Alasuojat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shane
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen miettinyt alasuojien hankintaa. Laji on bjj.

Lyhyt kysymys, kun en ainakaan pikaisella haulla löytänyt tästä mitään:

Kumman malliset suojat ovat mielestänne paremmat mattoväännössä: thaikuppi vai "vaippamalliset" :D suojat? Osumaahan niiden ei tarvitse tässä tapauksessa hirveästi kestää, tärkeintä olisi että ne rajoittaisivat liikkumista mahdollisimman vähän.

Vaparissa tuntuvat käyttävän thaikkusuojia, ja aika painipitoistahan tuo touhu on. Thaikkusuojia kait yleisesti pidetään parhaina suojina nivusille. Itse kyllä käytän "vaippamallia", mutta kuminauhat löystyvät ja menevät mutkalle todella helposti, heikentäen suojausta.(Toivottavasti nyt tajusin oikein tuon "vaippamallin").

Ite käytän thaikuppia, ei tarvii miettiä sen enempää ett irtooko vai meneekö ne vähä vinoon, mutta kuulemma Virossa käytetään custom vaippamalleja missä on thaikuppi sisällä... :)

Thaikuppi ehdottomasti.
Kestää vähän totutella siihen naruun perseessä.
Itse aloitin niillä vaippamalleilla, ei ne oikeen pysy paikallaan ja jujia vedellessä se muovi rikkoontuu....
Nyt ollut 2v thaikuppi ja hyvältä tuntuu!!

Epäilin sitä niissä thaikupeissa että pysyykö ne sillä narukiinnityksellä hyvin paikallaan, mutta kun kaikki niitä suosittelee niin sellaiset varmaan tulee hankittua.

Mulla on thaikuppi ja Everlastin "lätkämallinen" suojus. Everlastin kuminauhasysteemi on aivan perseestä eikä pysy yhtään paikoillaan, ja muutenkin thaikuppiin tottuneena hirvittää se muovisuus (joka hölskyy ihan liikaa).

Thaikupin sitominen on yhtä vaikeaa kuin kengännauhojen kiinnitys kun sen osaa, ja on aivan perkeleesti paremman tuntunen. Pysyy todella hyvin paikallaan (myös painissa), ei liiku yhtään. Olo on myös levollinen kun on metallia haaroissa.

EDIT. Nojoo, painissa saattaa tuntua sisäreisissä tietyissä asennoissa. Käytän silti.

Nostanpas vähän vanhaa thrediä: Onko alasuojat "pakolliset" tai kriittisen tärkeät bjjssä? Eikös se aika pitkälti ole grapplauslaji? En tiedä asiasta mitään mutta pianpa tiedän kun parin kk päästä alkaa kurssi :)

Thaikkusuojat o hyvät painiin,vaparii ja pystytreeneihin.
Naruihin tottuu äkkiä, mutta ei kannata ruveta hevosteleen kuinka suuret ottaa koska liian suuret sitten rupeavat haittaamaan,nivua hiertään yms.
Tiukasti pallit pakettii ja myllyttämään :piis:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, vaikka ei uskois ni kyllä ne ballsit on hellinä jos lähdet ilman vääntämään. Aina on joku vastustajan ruumiinosa haaroissa melkeen... kyynerpäät, polvet, jalat... aiaiai! Eivät tosin ole pakollisia, liiton alasissa kisoissa ei saa edes käyttää. Ja voin kertoa että saatana että sattuu :D Finnish Openeissa vedin jujia kaverille joka nosti mut ilmaan... repes yleisö kivasti nauramaan ku meikä huutaa "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai saaaaaaaaaaaaaatana!!"... :nolo:

en ikinä matsais ilman alasuojia, miks vitus pitää ilman alasuojia otella.....saa enemmän varoa etteti satu meisseliin ku että vastustaja kurkuttaa.

Takkipainissa ei kyllä alasuojia tarvitse, se on lähinnä tekniikkakysymys. Muuten sitten thaikupit on parhaat, niitä kuminauhallisia saa olla ostamassa uusia vähän väliä.

Aika moni on ilman. Itekään en ole vielä kokenut välttämättömäks. Joskus tosin jujia vääntäes voi vähän tuntua mut aika harvoin osuu niin pahast kohdilleeni. Toinen "vaarallinen liike on polvilukko jossa usein käy vähän omiin nivusiin kipiää.

Oon kyl huomannu et jos kaverilla on kupit päällä niin se käy itellä kipeetä kun vääntää kättä tai mitä tahansa kuppia vasten.

Thaikkusuojat o hyvät painiin,vaparii ja pystytreeneihin.
Naruihin tottuu äkkiä, mutta ei kannata ruveta hevosteleen kuinka suuret ottaa koska liian suuret sitten rupeavat haittaamaan,nivua hiertään yms.
Tiukasti pallit pakettii ja myllyttämään :piis:

No mites toi koko asia nyt oikeen menee, kaikki sanoo ettei saa ottaa liian isoja, mut kai se tavara pitää saada sinne kuppiin vaikka ois kuinka kapee lantio??

Ainkin mulla noi L-koon suojat sattuu niin perkeleesti ja koko ajan saa olla pelkäämässä että lipsahtaako p*llit reunan väliin vai lähteekö painiessa koko paketti kupin mukana..........???!?!?!

Nivusten hiertäminen on kyllä pienin huoli mulla.

Edit. Vai onko tää nyt vaan sitä ettei ole tottunut kun pystylajeissa ei tarvinnu painia noitten kanssa?

Kyllä välillä tuntuu että tavara ei mahdu sinne kuppiin. Ainakin jos on isot kalsarit jalassa, kokeile mallia "muna" reenikalsareiksi.

Oon kyllä sitä mieltä että kun puku päällä painitaan ei munasuojia käytetä. Jujissa reisiä yhteen ja jollei onnaa niin jotain muuta tekniikkaa sitten. Tuntuu että monilla jujit onnistuu vain ja ainoastaan noitten teräskuppien kanssa kun saa vipua siihen aika paljon lisää.

Kyllä välillä tuntuu että tavara ei mahdu sinne kuppiin. Ainakin jos on isot kalsarit jalassa, kokeile mallia "muna" reenikalsareiksi.

Oon kyllä sitä mieltä että kun puku päällä painitaan ei munasuojia käytetä. Jujissa reisiä yhteen ja jollei onnaa niin jotain muuta tekniikkaa sitten. Tuntuu että monilla jujit onnistuu vain ja ainoastaan noitten teräskuppien kanssa kun saa vipua siihen aika paljon lisää.

Jos kerta sääntöjen mukaan mennään kuppien kanssakin niin miksi ihmeessä niitä ei pitäisi käyttää?

Sääntöjen mukaan kuppeja ei BJJ:ssä saa käyttää.

Hehe, my bad. :D Sitten ilman muuta kannattaa harjoitellakin ilman kuppeja (luulisin). Itse reenailin BJJ:tä vaan tukemaan magapaineja eli kisoihin ei aikeitakaan ni siksi pidin/pidän aina kuppia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom