Alaselkä on pipi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Inkeri sanoi:
Rakenteellinen skolioosi on todella harvoin aikuisiällä selkäkipujen varsinainen aiheuttaja, kipua yleensä on kasvuvaiheessa eikä aina tällöinkään.
Ennenkuin jatkat sivujen tekemistä niin lue myös lääketieteen ja ihan perus anatomian/fysiologian kirjallisuutta! Lääkäreiden tai lääketieteen mollaaminen ei todellakaan tuo uskottavuutta sivuillesi vaikket sinä saanutkaan apua sieltä suunnalta.
Totta puhut, mutta kun ei ole aikaa kaikkeen...

lunohdin

Inkeri sanoi:
Ennenkuin jatkat sivujen tekemistä niin lue myös lääketieteen ja ihan perus anatomian/fysiologian kirjallisuutta!
Jos ne ovat hyviä kirjoja, niin miksi eivät lääkärit sitten lue niitä? ;)

Ja kirjojen lisäksi voisit tutustua myös Pubmediin ja siellä oleviin tutkimuksiin selkäkipua ja ongelmia koskien, suomessakin tehdään tosi laadukkaita tutkimuksia, joita on julkaistu monissa alan lehdissä kuten Spine,Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, Journal of Spinal Disorders and Pathophysiology jne. jne. :)

esimerkki

Inkeri sanoi:
Ja kirjojen lisäksi voisit tutustua myös Pubmediin ja siellä oleviin tutkimuksiin selkäkipua ja ongelmia koskien, suomessakin tehdään tosi laadukkaita tutkimuksia, joita on julkaistu monissa alan lehdissä kuten Spine,Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, Journal of Spinal Disorders and Pathophysiology jne. jne. :)

PubMedistä:
"Out of 449 acute and sub-acute low back pain out-patients, 22 (4.9%) had symptoms and signs suggesting a sacroiliac dysfunction."

Ja sitten toisaalla:
""In our study of 1,000 consecutive patients with low back pain, 98% had a mechanical dysfunction of the sacroiliac joints as a major cause of their LBP."Joseph L. Shaw 1992 "

Kumpaan nyt uskois... kovin ovat eri jäljillä!

Mutta PubMedissä myös tuo:
"Sacro-iliac joint is known to be a source of low back pain."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...d&dopt=Abstract&list_uids=15922100&query_hl=2

Enkö siis ole oikeassa kuitenkin? Riippuu ihan vain siitä, että ketä lääkäriä uskot!!!

parantunutX sanoi:
PubMedistä:
"Out of 449 acute and sub-acute low back pain out-patients, 22 (4.9%) had symptoms and signs suggesting a sacroiliac dysfunction."

Ja sitten toisaalla:
""In our study of 1,000 consecutive patients with low back pain, 98% had a mechanical dysfunction of the sacroiliac joints as a major cause of their LBP."Joseph L. Shaw 1992 "

Kumpaan nyt uskois... kovin ovat eri jäljillä!

Mutta PubMedissä myös tuo:
"Sacro-iliac joint is known to be a source of low back pain."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...d&dopt=Abstract&list_uids=15922100&query_hl=2

Enkö siis ole oikeassa kuitenkin? Riippuu ihan vain siitä, että ketä lääkäriä uskot!!!
Tutkimusten tulkitseminen onkin vähän haastavampaa hommaa ja jos sulla ei ole mitään aiempaa tietoa tai kokemusta koko aihepiiristä, niin vaikeata onkin vetää johtopäätöksiä ristiriitaisista tutkimustuloksista. Se ei ole niin musta-valkoista. Mutta hyvä kuitenkin että olet löytänyt Pubmedin..

on toki

Inkeri sanoi:
Tutkimusten tulkitseminen onkin vähän haastavampaa hommaa ja jos sulla ei ole mitään aiempaa tietoa tai kokemusta koko aihepiiristä, niin vaikeata onkin vetää johtopäätöksiä ristiriitaisista tutkimustuloksista. Se ei ole niin musta-valkoista. Mutta hyvä kuitenkin että olet löytänyt Pubmedin..
Joo, tutkimukset on yhtä erilaisia ku lakitekstikin. Totuus on aina vain lukijan silmässä!

Siis mullahan on kokemusta. Itseni, pari duunikaveria, muutama urheilukaveri, pari sukulaista. Nämä siis vasta toistaiseksi. Lisäks netin kautta on jo muutamia ja lisää tulee koko ajan. Kaikilla on pitkä tausta selkä- ja olkapääkipujen kanssa lääkäreiden hoidosta ja lopulta Jouko on parantanut heidät. Eli käytännön kokemusta löytyy. Nyt vain haluan todisteita lääketieteellisesti. Olenhan itsekin kuitenkin tiedealan ihminen. Vaikkakin ihan eri tieteenalan. Mut haluan todisteita!

Ja kohta tulee faktaa lisää, kun tuo Jouko tulee parantamaan erään ryhmällisen iskias- ja muita potilaita koko päivän ajaksi ens viikolla. Teen siitä oman tutkimuksen digivideokameran kera. Onpa sit todistusaineistoa kunnolla. Laitan siitä raporttia sivuilleni viikon kuluttua...

parantunutX sanoi:
Joo, tutkimukset on yhtä erilaisia ku lakitekstikin. Totuus on aina vain lukijan silmässä!

Siis mullahan on kokemusta. Itseni, pari duunikaveria, muutama urheilukaveri, pari sukulaista. Nämä siis vasta toistaiseksi. Lisäks netin kautta on jo muutamia ja lisää tulee koko ajan. Kaikilla on pitkä tausta selkä- ja olkapääkipujen kanssa lääkäreiden hoidosta ja lopulta Jouko on parantanut heidät. Eli käytännön kokemusta löytyy. Nyt vain haluan todisteita lääketieteellisesti. Olenhan itsekin kuitenkin tiedealan ihminen. Vaikkakin ihan eri tieteenalan. Mut haluan todisteita!

Ja kohta tulee faktaa lisää, kun tuo Jouko tulee parantamaan erään ryhmällisen iskias- ja muita potilaita koko päivän ajaksi ens viikolla. Teen siitä oman tutkimuksen digivideokameran kera. Onpa sit todistusaineistoa kunnolla. Laitan siitä raporttia sivuilleni viikon kuluttua...
Voi luoja .
En tarkoittanut kokemusta potilaana olemisesta vaan kokemusta lääketieteen/ terveydenhuollon alalta ts. alalla työskentelystä/ opinnoista ym.
Nyt lopetan, mulla hitsaa jo kiinni. :jahas:

parempaa

Inkeri sanoi:
Voi luoja .
En tarkoittanut kokemusta potilaana olemisesta vaan kokemusta lääketieteen/ terveydenhuollon alalta ts. alalla työskentelystä/ opinnoista ym.
Onko parempaa kokemusta kuin olla itse aito potilas tässä nimenomaisessa vaivassa? Tiedänhän itse paremmin missä se vika on ja miltä se tuntuu. Ja onhan mulla siis yli 10 vuoden kokemus itseni hoidosta ja lukuisista lääkäreistä ja heidän tutkimuksistaan ja lausunnoistaan. Eli voi sanoa, että on runsaasti kokemusta.

Ja mähän vain siteeraan toisten tekemiä tutkimuksia... Enhän mä ole ketään parantamassa, miksi mulla pitäis olla opintoja alalta? Mähän kerron vain omaani ja monen muun parantuneen tarinaa...

Ja sitä paitsi mun kokemukseni on, että on paljon lääkäreitä, joilla on runsaasti opintoja takana, mutta silti ovat ihan pihalla diagnooseissaan. Mitä niillä opinnoilla siis tekee jos ei mitään osaa?

No vähä kärjistettyä... :thumbs:

parantunutX sanoi:
Ja mähän vain siteeraan toisten tekemiä tutkimuksia... Enhän mä ole ketään parantamassa, miksi mulla pitäis olla opintoja alalta? Mähän kerron vain omaani ja monen muun parantuneen tarinaa...
Jos teet sivuja jostakusta henkiparantajasta tai vastaavasta ja sivuilla laitat lokaa länsimaisen lääketieteen edustajien niskaan niin parempi olis sullakin olla jonkinsortin pätevyys, jonka takaa huutelet. Uskottavuus kärsii jos kaikki on mutu pohjalta kirjoitettu. Nuo SI-niveltä koskevat tutkimuksetkaan eivät liity mitenkään tämän kansanparantajan metodeihin. Niistä olisikin mielenkiintoista saada enemmän faktatietoa. Eli mitä tämä "paikkojen paikalleen pistäminen" käytännössä oikein pitää sisällään.

edit
NYT mä lopetan.

miten niin ei liity???

Inkeri sanoi:
Jos teet sivuja jostakusta henkiparantajasta tai vastaavasta ja sivuilla laitat lokaa länsimaisen lääketieteen edustajien niskaan niin parempi olis sullakin olla jonkinsortin pätevyys, jonka takaa huutelet. Uskottavuus kärsii jos kaikki on mutu pohjalta kirjoitettu. Nuo SI-niveltä koskevat tutkimuksetkaan eivät liity mitenkään tämän kansanparantajan metodeihin. Niistä olisikin mielenkiintoista saada enemmän faktatietoa. Eli mitä tämä "paikkojen paikalleen pistäminen" käytännössä oikein pitää sisällään.
En tee sivuja henkiparantajista! Olen teoreetikko, en huuhaahan uskova!

Lisäsin juuri sivuilleni kansainvälisten tutkimusten faktoja. Ei tuo ole henkiparantamista. Linkkejä on jopa Kanadan kiropraktikkoliittoon!

Tuo kansanparantaja tekee juuri siten kun sanoin, eli hänen toimensa liittyy täsmälleen näitä si-niveliä koskeviin tutkimuksiin. Ei siis mutu-pohjalta, vaan nimenomaan manipuloi tuota si-niveltä. Kuten noissa tutkimuksissakin sanotaan sen olevan se syyllinen suurimmassa osassa selkävaivoja. Ja kuten noissa tutkimuksissa sanotaan, sen manipuloiminen auttaa... et vaan nyt tahdo uskoa, että joku suomalainen kansanparantaja osaa jotakin, mitä johtavat fysiatrit uudella mantereella osaa.

ugh

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
parantunutX sanoi:
En tee sivuja henkiparantajista! Olen teoreetikko, en huuhaahan uskova!

Lisäsin juuri sivuilleni kansainvälisten tutkimusten faktoja. Ei tuo ole henkiparantamista. Linkkejä on jopa Kanadan kiropraktikkoliittoon!

Tuo kansanparantaja tekee juuri siten kun sanoin, eli hänen toimensa liittyy täsmälleen näitä si-niveliä koskeviin tutkimuksiin. Ei siis mutu-pohjalta, vaan nimenomaan manipuloi tuota si-niveltä. Kuten noissa tutkimuksissakin sanotaan sen olevan se syyllinen suurimmassa osassa selkävaivoja. Ja kuten noissa tutkimuksissa sanotaan, sen manipuloiminen auttaa... et vaan nyt tahdo uskoa, että joku suomalainen kansanparantaja osaa jotakin, mitä johtavat fysiatrit uudella mantereella osaa.

ugh

Mitäs sä kaveri oikein meinaat? Sut bannattiin jo kun floodaat tota selkäsivuas joka trediin. Nyt kiersit bannin tekemällä uuden nimimerkin. Eli nyt turpa kiinni ja lopeta jumalauta sen selkä saitin floodaaminen, seuraavasta linkistä lähtee joka helvetin ip banniin mitä sulla on. Ymmärrätkö sä nyt? Jos et, niin sano se heti.

ymmärrän

Mike sanoi:
Mitäs sä kaveri oikein meinaat? Sut bannattiin jo kun floodaat tota selkäsivuas joka trediin. Nyt kiersit bannin tekemällä uuden nimimerkin. Eli nyt turpa kiinni ja lopeta jumalauta sen selkä saitin floodaaminen, seuraavasta linkistä lähtee joka helvetin ip banniin mitä sulla on. Ymmärrätkö sä nyt? Jos et, niin sano se heti.
Saan siis jatkaa keskustelua, jos en laita tuota asialinkkiä viesteihini?

Inkeri sanoi:
Eli mitä tämä "paikkojen paikalleen pistäminen" käytännössä oikein pitää sisällään.

Jeps.

Ihme sälli on jos ei omasta ruodostaan sen vertaa välitä ettei yhtään kiinnosta kuka sitä kokoon kursii ja miten sen aikoo tehdä. Hittolainen! Mulla jos on selkä oikeesti rikki niin melkos tarkkaan tulee mietittyä mitä sille antaa tehdä ja kenen! Kyllähän se vaan on niin, että mulle ei ainakaan ikuna riittäisi että joku "niksauttaa vähän niin että taas pelaa". Pitäähän siihen kropankin huoltoon jonkinlainen takuu saada varsinkin kun on vaara että jotakin menee peruuttamattomasti pieleen.

parantunutX sanoi:
Kuten noissa tutkimuksissakin sanotaan sen olevan se syyllinen suurimmassa osassa selkävaivoja.

Lupasin itselleni olla vastaamatta posteihisi, mutta..

Kuten ehkä huomasit (tai et huomannut kun tuon ylläolevan kirjoitit) itse postaamissasi tutkimuksissa tulokset olivat suuntaan jos toiseen. Toisessa sanotaan, että käytännössä kaikissa selkävaivoissa syy oli si-nivelessä, toisessa vain alle 5 prosentissa. Mitä tästä opimme? Emme ainakaan sitä, että si-nivelen ongelma on suurimman osan selkäkipujen syy.

Ja mulle riittää jo tämä.

parantunutX sanoi:
Saanko laittaa muita linkkejä? mm. linkin Kanadan kiropraktikkoliiton sivuille tutkimustuloksiin?

Saat jatkaa keskustelua, mutta nyt haiskahtaa siltä, että mainostat omia sivujasi ja "kerta kiellon päälle" ei toimi Pakkotoistolla. Jos sut bannataan, niin otat yhteyttä emailitse, et todellakaan kierrä bannia tekemällä samanlaista nickiä uudestaan.

Postita siis jatkossa juttuja, mutta et enää omaa saittiasi linkitä, muita saitteja saat linkittää jos ne pysyvät sääntöjen puitteissa.

ok

Innostuin siis liikaa ja nyt olen maanpinnalla jälleen...

Tuossa siis hyvä linkki miksi selkä on kipeä. Kannattaa lukea! Eikä todellakaan ole mun sivut, vaan menee jenkkeihin erään erittäin arvostetun fysioterapeutin sivuille.

http://www.kalindra.com/faq.htm

Tuossa vain pari hänen meriittejään:
Board of Associate Editors of the Journal of Manual & Manipulative Therapy
Advisory board, World Congress on Low Back Pain and the Pelvis

parantunutX sanoi:
Innostuin siis liikaa ja nyt olen maanpinnalla jälleen...

Tuossa siis hyvä linkki miksi selkä on kipeä. Kannattaa lukea! Eikä todellakaan ole mun sivut, vaan menee jenkkeihin erään erittäin arvostetun fysioterapeutin sivuille.

http://www.kalindra.com/faq.htm

Tuossa vain pari hänen meriittejään:
Board of Associate Editors of the Journal of Manual & Manipulative Therapy
Advisory board, World Congress on Low Back Pain and the Pelvis
Ymmärrätkö itse mikä ristiriita on tässä kansanparantajan mainostamisen ja tieteellisten julkaisuiden ja Kanadan kiropraktikkoliitosta puhumisen välillä?
Edelleen; tällä kansanparantajalla ja koulutetulla kiropraktikolla ei ole paljoa yhteistä. . ainakaan koulutuksen suhteen :D
Mielestäni näitä tutkimuksia ja niissä saatuja manipulaatio/hoitotuloksia ei pitäisi käsitellä samassa yhteydessä, jossa kerrotaan kansanparantajan hoitotuloksista, koska aivan eri ammattikunta (vai onko tutkimuksiin osallistunut kansanparantajia?) on edustettuna näissä ko. tutkimuksissa.

On eriasia tietää, että joskus selkäkivun syy on si-nivelessä, kuin uskoa (fanaattisesti) että kaiken pahan alku ja juuri on si-nivelessä ja vain sen Matti Mahtavan käsissä se paranee, eikä kukaan muu siitä ymmärrä mitään.

Mutta toisaalta, samahan se on vaikka paskaa söisi, jos siitä avun saa.

koulutus?

Inkeri sanoi:
Ymmärrätkö itse mikä ristiriita on tässä kansanparantajan mainostamisen ja tieteellisten julkaisuiden ja Kanadan kiropraktikkoliitosta puhumisen välillä?
Edelleen; tällä kansanparantajalla ja koulutetulla kiropraktikolla ei ole paljoa yhteistä. . ainakaan koulutuksen suhteen :D
Mielestäni näitä tutkimuksia ja niissä saatuja manipulaatio/hoitotuloksia ei pitäisi käsitellä samassa yhteydessä, jossa kerrotaan kansanparantajan hoitotuloksista, koska aivan eri ammattikunta (vai onko tutkimuksiin osallistunut kansanparantajia?) on edustettuna näissä ko. tutkimuksissa.
Maailma on täynnä suuria johtajia, joilla ei ole koulutusta. Maailma on täynnä suuria edelläkävijöitä, joillla ei ole koulutusta kuin peruskoulu! Moni ihminen on tehnyt miljoonaomaisuuden ilman koulutusta. Jopa miljardiomaisuuksia on luotu siten!

Joten ei se koulutus ole se tae, että osaa tehdä jotakin. Sen olen tavannu muissakin aloissa kuin vain lääketieteen alalla! Eli ei ne lääkärit ole mitenkään erilaisia...

Back
Ylös Bottom