Alavatsan LÄSKIT pois???

Eli itselläni ylävatsan lihakset näkyvät kyllä jo selvästi, mutta kysynkin mikä liike/treeni polttaa parhaiten alavatsan seudulta ylimääräisen ihran/rasvan?

Onko se pakko vain vääntää pitkiä sarjoja vatsoja + kova dieetti vai mitä?

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, ei rasvaa pysty polttamaan/poistamaan paikallisesti kuin veitsellä. Isot, treenatut vatsalihakset tietysti erottuvat paremmin mutta valitettavasti joudut myös diettaamaan. Itse olen paininut saman ongelman kanssa ja nyt olen tiputtanut puoli kiloa viikossa kolmen viikon ajan ja vyötärö on pienentynyt useita senttejä. Tähän pääsin ainoastaan lisäämällä aamuaerobista ja todella siistimällä ruokavalion, mässypäivätkin jätin pois.

Dieetti...???

Olen jo valmiiksi muuten aika hoikassa kunnossa, et miten mahtaa toi sit vaikuttaa kun tarvis silti jaksaa painaa töitä/ käydä salilla ja pelata säbää!!!

Mässytkin on aika lähellä sydäntä joten se varmaan on se suurin syy siihen masuun...???
Kertokaa perus dieetti/mitä ei saa syödä missään tapauksessa???

Juu, joillakin alkaa kertymään ylimääräinen rasva eri paikkoihin. Eli se alkaa palaa ekana sieltä missä sitä eniten on (yleisesti).
Joillakin kertyy kylkiin, joillaki perseeseen jne...
---> diettaus :wall:

Mulla on aivan sama ongelma. 4 pakki nakyy jo mutta sitten on toi saatarin uimarengas. Taman threadin lopputuloksen minakin haluan nahda. Aerobinen on tuonut jonkin verran lihaa nakyviin mutta toi fakin uimarengas ei suostu poistumaan...

mikäs se ostosteeveen vehe olikaan ? abtronic tai vastaava, sen käyttäjillähä oli armottomat 6-packit. Se ravistaa kuin piru perjäläistä. :hyper:
Pulla, kokeillaan veitsellä ottaa vuosirenkaita pois :D

Taisi olla usko tai älä -ohjelmassa kun yksi kaveri teki itselleen rasvaimun. Siitä sitten harjoittelemaan... :thumbs:

Jkk sanoi:
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, ei rasvaa pysty polttamaan/poistamaan paikallisesti kuin veitsellä. Isot, treenatut vatsalihakset tietysti erottuvat paremmin mutta valitettavasti joudut myös diettaamaan. Itse olen paininut saman ongelman kanssa ja nyt olen tiputtanut puoli kiloa viikossa kolmen viikon ajan ja vyötärö on pienentynyt useita senttejä. Tähän pääsin ainoastaan lisäämällä aamuaerobista ja todella siistimällä ruokavalion, mässypäivätkin jätin pois.

Näin on minunkin ymmärtääkseni, mutta olenpa tässä taannoin kuullut seuraavaakin:

Kun tekee vatsalihasharjoituksia, niin se lisää verenkiertoa vatsalihaksissa, mikäs taas kiihdyttää aineenvaihduntaa ja rasvan palamista ko. alueella.

Tuo on yksi näkökulma, eikä varaan ole haitaksi vääntää niitä vatsalihaksiakaan...

Viis kiloa olen nyt ottanut pois... kaikkialla muualla se näkyy paitsi siinä helv*tin uimarenkaassa... jatketaan ja otetaan toiset viis :curs:

En liity vaan olen "alavatsaläskikerhon" vakkarijäsen. Eka postaukseni tänne Pakkikselle koski niitä. Eihän vatsaliikkeiden tekeminen koskaan haitaksi ole, mutta paikallisesti ei oikein voi läskiä polttaa. Mie olen huomannut aerobisen tepsivän, ja sitten tietysti ruokavalion siistimisen, eli rasva palamaan. Pikkuisen olen saanut omia masuläskejäni veks, kun olen jättänyt tietyt ruuat ja juomat. Kovan työn takana se kyllä on. Tunnustan, että olen perso makealle. Mässypäivinäkin olen katsonut, mitä mussutan: käytän nykyisin makeannälän tyydyttämiseen etupäässä hedelmiä. (Äsken tosin ostin oppilailta suklaapisarakeksejä, apua!)

Kuten muutkin sanoo paikallista rasvanpolttoa et voi tehdä muuta kuin kirurgin luomalla käymällä, mutta voit kasvattaa alavatsoja alavatsoihin kohdistuvilla liikkeillä. Kun alavatsan lihakset kasvaa niin ne näkyy paremmin vaikka siinä olisikin vähän ylimääräistä päällä.

Parhaiten alavatsoihin kohdistuvia liikkeitä on mm erilaiset jalan nostot roikkuen tai vaakatasossa. Kannattaa tehdä näitäkin liikkeitä lisäpainojen kanssa, jos ei esiinny kipua selässä.

http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtInclineHipRaise.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtVerticalHipRaise.html

Frodo sanoi:
Juu, joillakin alkaa kertymään ylimääräinen rasva eri paikkoihin. Eli se alkaa palaa ekana sieltä missä sitä eniten on (yleisesti).
Joillakin kertyy kylkiin, joillaki perseeseen jne...
---> diettaus :wall:

Alavatsassa on ns syvärasvaa joka lähtee viimeisenä,eli dieetillä ensin paljastuu ylävatsa ja vasta viimeisenä alkaa alavatsa tiukentua.Se on totta että syvärasva ei meinaa sulaa kirveelläkään pois,saa olla treenit/dieetti todella kohdallaan että tuloksia syntyy.

Weeboomi saman olen todennut helpoimmaksi, käsipaino jalkojen välissä.

Edit. ja suorinjaloin, loppuun joskus pakkotoistot jalat koukussa

:offtopic:

"Sixpack on maailmanlaajuinen pakkomielle, jota on toistettu niin kauan, että siitä on tullut itsestäänselvyys. Pyykkilautavatsan kuvitellaan merkitsevän terveyttä, voimaa ja hyvää kuntoa. Mielikuva ei pidä paikkaansa."

"Sixpack ei siis kerro mitään olennaista suorituskyvystä vaan ainoastaan siitä, että energiavarastot ovat tyhjät. Varastojen täydellinen tyhjentäminen on kuitenkin yhtä turha tavoite kuin takavuosina oli rusketuksen tummentaminen kullanhohteesta pronssin kautta mämmiin. Kuten kaikessa muussakin, totuus löytyy muualta kuin äärimmäisyydestä."

"Järkevään rasvaprosenttiin päästään lähes automaattisesti samalla treenauksen tasolla, jossa liikunnan muutkin hyödyt ja haitat ovat tasapainossa. Sopiva rasvaprosentti on useimmilla miehillä viisitoista. Se on sama, joka luonnostaan vallitsee terveen nuoren miehen vartalossa. Tällöin rasvakudoksen terveyshaitat ovat hävinneet, ja vaarallisin rasvavarasto vatsaontelon sisällä on tyhjä. Tuohon asti rasvanpoltto tapahtuu suhteellisen helposti, mutta siitä alaspäin se on yhtä kärsimystä."

"Viimeisten rasvakilojen poistaminen vaatii rappeuttavan rankkaa treeniä ja ruokavaliota. Elimistön biokemiallinen ja mekaaninen kuormitus rikkoo soluja sisältäpäin, eikä jatkuvasti pihtaileva syöminen jaksa pitää miestä elinvoimaisessa iskussa. Treeni kääntyy silloin taisteluksi kehoa vastaan."

Lainaukset SK Mies lehdestä 02/2003.

Jalkojen nostoja ja "polkypyörällä poljentaa" niin tuleepahan alavatsat treenattua. Haastavampi liike olisi suorittaa tuo jalkojen nosto leuanvetotangossa tai vastaavassa rekissä selällään makaamisen sijaan.

jallu2 sanoi:
Vetääkö pakkiksen porukka aamuaerobista myös treeni päivinä vai ainoastaan välipäivinä??

No mulle ainakin toimii parhaiten välipäivinä. Juoksemisesta tulee sellainen tosi hyvä, energinen ja "terve" olo. Mutta sitten kun menee salille, on räjähtävyys poissa ja ei muutenkaan saa oikeen kunnolla tuntumaan liikkeitä. Ja juoksen siis sellaista rauhallista fudishölkkää puolisen tuntia, jotta yleiskunto paranisi. Niin ja tietenkin aamuisin ennen safkaa.

ps. En ole siis yksin, muillakin on ongelmia alavatsaan kasaantuvan rasvan kanssa... mä jo luulin et tää on joku geneettinen häiriö :rolleyes: .

Back
Ylös Bottom