Alaselkä (lower back machine)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lower%20Back%20Machine.JPG

Oon vasta viikon ajan salilla käytellyt tota, ja nyt ihan mielettömät kivut alaselässä eikä siis mitenkään positiivisessa mielessä (rajoittaa kävelyä jne). Laitoin painot heti alkuun tuon laitteen maksimiin elikkä 100kg, ilman mitään egoilua koska ne alemmat ei oikeen tuntunut missään. Palautumisvinkkejä? :itku: Kiitti tosi paljon jos viittitte vastailla.

Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta ei tunnu olleen hyötyä tosta masiinasta ollenkaan (toisin kuin esim. hauiskipu joka katoaa vähän ajan päästä ja tuottaa tulosta)

Mä kun alottelin salillakäyntiä, niin mulle se salin täti opasti tosta laitteesta sen verran, että pitäs tosi maltillisia painoilla tehdä ja pitkiä sarjoja. Suoritustekniikka niin, että selkä on alussa kaarella ja nikama nikamalta sitten suoristetaan selkä. Eli enempi semonen "huoltava" liike.
En ihan välttämättä lähtis runttaamaan tolla koneella :)

edit: Niin...siihen, että miten sun pitäs selkää parannella en osaa vastata.

Viimeksi muokattu:
Itse en noita vehkeitä käytä lainkaan, mutta muistelisin että ylöspäin mennään Kaakun mainitsemalla suoristustekniikalla, ja alaspäin selkä suorana, ja se koukistus vasta sinne loppuun.

Korjatkaa jos olen väärässä, niin ei tule väärää tietoa ihmisille.

Bellraiser: -Onkos tuo nyt ihme että tulee selkä kipeäksi jos ensimmäistä kertaa kokeilee jotain liikettä/laitetta ja heti maksimi raudoilla ilman että oikeanlaisesta tekniikasta olisi hajuakaan. Todennäköisesti siellä selässäsi on jonkin asteinen kramppitila ym. eikä sen vakavampaa, mutta jos kivut jatkuvat pitempään, nii suosittelen tohtorin testailtavaksi hakeutumista.

Näyttää epämukavalta laitteelta, meidän salilla on parempi (ja siinä on enemmän painojakin). Siinäpä taas ohjena vain "neutraalin" asennon säilyttäminen mikäli oikein muistan, eli ei mitään rullailuja kuitenkaan.

Tottahan se on, ettei mokomalla saa kunnon tuntumaa ilman isoja painoja (tuhat toistoa - hohhoijaa!). Mutta heti alkuun maksimipainot - jätänpä Risumiehen saarnan toistamatta!

Tuo vehe on täys tappokone. Itelläki tulee selkä kipeeks jos teen tuolla. Kannattaa jättää pois ja ottaa selkäpenkki tilalle ja tarpeeks painoja kyytii nii tuntuu seki.

Tää nyt on aika vanha topikki, mutta itse seuraisin edelleen yllä olevaa neuvoa ja jättäisin suosiolla tämän masiinan. On paljon parempiakin tapoja hankkia lihaa (ala)selkään mutta tämä ei välttämättä ole yksi niistä, kipu kun ei edes kohdistu lähes ollenkaan lihakseen vaan selkärankaan!

Back
Ylös Bottom