenge, and he will tell you about the time he outwrestled a refrigerator that weighed nearly twice as much as he did. Clamping a bear hug on the appliance, the 6-ft. 3-in., 286-lb. Russian hoisted it off the floor. "It was a huge fridge," he recalls."

Toiselta foorumilta:

"some training results:
RAW Bench press: 704 lbs. (320 kg)
Deadlift: 882 lbs (400 kg) 3 reps. with ease
Clean and jerk: 450 lbs (205 kg) with ease
Zercher deadlift: 660 lbs (300 kg)
Source: "Strong, Stronger, Strongest" of Dale Harder. and, a reportage of him from SVT in a swedish documentary when he was on a swedish training camp. (1992?)
"

Taitaa olla sata kiloo lapinlisää pistetty joka tulokseen, kun eikös raaka penkin ME:kin ole joku 324 kiloa ?

Lainaus TIME-lehden haastattelusta:
"Ask Alexander Karelin to name his greatest challenge, and he will tell you about the time he outwrestled a refrigerator that weighed nearly twice as much as he did. Clamping a bear hug on the appliance, the 6-ft. 3-in., 286-lb. Russian hoisted it off the floor. "It was a huge fridge," he recalls."

Se olikin sitten joku neuvostomallinen lyijyjääkaappi :D

Lueskelin threadin läpi, täytyy kyllä sano, että on hienoa huomata kuinka suuresti Karelinia kunnioittaa jopa sellaiset ihmiset jotka eivät ole eläessään painia harrastanut.

Oma painivalmentajani vuosien takaa (joka oli kovan neuvostokoulun käynyt, syntyperältään virolainen joka tiesi entistä ankarampaa treeniä, jos mieli olympia paikkaa saada, sen verran sisäistä rasismia Neuvostoliitossakin harrastettiin.) tiesi kertoa, että kun Karelin valittiin ensimmäisiin olympialaisiinsa, ei hän ollut edes Neuvostoliiton sisäisissä karsinnoissa paras. Neuovostoliiton taso vaan sattui olemaan niin kova, että käytännössä noin. 10 sakista voitiin valita kuka vain edustamaan ja aina oltiin mitalleilla. Tässä vaiheessa astui sitten kuvaan Neuvostoliiton imago sekä valmentajan hyvät suhteet. Eli Karelinin, jota itsekkin pidän kaikkien aikojen parhaana painijana ei vielä nuorena ollut Neuvostoliiton sisäisessä karsinnassa paras. Yleinen käytäntö oli, että olympialaisiin pääset kerran. Ei tule toista mahdollisuutta. Karelinin kohdalla kuitenkin tehtiin poikkeus, hänen ylivoimaisuutensa sekä hänen karismansa takia.

Entisen valmentajani tarina on jokseenkin surullisempi. Hänen ainut paikkansa kun sattui vuodelle 1984 jolloin Neuvostoliitto päätti boikotoida koko olympialaiset.

Back
Ylös Bottom