alaselkä naksuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi!

Tämmönen ongelma on että alaselkä rutisee huolestuttavasti, jos makaa selällään ja liikuttaa lantiota eri suuntiin, samoin yläselkä jos vetää olkapäitä taakseppäin, mistäköhän vois olla kyse? pitäisköhän mennä lääkäriin? huono ergonomia työtuolissa vois ehkä vaikuttaa..

En tiedä onko sulla sama asia, mutta mulla on alaselässä väljyyttä nikamissa ja iskua ottaneet välilevyt, ja siellä on yksi nikamaväli joka napsahtaa "paikalleen" kun lantiota työntää eteen. Voi olla perinnöllistä tai sitten voi olla nuoruudessa paljolla ja huonosti istumisella aikaansaatua. Ei (kai) tuo naksuna sinällään ole vaarallista, lähinnä ne väljyyden muut oireet eli helppo jumiutuminen ja kipuilu haittaavat.

Mihinköhän alaselän vaivaan viittaa pakotus/jomotus maatessa? Eli alaselkään tulee melkein joka ilta nukkumaan käydessä sellainen kova paineen tuntu joka vaan kovenee ja kovenee kunnes vaihtaa asentoa. Selällään ja mahallaan tunne on pahin, kestää aina muutaman minuutin ennenkuin se rauhottuu olemalla vähän eri asennoissa ja jännittelemällä muita selän lihaksia. Uusi sänky on tulossa tällä viikolla, futon, veikkaan että on parempi selälle kuin tuo kulahtanut joustinpatja.
Alaselkä ei tunnu muuten olevan mitenkään palautumaton treenistä tai jumissa. Joskus kumarassa oleminen saa samanlaista tunnetta aikaan.

mulla kans ilmenee rutinaa alaselässä ja olen kärsinyt alaselkä kivuista jo monta vuotta. aina kun selkä on tulossa kipeäksi ja jännitän pakaraa esim istuessa niin kuuluu sellainen rusahdus ikäänkuin joku menisi paikoilleen siellä. kaippa siellä jotain väljyyttä itselläni on. lisäksi mulla on samoja oireita kuin brickktopilla, kyljelleen on paras nukkua ja lisäksi haaro välissä sellanen pitkä tyyny jotta ranka pysyy suorassa ovat paras asento minulle. jenkki sängystä otin paksun patjan pois ja tilalle jäi pelkkä runko patja ja ne helpottavat kans selän oloa huomattavasti, ennen ku nukkui vaikka 10tuntia niin oli selkä aivan helkkarin jäykkä herätessä. nykyään ei, kun on pelkkä runkopatja joka on huomattavasti jäykempi kuin sen runko patjan päällä oleva paksu patja.

Bricktop sanoi:
Mihinköhän alaselän vaivaan viittaa pakotus/jomotus maatessa? Eli alaselkään tulee melkein joka ilta nukkumaan käydessä sellainen kova paineen tuntu joka vaan kovenee ja kovenee kunnes vaihtaa asentoa. Selällään ja mahallaan tunne on pahin, kestää aina muutaman minuutin ennenkuin se rauhottuu olemalla vähän eri asennoissa ja jännittelemällä muita selän lihaksia. Uusi sänky on tulossa tällä viikolla, futon, veikkaan että on parempi selälle kuin tuo kulahtanut joustinpatja.
Alaselkä ei tunnu muuten olevan mitenkään palautumaton treenistä tai jumissa. Joskus kumarassa oleminen saa samanlaista tunnetta aikaan.
Nostetaas vanha juttu ylös.

Itsellä sama vaiva ja kiinnostas tietää auttoiko futon kun itsekkin sitä kovasti harkinnut?

Nostetaanpas tämmönen ylös. Mulla on alaselässä alkanut olla huolestuttavaa paukkamista. Ei siis mitään pikkunapsahduksia. Siellä tuntuu silloin tällöin jokin pinnetila tai vastaava, sitten kun käyn selälleni ja tietyllä tavalla liikuttelen lantiota tai jännitän pakaroita, saan aikaan massiivisen paukahduksen. Ensin tuo tuntui lähinnä helpottavalta, sillä jokin jännitys ikään kuin laukeaa tämän seurauksena. Nyttemmin kuitenkin tuosta on alkanut aiheutua melko kovaa kipua, ja alaselkä saattaa paukahtaa itsekseen, esim. yhtenä iltana kun kävin sohvalle pitkäkseni, selästä kuului pamaus ja säikähdin kipua tosi kovasti.

Eli onko kellään haisua siitä, mikä tuon mahdollisesti aiheuttaa? Onko jotain liikkeitä, mitä treenissä kannattaisi välttää jne.?

Joo, samanlaisia "oireita" on ollut jo pari vuotta. Luulisin että rutina kuuluu siitä, kun fasettilukot avautuvat, joten en ole antanut hidastaa sen kummemmin. Kannattaa kuitenkin käydä kuvaamassa selkä jos mahdollista, eihän sitä koskaan tiedä.

Jerkko sanoi:
Nostetaas vanha juttu ylös.

Itsellä sama vaiva ja kiinnostas tietää auttoiko futon kun itsekkin sitä kovasti harkinnut?

Futonilla on kyllä aika harvoin ja paljon lievempänä ollut tuota pakotusta. Ehdottomasti parempi on ollut nukkua kuin edellisellä huonolla joustinpatjalla. Varmaksi ei tietenkään voi sanoa onko se pelkästään auttanut noissa selkävaivoissa, olen pari kuukautta treenannut monipuolisesti ja usein vatsoja, joten sekin voi osaltaan auttaa. Ainakin treenissä olen huomannut selvää vahvistumista keskivartalossa. Tyttöystäväkin on kehunut futonia, on kuulemma todella hyvä nukkua selän kannalta.

Itselläni alaselässä napsuu kuten viestiketjun aloittajalla. Eli kun työntää yläselän sekä perseen lattiaan kiinni ja nostaa lantiota niin napsuu joka nostokerralla. Selkä tahtoo myös jumia varsin pahasti ainakin kyykkäämisen jälkeen.

Imurointi on toisinaan aivan tuskaa kuten myös pitemmät kävelymatkat.

Olisin halunnut kysyä että kannattaako sitä suunnata suoraan fysioterapeutille vai hierojalle? Siis löytyykö hierojilta yleensä tietotaitoa tuollaisen vaivan hoitamiseen?

PetSaid sanoi:
Itselläni alaselässä napsuu kuten viestiketjun aloittajalla. Eli kun työntää yläselän sekä perseen lattiaan kiinni ja nostaa lantiota niin napsuu joka nostokerralla. Selkä tahtoo myös jumia varsin pahasti ainakin kyykkäämisen jälkeen.

Imurointi on toisinaan aivan tuskaa kuten myös pitemmät kävelymatkat.

Olisin halunnut kysyä että kannattaako sitä suunnata suoraan fysioterapeutille vai hierojalle? Siis löytyykö hierojilta yleensä tietotaitoa tuollaisen vaivan hoitamiseen?

Suosittelen lekuria->lähete fysioterapeutille. Ja ole tiukkana sen homman kans, varaudu siihen että yrittää olla antamatta fysion lähetettä...rahat aina lopussa jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom