Aktiivisen ihmisen kuulokkeet?

Sonyn Sony MDR-ED21LP

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7746

Sopii ainakin tulppakuulokkeita vieroksuville (kuten minä), noita voi helposti pitää tuntikausia putkeen eli kivat esim. lentokoneessa ja äänenlaatu on yllättävän hyvä. Kestävät ainakin mulla todella hyvin korvissa ja hintakaan ei päätä huimaa. Mulla on ollut noita 2 paria (toiset tahtoo olla välillä häveyksissä) jo varmaan 5 vuotta kovassa käytössä ilman mitään ongelmia.

Samat täällä, hyvin on toiminut ja äänenlaatu ihan riittävä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samat täällä, hyvin on toiminut ja äänenlaatu ihan riittävä.
Oikein hyvät napit, pysyvät päässä loistavasti lenkilläkin. Toistaiseks en ainakaan oo tykänny noista sparkplugeista, eivät pysy päässä yhtään juoksuaskelia ottaessa. Nooh, jos ne siitä muotoutuisivat paremmiksi :rolleyes:

Nyt olisi haussa (vähän) eristävät nappikuulokkeet, jotka soveltuvat mm. salikäyttöön, eli pysyvät korvissa ja ovat mukavat käyttää. Ja nimenomaan edes jotenkin eristävät, ettei kaikki puhe ja meteli tule läpi. Äänenlaadun ei tarvitse olla mitään maailmaa mullistavaa, kunhan ei kuitenkaan ihan kuraa. Hintahaarukka on 30e asti. Olen miettinyt Kossin Plugeja, onko niistä mihinkään? Suosituksia?

Eristävätkö Porta Pro:t yhtään? Soveltuvatko esim. matkustamiseen lentokoneella, autolla etc ilman, että täytyy hajottaa korvansa kuunnellessaan täysillä?

Kiitos etukäteen vastauksista. :kippis1:

Yks potenttiaalinen "pienen" budjetin nappikuuloke on Creative EP-630 . hinta/laatu-suhde omasta mielestäni hyvä. äänenlaatu on normikäyttäjän mittapuulla myös riittävän hyvä, mukavat käyttää ja pysyvät korvissa. Eikä kuulokkeita tarvitse kiikuttaa joka toinen kuukausi takuuseen niin kuin kossin rimpuloita (plug,sporta pro). harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

Opapeke sanoi:
Nyt olisi haussa (vähän) eristävät nappikuulokkeet, jotka soveltuvat mm. salikäyttöön, eli pysyvät korvissa ja ovat mukavat käyttää. Ja nimenomaan edes jotenkin eristävät, ettei kaikki puhe ja meteli tule läpi. Äänenlaadun ei tarvitse olla mitään maailmaa mullistavaa, kunhan ei kuitenkaan ihan kuraa. Hintahaarukka on 30e asti. Olen miettinyt Kossin Plugeja, onko niistä mihinkään? Suosituksia?
Mä ostin samalla nuo Creativen EP-630 kun tilasin läppäriin kovon. Pysyy korvissa hyvin (paljon paremmin kuin kossin plugit). Kolme eri kokosta vaihtopäätä mukaan, mutta äänenlaatu noissa on jopa huonompi kuin kossin plugeissa. Verkkokaupasta noita saa 19,90€ eli ei paha. Jos pistät vähän lisää niin ite kokeilisin noita Sennheiserin cx 300. Reilu 40e hintaa.
Eipä nuo muut kuulokkeet taida pahemmin muuta meteliä eristää, tottakai rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta tuohon hintaluokkaan niitä ei saa.

Mä ostin samalla nuo Creativen EP-630 kun tilasin läppäriin kovon. Pysyy korvissa hyvin (paljon paremmin kuin kossin plugit). Kolme eri kokosta vaihtopäätä mukaan, mutta äänenlaatu noissa on jopa huonompi kuin kossin plugeissa. Verkkokaupasta noita saa 19,90€ eli ei paha. Jos pistät vähän lisää niin ite kokeilisin noita Sennheiserin cx 300. Reilu 40e hintaa.
Eipä nuo muut kuulokkeet taida pahemmin muuta meteliä eristää, tottakai rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta tuohon hintaluokkaan niitä ei saa.

Voipi olla että on hitusen huonompi äänenlaatu, ainakin basso on plugeissa ärhäkkäämpi. Mutta sen jälkeen kun on kiikuttanut erinäkösiä kossin tuotteita viitisen kappaletta takuuseen, niin pieni ero äänenlaadussa ei tunnu missään:david: Toisilla on kysyisen firman tuotteet toiminu hyvin, itse en ainuttakaan kossin tuotetta enää tule ostamaan.

Okei. Onko muuten noissa Sennheiserin CX 300:sissa mitään eroa? Nettikaupoista näyttää löytyvän useampaa eri CX 300:sta, hopeaa, mustaa jne.
Ovathan nuo vähän kalliimmat kuin mitä olen ajatellut, mutta ei tuokaan mikään mahdoton hinta ole hyvistä(?) kuulokkeista.

"CX 300 kuulokkeet tarjoavat poikkeuksellista äänenlaatua sillä korvanappimuotoilu eristää ulkoiset häiriöt ja musiikki kuuluu kirkkaasti."

Juuri tuollaista olenkin hakemassa. Miltä nuo tuntuvat korvassa? Pystyykö kuuntelemaan pitkiäkin aikoja ilman että alkaa korvia särkeä?

Sennheiserin CX 300...[/I]"

Juuri tuollaista olenkin hakemassa. Miltä nuo tuntuvat korvassa? Pystyykö kuuntelemaan pitkiäkin aikoja ilman että alkaa korvia särkeä?

Mulla on ollut noi napit iPod Shufflen jatkona salilla käytössä. Hyviltä tuntuu korvissa, kun on kuiteskin kolmet erikokoiset kumisovitteet mukana. Joskus pulpahtaa kovempaa treenatessa korvasta ulos, mutta eipä oo pahemmin haitannut. Vois auttaa jos ottais vähän isommat kumitutit käyttöön ja sullois kunnolla korvaan.

Äänen laadultaan ihan hyvät. Pärjäsi ihan hyvin edesmenneen Hifi-lehden testissä.

Hifi-lehti 10/2006: Eläväinen kuuloke, joka toistaa uskottavasti koko äänialan aina matalimmista bassoista lähtien. 8,1/10

Edit: Ei oo mitään eroa eri värivaihtoehdoilla. Mulla Sennheiser CX 300 Silverit.

Ostin tuossa jokunen aika sitten Kossin SparkPlugit siinä uskossa, että ne on samaa kamaa kuin ThePlugitkin jotka on olleet IMO ihan kelvolliset lenkkeilykuulokkeet. Olin väärässä. Ne on ihan perseestä. Soundi on kuin jossakin mausoleumissa, bassot jylisee holtittomasti ja diskantit on _täysin_ hukassa. Ei tämmöisillä tee mitään, avoid at all cost IMO.

Ostin tuossa jokunen aika sitten Kossin SparkPlugit siinä uskossa, että ne on samaa kamaa kuin ThePlugitkin jotka on olleet IMO ihan kelvolliset lenkkeilykuulokkeet. Olin väärässä. Ne on ihan perseestä. Soundi on kuin jossakin mausoleumissa, bassot jylisee holtittomasti ja diskantit on _täysin_ hukassa. Ei tämmöisillä tee mitään, avoid at all cost IMO.

I slightly disagree :) Bassot on toki todella kovat ja diskantit alhaalla, mutta kyllä niihin tottuu, ja nyt kun noin vuoden päästä noiden ostamisesta koitin tavallisia soittimen mukana tulleita nappeja niin en kyllä sellaisia aio enää paljon koittaa. On nuo sparkplugit niin paljon paremmat :)

Kyllä se diskanttikin siellä kuuluu, eikä basso loppujen lopuksi ole liian kovalla kun siihen tottuu :) Ja korvissa pysyy hyvin, ei meinaa pudota juostessa ja vaimentaa kivasti ulkomaailman ääniä (kätevä mopoillessa) :) This is just my opinion, though :)

kun noin vuoden päästä noiden ostamisesta koitin tavallisia soittimen mukana tulleita nappeja niin en kyllä sellaisia aio enää paljon koittaa. On nuo sparkplugit niin paljon paremmat :)

Eli vertaat tod.näk. yksiä käyttökelvottomia kuulokkeita toisiin käyttökelvottomiin kuulokkeisiin. Oletko koskaan kokeillut Porta Proita, tai edes noita originaaleja The Plugeja? Jos et niin.. hys hys. :whip:

Entäs mitkä olisivat parhaat kotikäyttöön

Noh mennäänpäs hieman sivuraiteille. Mitkäs olisivat parhaat hinta-laatu suhteen omaavat kuulokkeet johonkin muuhun kuin aktiiviseen käyttöön? Eli ihan koneen ääressä istuskeluun ja siinä musiikin kuunteluun.

Ensin meinasin Sennheisereita, mutta kaikki alle 100 euron mallit tuntuivat aika rimpuloilta kun kävin kokeilemassa. Ainakin kun vertaa että edelliset halpis Philipsit olivat ihan siedettävät vaikka maksoivatkin 30 euroa. Niissä ainut vika oli ettei suoraa pään yläpuolisessa tuessa ollut pehmustetta, muuten ostaisin samanlaiset.

Millä merkillä on siis parhaat 50-80 euron kuulokkeet kotikäyttöön? Sony, AKG, Sennheiser, Philips, Vivanco, joku muu?

Omia kokemuksia:

Koss sparkplug napit: istuu korvaan hyvin ja eristää loistavasti, mutta mulla on hajonnu jo kahdet vähän ajan sisään ja en tästä syystä aio ostaa enää uusia. Molempiin tuli joku kosketushäiriö, jolloin napit lopettivat yhteistyön käyttäjän kanssa, ja kyllä johto oli paikallaan ;)

Senheiserin, joku 80€ hintaiset sämpylät: hyvä äänen laatu omasta mielestäni, mutta niiku Miki tuossa kirjoitti niin sangan ja kuulokkeen liitos kohta on löystynyt, jolloin kuuloke ei enää pysy paikallaan.

http://www.headphone.com/products/headphones/

Tuolla on mielestäni oikein hyvää vertailua todella monista kuulokkeista. Miten ois vaikka tuo plugimalli Ultimate Ears UE-10 Pro, 950$? "All we hear with the Ultimate Ear UE-10 is the complete absence of the world of noise outside and a completely natural articulation of a world of music inside." :D

Noissa kuulokkeille annetuissa arvosanoissa täytyy ottaa huomioon, että niihin vaikuttaa hinta/laatu-suhde, arvostelutekstissa kuvaillaan sitten tuotteen ominaisuuksia tarkemmin.

Noh mennäänpäs hieman sivuraiteille. Mitkäs olisivat parhaat hinta-laatu suhteen omaavat kuulokkeet johonkin muuhun kuin aktiiviseen käyttöön? Eli ihan koneen ääressä istuskeluun ja siinä musiikin kuunteluun.

Ensin meinasin Sennheisereita, mutta kaikki alle 100 euron mallit tuntuivat aika rimpuloilta kun kävin kokeilemassa. Ainakin kun vertaa että edelliset halpis Philipsit olivat ihan siedettävät vaikka maksoivatkin 30 euroa. Niissä ainut vika oli ettei suoraa pään yläpuolisessa tuessa ollut pehmustetta, muuten ostaisin samanlaiset.

Millä merkillä on siis parhaat 50-80 euron kuulokkeet kotikäyttöön? Sony, AKG, Sennheiser, Philips, Vivanco, joku muu?

Sennheiserin hd-555 ollu pari vuotta aktiivisessa käytössä koneella eikä oo valittamista. Äänenlaatu on hyvä eikä paina päässä.

Mutta jos noitaki kokeilit ja rimpuloilta tuntui nii ei voi mittää :)

Jos venyt sataan euroon, niin osta Sennheiser HD 555.
http://www.headphone.com/products/headphones/full-size/sennheiser-hd-555.php
Tosin en osaa sanoa miten hyvin tietokoneen kuulokeliitännän tehot riittää noille.

edit: Kappas, tossa yläpuolella oliki thaazan jo ehtiny suositella noita. Eikä syyttä.

http://www.headphone.com/products/headphones/in-ear-monitor/jays-j-jays-black.php

Tuollaiset tuli tilattua eilen. Arvostelujen perusteella aivan saatanan hyvät napit ja ainakin omalle lompakolle ihan hyvän hintaiset eli ~50€.

Päätin etten enää koskaan osta mitään 20€ rimpulanappeja, jotka hajoavat eivätkä istu korvaan, vaan pistän suosiolla hiukan enemmän rahaa. Nyt pitää toivoa vaan etten pety näihin nappeihin..

thazaan sanoi:
Sennheiserin hd-555 ollu pari vuotta aktiivisessa käytössä koneella eikä oo valittamista.

Jeps. Ne olivat ensimmäiset kunnon mallit, mitkä tuntuivat siedettäviltä. Ainoat verkkokauppa.com:issa olleet mitkä oikeasti tuntuivat hyviltä päässä olivat kuitenkin Sennheiserin HD 280 Pro:t
Pitää varmaan kaivaa kuvetta ja ostaa ne sitten tai nuo HD 555:set...

:offtopic:-varoitus, ei aktiivisen ihmisen luureja :)

Kotona langattomaan käyttöön, kun käy vaikka paskalla: Sennheiser RS-120
rs-120.gif

Ja sitten sohvalöhöilyyn ja kunnon kuunteluun: Sennheiser HD-650
sennheiser_hd_650.jpg

Molemmat ajavat asiansa, miellyttävä soundi omaan korvaan, ja RS 120:n hinta-laatu suhde on ehkä parasta mihin olen törmännyt.

Eli RS120:stä... Langaton signaali toimii omassa asuinympäristössäni n. 70 metrin päähän ennen kuin sietämätön kohina alkaa. 70m päässä kestän sen vielä, kohina aika mitätön.

Kotona ei ole paikkaa, missä kohinaa syntyisi, ja liikkuminen vaikka juosten pitää signaalin kokoajan tasaisena, ei räpäyttele ym. häiriöitä. Ikinä.

Akku kestänyt yhteen menoon yli 10 tuntia musiikinkuuntelua. Levotonta... Ja latausteline on oikeasti nerokas. Lasket vain luurit alas.

ERITTÄIN mukavat päässä. Sen yli 10-tuntisen session jälkeen ei vieläkään hikoillut, eikä päästä pois otettaessa tullut sitä helpotuksen tunnetta, kuten yleensä.

Yksi miinus. Taajuus- ja äänenvoimakkuuden säätönupikat ovat niin lähellä toisiaan, että saattaa sormella vahingossa säätää väärää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom