Ala-ja Keskivartalo kuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petrib
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Moi!

Olen treenannut sellaiseen on/off-tyyliin viimeiset 10 vuotta ja mielestäni kehon lihakset ovat ihan ok kunnossa. Nyt olen kuintenkin huomannut pikkuhiljaa, etten ehkä ole panostanut tarpeeksi jalkojen ja keskivartalonlihasten treeniin. Varsinkin kun olen alottanut pelaamaan jalkapalloa vähän aktiivisemmin, huomaan, että jalkoihin tarvitaan lisää puhtia ja aerobinen ja nopeuskestävyys kuntoon. Huomaan myös aika ajoin alaselässä kipuja, mikä saattaa johtua siitä, että en ole tarpeeksi huolellisesti kohdistanut voimaharjoittelua alueen lihaksiin. Täällä tuntuu olevan niin paljon asiantuntijoita, että arvostaisin todella paljon jos osaisitte antaa minulle vinkkejä ala- ja keskivartalon treeniin.

1. Millaisia liikkeitä suosittelisitte vahvojen jalkojen aikaansaamiseksi? Haen tässä sellaista voimaa, jota tarvitaan juoksussa ja pallopeleissä, en niinkään pelkkää kyykkyvoimaa tai paksuja reisiä itsetarkoituksena.

2. Minulla on luonnostaan todella olemattomat pakaralihakset. Miten niihin saisi voimaa ja kokoa parhaiten? Etukyykky/takakyykky/askelkyykky? SJMV? Prässi?

3. Olen suht riukusäärinen myös. Luita en sentään treenaamallakaan saa kasvamaan, mutta pohkeisiin voi sentään saada puhtia. Mikä on mielestänne tehokkain pohjetreeni? Istuen/seisten? jalkaterät siisäänpäin/ulospäin?

4. Entäs se alaselkä? Maastaveto? selänojennus? Treenaanko painoilla ja/vai ns. voimisteluliikkeillä?

5. Tämä on ehkä bodareille vähän Off Topic, mutta millaisella vaihteluvälillä tähän kannattaa yhdistää juoksuharjoittelu. Miten pitkä tauko kunnon jalkatreenin jälkeen kunnes lähtee lenkille tai tekemään mäkijuoksua?

En odota, että vastaatte kysymyksiin numerojärjestyksissä, laitoin ne vain selventääkseni postini rakennetta. Jos haluatte, olisi hienoa jos voisitte myös ehdottaa jonkunlaista treeniohjelmaa. Kaikki vastaukset kelpaa, arvostan suuresti.

Hyviä treenejä kaikille! :hyper:

Maastaveto kävisi tuonne pakaran/alaselän ja jalkojen seuduille ja olisi ihan hyvä perusliike tuonne mukaan. Sitä ennen vaikka vähän kyykkyä, joka on ihan perus jalkaliike. Varmaan jos jotain juoksuominaisuuksia halajaa, niin suht nopeita saisi ylösnousut olla.

Tee pohkeita istuen ja seisten, välillä 20toistoa ja välillä vaikka kymmentä. Jalkaterän suurinpiirtein vaikka suorassa, mutta sitäkin kannattaa vaihdella jos haluaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom