Alaselkä kipeä kyykyn jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SSking
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itellä kyykätessä smithissä 180 ei mitää kipua, mutta raakana tangolla alkaa tulla selkä paskaks jo pienemmäl painol. Tää johtuu siitä, että raakana ylävartalo täytyy pitää tanko balancessa

Kun tarkotan paskaks, niin tarkotan että sua sattuu, kun käännät ylävartaloa sivuttain. Mulla tosin sattuu enempi toisessa sivussa.

Eli luultavasti ongelma johtuu siitä, että kyykkäät selkäasento sillei, että vatsa pullottaa eteenpäin ja selkä kaarevassa asennossa.

Yritä löytää ryhti vaikka harjottelemalla kyykkyä siten, että meet alas seinää vasten ja pidät selän seinässä kiinni.

Tää on kaikki ryhdistä kii.

allekirjottaneella on ollut kanssa jo pidemmän aikaa ongelmia ton alasselän kanssa. alkoi kanssa joku vuosi sitten kun kyykätessä aloin kanssa ottaan enemmän rautoja peliin niin kipeyty toi alaselkä, just nimenomaan sellasta puristavaa kipua. tuntuu kun lihakset puristais rankaa ja roikkuminen tekee kipeetä, tuntuu kun nikamat irtois toisistaan. nyt sitte koko viime kesän ja reilut olin kyykkäämättä ja mavettamatta lainkaan niin nyt pystyy taas tekemään eli kauan kesti ennen kun pystyi tekemään uudestaan.
isä aina varottelee kun se on itse rikkonu selkänsä just nimenomaan vedoilla ja kyykyillä ja välillä hajoo niin ettei auta kun kipupiikki. siks itekkin vähä varovainen ettei joskus joudu samaan jamaan.

Osaisittekohan diagnosoida mikä meni alaselässä huonoks tänää. Kyykyn aikana kun olin nousemassa ylös, takareidet rupes kramppaamaan ja nousin ylös ainoolla keinolla millä pääsin- selällä auttamalla. Alaselästä kuulu pieni "naps" ja sen jälkeen en saanu selkää enää suoristettuu ja kaikki liikkuminen sattuu alaselkään. Ainoo mukava asento on selällään lattialla jalat tuolin päällä.

Veikkaisin että joku hermo jumahti jumiin. Icepoweria ja pientä venyttelyä tai lihasta laukaisevia lääkkeitä. Jos pelkäät välilevyn pullistumaa niin kokeile kävellä kantapäillä, jos kipu on aivan sietämätön niin mars lekuriin.

Kantapäillä kävely onnistuu, sattuu saman verran ku normikävely ja seisominen. Istumista ei kestä ollenkaa. Tuntuu et kipu on keskellä selkärankaa eikä lihaksessa

Käske jonkun koittaa jokainen nikama selkärangasta. Joku nikama on saattanut painua sisään tai tulla hieman ulospäin, eli siis selkänikama on voinut muljahtaa hieman pois paikoiltaan.

Joutu eilen lähtee arvauskeskuksen päivystyksee ja siellä veikattii sitä hermojumii, panacodit naamaa burana ja lihasrelaksantti resepti kouraan ja himaa pötköttää

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo tuli heti lääkäri käynnin jälkee se fyssäri mielee. Täälläki oli jo varoteltu näistä kunnallisten terveyskeskusten lekureista joita ei kiinnosta.

Käske jonkun koittaa jokainen nikama selkärangasta. Joku nikama on saattanut painua sisään tai tulla hieman ulospäin, eli siis selkänikama on voinut muljahtaa hieman pois paikoiltaan.

:D Niinku Batmanissä, vai?

Ehkä menisin kuitenki sinne ortopedille.

Zone-sarja -42%
:D Niinku Batmanissä, vai?

Ehkä menisin kuitenki sinne ortopedille.

Kyllä ihan perustauno-, rauno tai tarja kykenee havaitsemaan pois muljahtaneen nikaman sormenpäillään tunnustelemalla. Takaisin sitä ei toki kannata lähteä laittamaan ilman ammattilaisen apua.

Kirjotellaan nyt tänne niin ei kuluteta palvelimia. Eli otsikon mukasta vaivaa kyykyn jälkeen, ~100kg:lla teen kasin sarjoja "bodauskyykkyä" eli reidet vaakatasossa ala-asenossa, joo mulla ei polvi kestä syväkyykkyä mutta se on toinen tarina. Olen yrittänyt panostaa kyykyn tekniikkaan mutta nyt minulle suuremmilla painolla on alkanut tuntua välittömästi kun laittaa painot telineeseen kyykyn jälkeen niin sellaista "painavaa kipua" alaselässä. "Kipu" selvästi paikantuu alaselän molemmille puolille lihaksiin eikä keskelle selkärankaan. Toisinaan kyllä minulla lähtee kyykyssä keskikroppa hallusta (menee hiukan jullettamiseksi) mutta aika hyvin kuitenkin aina saa pidettyä kasassa paketin. Kellään mitään ehdotuksia tähän vai antaakko vain olla, kun ei häiritse seuraavaa sarjaa ja "kipu" muistuttaa lähinnä domssin kaltaista jäykkyyttä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom