Oon pidemmän aikaa vatsaa reenannu, ja ihan hyvältä rupee näyttämään, mutta tuntuu et alemmat vatsalihakset ei saa yhtää kovaa treeniä kuin ylemmät. Joten oisko jollain kertoa hyviä liikkeitä alavatsalle??
No yks mun suosikeist on semmonen, et nostaa jalat ilmaan, ottaa käsillä tukea jos on tarveteta, ja sit nostaa lantiota ilmaan. Samalla hengitetään ulos kun nostetaan, ja vedetään napaa sisään. Semmosta pientä liikettä 3x15 tuntuu ihan mukavasti. Toivottavasti tosta ymmärsi jotain
Itse olen tehnyt vähän saman tapaista kuin ironbay kertoi mutta olen yhdistänyt siihen toisen liikkeen, eli makaamaan ja siitä ensin jalkojen nosto vaakatasosta ylös ja sitten lantiota ilmaan, keuhkoista ilmat pihalle ja pitää jännityksen kokoajan. Raskautta tähän liikkeeseen saa jos salilla on esim. lauta jossa tehdään vatsoja ja sen korkeutta saa säädettyä. Jalkopäätä pitää silloin laskea vähän alaspäin. Käsille pidetään kiinni pään yläpuolelta. Voi tehdä myös penkkipunnerrustelineessä. Itsellä aluksi liike ei tunnu kovin raskaalta mutta n. 15 toiston kohdalla iskee kova polte.