Alaselkäkivut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli ongelma on kipeä alaselkä, joka kipeytyy varsinkin jalkatreeninyhteydessä. Olen 185cm pitkä ja omaan kohtalaisen pitkän selän joka alhaalta hieman kaareva, tästä johtuen jos seison pitkään paikallaan, niin alaselkä alkaa kipeytyä.

Jalkojatreenaan: kyykyillä, etukyykyllä ja prässillä. Mielestäni pidän alaselkää suhtsuorana liikeissä, enkä käytä edes kovin suuria painoja.. Vyötä olen kokeillut, jalkojen asentoavaihdellut, mutta ei... alaselkä kipeytyy vaikka teen millaisen treenin tahansa. Prässissäkin teen suorituksen perse tiukasti penkissä, mutta silti tunnen, että alaselkä rasittuu.. keskivartaloa olen koittanut vahvistaa mavella ja vatsoilla joita teen pari kertaa viikossa.Onko kenellä vastaavia kokemuksia/neuvoja miten pääsisi tosta kiusallisesta pistelystä eroon?

Annas kun arvaan: sun vatsa näyttää suht isolta, vaikkei rasvaa olekaan paljon? Ainakin kaikki sun muut oireet (ja pituus) on kuin suoraan mun elämästä :-) Mulla meni alaselän kivut niin pahaksi että menin ihan suosiolla lääkärille, sieltä fysiatrille ja vielä kiropraktikolle, ja nyt selkä on jo huomattavasti paremmassa kunnossa. Eniten minua on auttanut: tasapainolauta, erilaiset syvien vatsalihasten liikkeet, ryhdin ylläpitäminen, sekä syvien selkälihasten liikkeet. kannattaa yrittää etsiä käsiisi Kim Haukatsalon (joka on fysiatri ja kenen luona kävin) kirjoja, joissa on hyviä neuvoja erilaisiin selkäongelmiin.

lopuksi: kannattaa suosiolla yrittää ajoissa hoitaa selkä kuntoon, jo ennen kuin selkä kipeytyy kunnolla.

Mulla on kanssa niin sanottu "swayneback". Mutta en ole huomannut, että se kipeytyisi. Tämä voi johtua siitä,e ttä pysrin tietoisesti kokoajan parantamaan ryhtiäni. Eli vedän olkapäitä taakse, ja koitan pitää selkää suorana.

Englanniksi toi selkärangan karevuus on "lordosis", jos kiinnostaa hakea tietoa.

Annas kun arvaan: sun vatsa näyttää suht isolta, vaikkei rasvaa olekaan paljon? Ainakin kaikki sun muut oireet (ja pituus) on kuin suoraan mun elämästä :-) Mulla meni alaselän kivut niin pahaksi että menin ihan suosiolla lääkärille, sieltä fysiatrille ja vielä kiropraktikolle, ja nyt selkä on jo huomattavasti paremmassa kunnossa. Eniten minua on auttanut: tasapainolauta, erilaiset syvien vatsalihasten liikkeet, ryhdin ylläpitäminen, sekä syvien selkälihasten liikkeet. kannattaa yrittää etsiä käsiisi Kim Haukatsalon (joka on fysiatri ja kenen luona kävin) kirjoja, joissa on hyviä neuvoja erilaisiin selkäongelmiin.

lopuksi: kannattaa suosiolla yrittää ajoissa hoitaa selkä kuntoon, jo ennen kuin selkä kipeytyy kunnolla.

No aika lähelle meni. Rasvaa ei ole paljon ja olen muutenkin suht.hoikka mutta vatsa ehkä näyttää hieman pömpöttävältä.. Kauan itse kituutit, ennen kun menit lekuriin? Ja sanoiko tämä kiro sulle, että ongelma johtuu tuosta rakenteesta, eikä siitä että tekisit asioita väärin? Kiitoksia vastauksesta

Itse asiassa menin sinne lekurille siitä syystä että selkäni oli vino ("mieto" skolioosi joka johtu lihaskireydestä). Alaselkäni oli ollut arka jo varmaan vuosia, ja etenkin toi pömppävatsa häiritsi kovasti, kun vatsapalat näkyi mutta silti oli pömppävatsa :D Eli elin erittäin kauan kipeällä selällä, ja siitä syystä toivonkin et hoidat selkäsi kuntoon heti, mikäli mahdollista. Ongelma, siis hieman yli-liikkuva selkä, johti monesta asiasta: ensinnäkin selkäni on yksinkertaisesti hieman yliliikkuva ihan luonnosta. Toiseksi esim selkälihakset kiristivät treenin takia, ja kolmanneksi: teen tietokonehommia, ja istumaryhti on (oli!!) vähän miten sattui. Tyhmäkin näkee että tollanen yhdistelmä tekee pahaa, ja niin tekikin. Nyt kun olen venytellyt, treenannut syviä selkä- ja vatsalihaksia sekä parantanut ryhtiä on selkäni huomattavasti paremmassa kunnossa. Aikaa ja rahaahan tähän on mennyt vaikka kuinka, ja edelleen on pitkä matka (kiro sanoi että kannattaa treenata 1-2 krt päivässä tiettyjä liikeitä kuukausia) edessä. Mutta neuvoni sulle: hoida selkäsi kuntoon tänään :)

Tulipa pitkä teksti, toivottavasti jaksat lukea.

Itse asiassa menin sinne lekurille siitä syystä että selkäni oli vino ("mieto" skolioosi joka johtu lihaskireydestä). Alaselkäni oli ollut arka jo varmaan vuosia, ja etenkin toi pömppävatsa häiritsi kovasti, kun vatsapalat näkyi mutta silti oli pömppävatsa :D Eli elin erittäin kauan kipeällä selällä, ja siitä syystä toivonkin et hoidat selkäsi kuntoon heti, mikäli mahdollista. Ongelma, siis hieman yli-liikkuva selkä, johti monesta asiasta: ensinnäkin selkäni on yksinkertaisesti hieman yliliikkuva ihan luonnosta. Toiseksi esim selkälihakset kiristivät treenin takia, ja kolmanneksi: teen tietokonehommia, ja istumaryhti on (oli!!) vähän miten sattui. Tyhmäkin näkee että tollanen yhdistelmä tekee pahaa, ja niin tekikin. Nyt kun olen venytellyt, treenannut syviä selkä- ja vatsalihaksia sekä parantanut ryhtiä on selkäni huomattavasti paremmassa kunnossa. Aikaa ja rahaahan tähän on mennyt vaikka kuinka, ja edelleen on pitkä matka (kiro sanoi että kannattaa treenata 1-2 krt päivässä tiettyjä liikeitä kuukausia) edessä. Mutta neuvoni sulle: hoida selkäsi kuntoon tänään :)

Tulipa pitkä teksti, toivottavasti jaksat lukea.

Hoitoprosessi on jo aloitettu, tilasin tuon kirjan just äsken:D Iso kiitos neuvoista:worship:

Joo eipä tossa mitään erikoista ole. Paska ryhti jumittaa selän hyvin nopeesti, kokemusta on. Ei muuta kun kovaa treeniä vatsoille ja pakaroille niin niillä pääsee jo loistavasti alkuun.

lukekaa t-nationista "neanderthall no more" artikkelit, hyvää settiä kyseisiin ongelmiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuskin tuo Mavettaminen on omiaan parantamaan selkävaivoja, pikemminkin pahentamaan. Em. syvien lihasten treenaaminen on ehdottoman tärkeää. Näillä eväillä olen itsekin saanut kuriin alaselkäkipujani

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom