Alaselkäkipu + takareidet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 51sth
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Selkäni on leikattu kahteen kertaan. Käyn salilla nyt 5 kertaa viikossa, joka kuitenkin realistisemmin tulevaisuutta nähden tulee olemaan n. 3 kertaa vk:ssa. Olen aloittelija. Kuntosalia on takana säännöllisesti nyt noin 4kk. Ohjelmaan vasta hiljattain otin mavet ja aloin testailemaan miten selkä kestää. Vielä en tiedä sopiiko ne minulle, mutta ihmeempiä vaivoja ei ole ollut.

Ongelmana on takareidet ja ne on kireät. Ne on varmaan Suomen kireimmät. Pituutta on 185 ja teininä ei tullut paljoa venyteltyä, joten jäin kauheaksi kippuraksi. 5-10cm saan sormenpäitä yli polvien jos kurotan lattiaan. Selkäkivut on kuitenkin hellittäneet kuntosalin, lenkkeilyn ja painonlaskun myötä, mutta ne eivät ole menneet kokonaan ohitse. Olen useaan otteeseen venytellyt muutaman kuukauden mutta kun kivut eivät ole kaikonneet tai tuloksia ei ole tullut niin olen motivaation puutteen vuoksi lopettanut venyttelyt. Nyt kuitenkin olen aloittanut kuntosalin myötä taas venyttelyt ja teen niitä lähestulkoon joka päivä, mutta viikonloppuna vähemmän. Ennen salia venyttelen takareidet, kyljet, vatsat, yläselän ja alaselän, sekä rintalihaksia penkkipäivinä. Sama homma sitten salin jälkeen.