Alavatsa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs, jotain hyviä liikkeitä alavatsalle?

Oma "kössini" on tavallinen ylhäältä ja keskeltä mutta alavatsan kertynyt jotain ylimääräistä. :D

No pentele ei tusauteta hyvää ketjua, kasvatetaan jotain sinne läskin alle samalla mikä haetaan sitten laihduttamalla esiin. :)

Ite en tee oikeastaan mitään muuta kuin jalkojen nostoa telineessä. Yksi hyvä vinkki on alavatsalihaksien jännittäminen -> näin sen saa tuntumaan halutussa kohdassa tekipä sitten mitä tahansa liikettä.

Eli niitä hyviä alavatsaliikkeitä kehiin!

Omalempialavatsaliikkeeni:
Laitetaan tasapenkki ristitaljan väliin sillee pitittäin.
Sidotaan sieltä ristitaljasta alhaalta tuleva naru nilkkoihin.
Sitten makuulle penkille, ja eiku jalkoja nostelemaan.
On muuten saatanan vaikeesti selitetty, mutta hyvä niin. Säilyy salaperäisyys :D

Vastaavasta threadistä kopioin oman vastaukseni:

Luin kerran anatomian kirjaa jossa selitettiin, että vatsalihas on yksi lihas joka on vain jakautunut poimuihin. Perua ajalta jolloin olimme kaloja?. Eli ylä- ja alavatsaa ei voi treenata erikseen.
Alavatsaan kyllä saa tuntuman esimerkiksi makaamalla lattialla selällään kaverin seistessä pään takana. Nostat jalkoja ylös ja kaveri heittelee niitä kohti lattiaa. Pistät vatsalihaksilla vastaan joka kerta.
Johtuuko tuo tuntuma alavatsassa sitten lonkankoukistajista vai mistä?

Tuo vatsalihasten anatomia on mielenkiintoinen. En nyt mene vannomaan, että ylä- ja alavatsalihaksia ei voisi treenata erikseen.

Erilaiset jalkojen nostot; rekissä, puolapuilla, vino- ja tasalaudalla. Ens'alkuun voi nostaa vain "polvia" jos ei suorin jaloin jaksa tehdä. Tää on mun suosikki tällä hetkellä:hyper: tasapenkille makaa selälleen, perse ihan reunalle ja leoko pötköttää jalkapöytien päälle sääriin nojataten. Siitä sitte polvia naamaa kohti.

Teen kerran viikkon tälläsen setin ihan omana treeninä + kuntopyörä ja hyvät venyttelyt.

- jalkojen nostot
- vatsa taljassa
- kyljet taljassa / KP
- reverse hyper
- kaikkia neljä sarjaa

Samaa mieltä Pink Spiderin kanssa. Mun mielestä ylä- ja alavatsoja ei oikeastaan erikseen voi treenata. Itse en tiedä, minkä takia joissain liikkeessä rasitus tuntuu tosiaan enemmän alhaalla, kuin ylhäällä. Venytys?

B.O.S.S. heitti tuossa jo ihan hyvän vinkin, mutta täsmentäsin hieman. ;) Vatsa sisään aina vatsaliikkeissä, niin koko vatsan tuntee tekevän työtä. Muistaakseni jalannostoissa rasittuu enemmän lonkankoukistajat, kuin vatsalihakset.

Muistakaa myös oikea hengitystekniikka. Itsellä ainakin vatsat tulee huomattavasti tehokkaammun treenattua, kun uloshengityksen tekee korostetusti supistusvaiheessa.

Vatsoja kannattaa myös "ajatella" kun niitä treenaa... Mulla ainakin pysyy jännitys siellä sillon paremmin. Voiks tän hankalammin sanoa!!

Suositut

Back
Ylös Bottom