Alaselkä kipeytyy kyykyssä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla tulee vasen puoli alaselästä kipeeks kyykätessä. Tätä on jatkunu about pari kuukautta. Kipu tuntuu about samalla alueella, missä reväytin jonkin pienen kiertävän selkälihaksen mavessa toukokuussa. Revähdys tuntui tosin parantuneen reilun kuukauden levon ja rauhallisen maastavedon jälkeen, kunnes selkää alkoi pari kuukautta sitten taas vaivaamaan samalta alueelta kyykkytreenin jälkeen.

Nyt kipu ei estä liikkumista mihinkään suuntaan eikä se ole kipeä "arkikäytössä", mutta se kipeytyy aina kyykyssä pariks päiväks ja varsinkin yläkropan kiertäminen molempiin suuntiin sekä alaselän pyöristäminen tuntuu vasemmalla puolella alaselkää. Vaiva ei myöskään parantunut kahden muutaman viikon täyden levon aikana (flunssa), vaan kipu tuntui heti seuraavan kerran kyykätessä.
Kivusta mavea tehdessä en osaa sanoa, koska sitä ei oo tullu kunnolla tehtyä pariin kuukauteen.

Mihin tätä selkää nyt pitäis käydä näyttämässä, vai otanko vaan takakyykyn tilalle maljakyykyn pariks kuukaudeks korjatakseni tekniikkaa (pieni "butt wink" ala-asennossa, nojaan liikaa eteen, about näin: Butt Wink: Front and back squat - YouTube ) ja lisään kireiden lonkkien venyttelyä entisestään? Paska tekniikka ei oo kylläkään ennen (=reilu 2kk sitten ja ennen selän revähdystä) aiheuttanu kipuja vaikka samalla tavalla ja samoilla painoilla oon tehny.

Kuulostaa erittäin tutulta, itse oon paininut samanlaisten kipujen kanssa jo vuoden päivät. SI-nivel siellä (ainakin mulla) oireilee mutta aiheuttajasta ei tietoa. Sun kohdalla ehkä tuon revähdyksen aiheuttama mahdollinen epätasapaino?

Tälläsellä lyhyellä jumpalla saan kivun pois hetkessä, mutta se palaa viimeistään seuraavassa kyykyssä.

Ja niin, en oo tähän mennessä löytänyt mitään pätevää apua. Käynyt olen fyssarilla, omt-fyssarilla ja hieronnoissa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom