Alaselkä jälleen kipeänä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis enhän mä nyt tietenkään koko kroppaa tee neljää kertaa viikossa vaan mulla on NELIJAKOINEN ohjelma (jalkapäivä, hauis/olkapäivä jne). Se fysioterapeutti vaan heti oletti, että mä tietysti treenaan koko kropan neljästi viikkoon, mikä oli väärä olettama.

Ok.
Aika monet tutut on päässeet alaselkävaivoista vähentämällä mavetusta ja suosimalla jalkatreenissä kyykyn sijaan etukyykkyä. Mutta toivotaan, että sulla riittää fysioterapeutin ohjeiden noudattaminen.

Konna sanoi:
Ok.
Aika monet tutut on päässeet alaselkävaivoista vähentämällä mavetusta ja suosimalla jalkatreenissä kyykyn sijaan etukyykkyä.

Tästä voidaankin taas palata lantion hallintaan ja lannelordoosin korostumiseen, joissa molemmissa esiintyy ongelmia, varsinkin isojen rautojen kanssa. Etukyykyssä lanneselkä on paremmassa asennossa "helpommin".

Mave jää kyllä mun ohjelmasta pois. Ilmeisesti myös kyykystä on luovuttava vaikken millään tahtoisi. Ehkä etukyykky saattaa tulla sit tilalle. Alatalja on myös unohdettava. Mut tuo pelkästään ei auta, koska pitäis päästä tosiaan eroon tuosta toispuolisuudesta. Tuntuu vaan aika vaikealta, et miten mä nyt tolle toiselle puolelle selkää kasvatan samanlaiset lihakset, kun mitä toisella puolella jo on.

Bosu pitäisi käydä ostamassa jostain kaupasta lähipäivinä. Fysioterapeutti näytti muutamia hyviä liikkeitä, jotka auttaa tuohon lantion jäykkyyteen ja auttais korjaamaan mun seisonta-asentoa paremmaksi. Ja kun muutenkin on ollut tuo bosu harkinnan alla, niin nyt sit on ainakin hyvä syy ostaa se. ;)
Kauhean paljon tuli kyllä asioita, joita pitäisi muuttaa. Paha vaan, kun on tottunut tekemään tietyt asiat tietyllä tavalla, niin niistä tavoista on sit kauhean vaikea päästä eroon.

itellä tullu aerobista (juoksua yms) tehdessä alaselkä kipeäksi kun jotenkin mun lantio on vinossa ja se jäykistää oikeeta puolta vasemman suhteen tajuttomasti enemmän.. :( täytyy kiinnittää huomiota toho lantion asentoo juoksussa yms

Eleonoora sanoi:
Mave jää kyllä mun ohjelmasta pois. Ilmeisesti myös kyykystä on luovuttava vaikken millään tahtoisi. Ehkä etukyykky saattaa tulla sit tilalle. Alatalja on myös unohdettava. Mut tuo pelkästään ei auta, koska pitäis päästä tosiaan eroon tuosta toispuolisuudesta. Tuntuu vaan aika vaikealta, et miten mä nyt tolle toiselle puolelle selkää kasvatan samanlaiset lihakset, kun mitä toisella puolella jo on.

Auttaisikohan, kun ottaisi treeniin liikkeitä, joissa kuormitetaan kumpaakin vartalon puoliskoa erikseen? Esim. kyykyssä ja normaaleissa reisiojennuksissa on helppo tehdä liike huomaamattaan toispuoleisesti. Toisaalta reisiojennuksen voi yleensä (jos laite sen sallii) tehdä myös yksi jalka kerrallaan, samoin askelkyykyssä kuormittuu kyykkyä varmemmin myös se heikompi puolisko ja saa näin todennäköisesti vahvempaa puolta kiinni.

Ala- ja ylätaljaa voi myös tehdä käsi kerrallaan, ja positiivista vaikutusta luulisi olevan myös tukilihaksien toimintaan.

Konna sanoi:
Auttaisikohan, kun ottaisi treeniin liikkeitä, joissa kuormitetaan kumpaakin vartalon puoliskoa erikseen?

Joo, just tätä olen miettinyt itsekin. Pitää varmaan tarkkaan harkita, et miten sen uuden treeniohjelman rakentais. Pitäis saada just noita liikkeita, jotka varmasti rasittavat myös sitä heikompaa puolta. Kunhan nyt jaksais/ehtisi tuohon hommaan paneutua paremmin, niin sais sen ohjelman tehtyä.

malho: Mulle sanottiin, että juokseminen ei ole välttämättä kovin hyvä juttu, jos on selässä tai lantion seudulla ongelmia. Mä olen tottunut siihen, että joka viikko käyn 2-3 krt juoksemassa, mut nyt sit sovittiin, että yrittäisin vaikka juosta vaan joka toinen viikko tai sit juosta vaikka 1-2krt/vko ja korvata muutamat poisjäävät juoksulenkit sauvakävelyllä. Saapahan nähdä, että tuleeko niitä sauvoja tuolta varastosta koskaan esiin kaivettua.. :rolleyes:

Onko Eleanooralla mahdollista käydä uimassa?
Suosittelisin että jättäisit juoksemisen kokonaan pois joksikin aikaa ja korvaisit sen uinnilla(jos siis on mahdollista käydä).

Ja pitkät kävelylenkitkin jättäisin pois joksikin aikaa kunnes selkä on kokonaan kunnossa.

Ja kannattaa soittaa sille fys.terille ja kysyä, jos hän lähtisi kanssasi käymään kuntosalilla, niin voisitte yhdessä katsoa liikkeet läpi mitä kannattaa tehdä ja mitä kannattaa tehdä jollain toisella tavalla. Näin tietäisit samalla, että teetkö kaikki liikkeet oikein vai onko jossain liikkeessä esim. jotain pielessä. :)

Mutta uintia suosittelen ehdottomasti.

PiPi sanoi:
Onko Eleanooralla mahdollista käydä uimassa?
Suosittelisin että jättäisit juoksemisen kokonaan pois joksikin aikaa ja korvaisit sen uinnilla(jos siis on mahdollista käydä).

Ja pitkät kävelylenkitkin jättäisin pois joksikin aikaa kunnes selkä on kokonaan kunnossa.

Ja kannattaa soittaa sille fys.terille ja kysyä, jos hän lähtisi kanssasi käymään kuntosalilla, niin voisitte yhdessä katsoa liikkeet läpi mitä kannattaa tehdä ja mitä kannattaa tehdä jollain toisella tavalla. Näin tietäisit samalla, että teetkö kaikki liikkeet oikein vai onko jossain liikkeessä esim. jotain pielessä. :)

Mutta uintia suosittelen ehdottomasti.

Olishan mulla tietysti hyvätkin mahdollisuudet käydä uimassa, mutta mä inhoan uimahalleja. Se kloorin haju sun muut tekee niin pahaa. Yleensä saan siellä päänsäryn ja nyt en sit ole kohta kahteen vuoteen käynyt uimahalleissa. Kesää kovasti kyllä odottelen, että pääsis edes sit uimaan.
Noista mun rakkaista kävelylenkeistä mä en kyllä ole millään valmis luopumaan. En tule toimeen ilman niitä. Siitä vaan tulee niin hyvä fiilis. :haart:

Eleonoora sanoi:
Yleensä saan siellä päänsäryn ja nyt en sit ole kohta kahteen vuoteen käynyt uimahalleissa.

Kumpi parempi päänsärky vai selkäkipu siinäpä miettimistä? ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
PiPi sanoi:
Kumpi parempi päänsärky vai selkäkipu siinäpä miettimistä? ;)

:D
Mut mä jo kävelen tai juoksen joka päivä työmatkat. siinäkin tulee jo sitä kävelemistä. mut ei se riitä oikein mulle..

Back
Ylös Bottom