Alaselkä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli mulla on alaselkä tosi usein kipee, esim. nukkuessa herään öisin vaihtamaan asentoa ku kolottaa alaselkään. Treeni varmaan alkais vähä helpottaa ku toi fyysinen työ ainaki vähän jeesaa. Välillä on niin jumissa et sukkien laittaminen on vähän vaivalloista, ei nyt mitenkää mahotonta mut kumminki. Ja en tiiä mistä on mut olutta ku juon muutaman ni nukkuessa tuntuu et ottaa viel enemmä alaselästä. 2 tyynyä mulla on nukkuessa ollu jo vuosia, mut 1 pois ottaminen tuntuu ottavan viel enemmän selässä. :S Alkaa suoraan sanottuna Wituttaa!!

missä asennossa nukut? mieti nukkumisasentosi niin, ettei rankasi mene notkolle alaselän kohdalta. tarvittaessa voi heittää vaikka jonkun säkkityynyn jalkopäähän korottamaan jalkoja (jos nukut selälläsi. jotain polvien väliin jos kyljelläsi). hyvä sänky + tyyny on kuitenkin kaiken a ja o.

monesti selkäkivut voi johtua täysin siitä, että takareidet on vain niin jumissa tai tukilihakset yleensäkkin.

Nukun sekä että, joutuu vaihtelee asentoa koska alkaa kolottamaan... :S Sänky on suht uusi ja samaa vikaa oli vanhan sängyn kanssa... Tyynyt kyllä ovat suht vanhat.

Tänkin olisit voinu laittaa vaikka "vammat ja lihashuolto" puolelle eikä offtopikkiin. Mutta asiaan, eikös sun kannattaisi kääntyä lääkärin puoleen näin aluksi. Hierojan pakeilla on myös hyvä käydä säännöllisesti. Itse pyrin käymään kerran kuussa.

Eli mulla on alaselkä tosi usein kipee, esim. nukkuessa herään öisin vaihtamaan asentoa ku kolottaa alaselkään. Treeni varmaan alkais vähä helpottaa ku toi fyysinen työ ainaki vähän jeesaa. Välillä on niin jumissa et sukkien laittaminen on vähän vaivalloista, ei nyt mitenkää mahotonta mut kumminki. Ja en tiiä mistä on mut olutta ku juon muutaman ni nukkuessa tuntuu et ottaa viel enemmä alaselästä. 2 tyynyä mulla on nukkuessa ollu jo vuosia, mut 1 pois ottaminen tuntuu ottavan viel enemmän selässä. :S Alkaa suoraan sanottuna Wituttaa!!

Se on kihti iskeny.

Kyseessä on varmaankin iskiaishermon liiallinen kireys. Koita venytellä hermoa nytkyttelemällä nopeasti ylös alas pientä liikettä eteentaivutus asennossa. Toivottavasti ymmärsit.

Aika ovelaan paikkaan kihti tullut jos aikaisemmin ei ole ollut. Yleensä tulee pottuvarpaaseen ja muutenkin jalkaan. Se kun on kylmin nivel. Ja on muuten kohtauksen aikana kipeä!

Nimim. Kohtaus päällä atm.

Jooh, ei tuo kyllä kihdiltä kuulosta muutenkaan. Kohtaus kun ei mene asentoa muuttamalla ohi ja kipu on hiukan kovempi kuin pieni kolotus.

OT: "Hienoa" huomata, että löytyy muitakin nuoria, timmissä kunnossa olevia kihtiä sairastavia :D Oli ekan(ja ainoan) kohtauksen aikaan lääkärin puheita kuunnellessa aika WTF fiilis kun joku saatanan keski-ikästen rasvamahojen tauti iskee ^^

Siirsin tänne osioille, kun tänne kuuluupi.

Mutta siis itse kärsin noista alaselkävaivoista aikoinaan paljonkin. Syyksi minulla paljastui nivelten yliliikkuvuus ja tietynlainen rasitus jumitti alaselän. Hoidoksi punttetreeniä ja venyttelyä.

Eli kannattaisi varata fysiatrille aika, jotta katsoo mikä tuolla on vikana. Jos ei ole vakuutusta, niin jonkinverran tuo maksaa, mutta parempii maksaa ja saada diagnoosi ja hoitoa kun alkaa arpomaan mikä siellä on vikana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä julkisellakin pitäisi saada lähete kun selität vaivan kunnolla. Ei yleislääkäri noita hoida. Mutta joo, jos rahaa on niin suoraan yksityiselle niin pääsee nopeammin.

Edelleen on selkä juntturassa, öisin heräilen vaihtamaa asentoa ku selkää kolottaa. Nyt tossa lueskelin netistä ja en muista kyseisen testin nimeä, mutta siinä neuvottiin istumaan tuolilla polvet 90 asteen kulmassa ja sitten nostamaan ensin vasen jalka suoraksi ja painamaan leuka rintaan. Sama molemmilla jaloilla ja jos sattuu selässä tai takareidessä asti niin kyseessä on kuulemma välilevyn pullistuma, ja mulla sattui molempien jalkojen kohdalla ihan kiitettävästi alaselässä ja takareisissä :S Eli onko se varmasti se ja minkälaista hoitoa siihen on, onko kellään kokemusta? Ikää on 21v. Jostain leikkauksista lueskelin ja 6viikkoa saikkua :( Ei olis tällä hetkellä kovin hyvä juttu...!!! PRKL

Kannattaa kokeilla venyttelyä!
Takareisien, sekä varsinkin lonkan ojentajan venyttelemistä. Itsellä auttoi selkäkipuihin kun aloin venyttelemään varsinkin näitä kahta osiota joka ilta. Eli itselläni oli kovaa kireyttä lihaksissa joka pisti selän kipuilemaan.

No mutta toi mites toi testi, siin sanottii et on aika varmasti välilevynpullistuma jos toi liike sattuu selässä tai takareisissä, itellä otti molemmissa ihan kiitettävästi!

Edelleen on selkä juntturassa, öisin heräilen vaihtamaa asentoa ku selkää kolottaa. Nyt tossa lueskelin netistä ja en muista kyseisen testin nimeä, mutta siinä neuvottiin istumaan tuolilla polvet 90 asteen kulmassa ja sitten nostamaan ensin vasen jalka suoraksi ja painamaan leuka rintaan. Sama molemmilla jaloilla ja jos sattuu selässä tai takareidessä asti niin kyseessä on kuulemma välilevyn pullistuma, ja mulla sattui molempien jalkojen kohdalla ihan kiitettävästi alaselässä ja takareisissä :S Eli onko se varmasti se ja minkälaista hoitoa siihen on, onko kellään kokemusta? Ikää on 21v. Jostain leikkauksista lueskelin ja 6viikkoa saikkua :( Ei olis tällä hetkellä kovin hyvä juttu...!!! PRKL

Höpö höpö. Kireä perse ja takareisiakseli tekee tollasen jumin ihan helposti ja vetäsee alaselän jumiin. Monesti on itelläkin ollut, ja aina on lähtenyt pois kun on venytellyt "päärynänmuotoista lihasta". Viimeksi vähän yli kuukaus sitten ihan itestään pikkuhiljaa meni alaselkä vaan niin jumiin että eipä juuri sukkia saanut jalkaan tai selkää saanut pyöristettyä. Viikko lepoa ja paljon venyttelyä jaloille niin kivut hävisivät.

Kokeileppa niin, että menet makaamaan lattialle selälleen ja nostat vasemman jalan penkin päälle niin että polvitaipeessa on 90 asteen kulma. Tämän jälkeen nostat oikean jalan sen vasemman jalan päälle niin, että tämän oikean jalan polvi osoittaa sivulle päin ja nilkka on suunnilleen vasemman polven kohdalla. Sen jälkeen pitelet vasemmalla kädellä tästä oikean jalan nilkasta kiinni ja samalla työnnät oikealla kädellä oikeaa polvea eteenpäin. Pitäs kyllä venyttää mielettömästi tuota pakaraseutua. Sama sitten toisinpäin. Tuota tein paljon 2-3 kertaa päivässä monta minuuttia ja teki gutaa. saman voi tehdä ihan lattialla istumalla ja asettamalla jalat tuolleen.

No mutta toi mites toi testi, siin sanottii et on aika varmasti välilevynpullistuma jos toi liike sattuu selässä tai takareisissä, itellä otti molemmissa ihan kiitettävästi!

Puutuuko sulla jalat? Välilevyn pullistumassa aika usein jalat myös puutuvat. Kannattaa vaan nyt mennä sinne lääkäriin tai suoraan fysioterapeutin luo. Veikkaisin että sulla on yleisesti ryhdissä jotain vikaa, itsellä oli tota samaa vikaa että öisin saattoi selkä mennä jumiiin vaikka nukkui ihan normaalisti. Treenasin pari viikkoa sitten liikkeillä joiden ainoa tarkoitus oli selkä/takareisi/pakaralihas akselin vahvistaminen. Samalla tietenkin huolehdin kunnollisesta venyttelystä ja liikkuvuuden parantamisesta.

Paljoha mahtaa maksaa esim. fysioterapeutilla käynti? Ja oisko eib heittää jotai kuvia noista venyttelyliikkeistä ku en välttämättä iha kunnol tajunnu :S

Mulla on ollut ajoittaista alaselän kipua jo useamman vuoden,mutta lääkäriin menin valittamaan vasta kun se alkoi isommin haitata nukkumista. Muutaman kuvauksen jälkeen mullakin syyksi paljastui yliliikkuva selkä,kulumat selkärangassa ja pari hieman kasaan painunutta välilevyä. Onneksi tilanne oli vielä niin hallinnassa,että pahimmat tapaukset oli vasta hieman "siirtyneet" selkäydinkanavaa kohti,mutta varsinaista välilevyn pullistumaa ei ollut. Fysio opasti hyviä alaselkää ja syviä vatsalihaksia kehittäviä liikkeitä ja viime aikoina tilanne onkin ollut parempi. Mä pääsin fysiolle ihan kunnallisen kautta. Joku perusmaksu siinä oli joka käynnillä,mutta ei se ollu mikään valtava..muistaakseni kympin luokkaa.

Äkkiä vaan liikkeelle ja hakemaan apuja ongelmaasi. Odottelemalla vaan pahennat tilannetta. Treenissä kannattaa tietenkin huomioida,että selkää rasittavat liikkeet menee hyvällä tekniikalla.

Mulla kipeyty selkä syksyllä mavessa aika pahasti josta jäi myös joku hermopinne vaivaamaan, burana kuuria piti vetää jotta pääsin sängystä ylös, fysiolla kävin hieronnassa niin selkä tuli kondikseen mutta toi hermo jäi vaivaavaam. Eli siitä asti on tuntunut vasemmassa pakarassa ja vasemmassa takareidessä aina vihlontaa / jomotusta jos koitan esim kädet laittaa lattiaan tai venyttää takareittä. Mutta nyt on alaselkä alkanut kipuilla jonkinverran, ja olen joutunut nyt parit viime mavetreenit jättään tekemättä, kun on nostaessa tuntunut hirveä paine alaselässä. Voisko tää johtua kireistä alaselän lihaksista tai takareisi/pakara -osastosta? Venyttelyä en ole pitkään aikaan tehnyt ja pakko myöntää, että olen todella kankea. Vituttaa vaan kun aamulla meinaa olla vaikea saada sukkia jalkaan kun sattuu selässä jos selkä menee vähänin pyöreeksi..

Back
Ylös Bottom