Alakarppaus ja lakto-ovo-vegetarismi mahdoton yhtälö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Tässä pohdiskelen erinäisiä ruokapoliittisia asioita ja mietin onko kuinka mahdotonta yhdistää lihaton ruokavalio alakarppaukseen eli vähähiilihydraattiseen ruokavalioon?

Onko täällä väkeä, joka olisi onnistunut yhdistämään nuo kaksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valkuaiset, pavut, kala ja juustot.. Näitä eri vaihtoehtoja kun miettii niin aika suppeaksi taitaa valikoima jäädä, mausta puhumattakaan. Aika taikuri saa kyllä olla jos meinaa onnistua. Onnea yritykseen! :thumbs:

En minä usko, että aion yrittää. Rupesi vaan kiinnostamaan, kun aikomuksena on vähentää ruoasta liha pikkuhiljaa kokonaan pois, mutta toisaalta haluaisin karpata, koska olen joka päivä sikaväsynyt ja ymmärtääkseni karppaus virkistää kehon lisäksi myös mieltä :)

Mikään absolutisti en ole eikä aio sellaiseksi ruvetakaan.

Kunhan pohdiskelen :)

Itse olen lakto-ovo-vegetaristi ja pari vuotta sitten noudatin puolisen vuotta vähähiilihydraattista ruokavaliota. Kananmunat, maito, juustot, jugurtti, soijatuotteet ja erilaiset pähkinät olivat tuolloin (ja ovat edelleenkin) tärkeässä roolissa ruokavaliossani. Lisäksi tein paljon erilaisia salaatteja, mm. pekaanipähkinä-juustosalatista tuli suurta herkkuani.

En kokenut kasvissyönnin ja alakarppauksen (ja punttauksen) yhdistämistä mitenkään ongelmalliseksi. Kunhan aiheesta kerää ensin jonkin verran pohjatietoa, niin aloittaminen helpottuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom