Aktiivisen ihmisen kuulokkeet?

Mä olen ollut tyytyväinen Kossin plugeihin. Pysyy hyvin korvissa, eikä äänenlaadussakaan mulla ole valittamista -- huomattavasti parempi kuin esim. Creativen vakinapeissa. Bassovoittoisuuten en ole kiinnittänyt huomiota -- se on mun musiikkimaulla ehkä vain hyvä asia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on käytössä Kossin plugit ja porta prot. Porta prota lähinnä käytän esimerkiksi koulussa ja kaupungilla ollessani. Plugeja käytän sitten taas lenkillä ja paikoissa joissa haluan kuunnella vain musiikkia enkä taustamelua. Suosittelen molempia.

Basso on kyllä noissa plugeissa melkosen hyvä se on totta. Muuten äänenlaatu on kyllä just tuon testissä annetun yhden tähden arvonen. Kyllähän pugeillakin kuuntelee ei siinä mitään ja pysyy tosiaan hyvin päässä ja eristää ääntäkin mukavasti. Itse en kyllä enää Plugeja pysty korviini laittamaan kun hommasin noi scannheiserin cx-300 kuulokkeet 47e elektronista. Plugit pysyy kyllä paremmin päässä ja bassot on hitusen tuhdimmat. Hyvä hinta/laatu suhde molemmilla noilla kuitenkin, omassa eri sarjassaan.

Edit: Panin vielä noi Sonyn 90EXLP:tkin tilaukseen. Hyvä olla ääntäeristävät ja läpipäästävät kuulottimet eri paikkoihin käytettäväksi.

http://www.shure.com/PersonalAudio/Products/Earphones/ESeries/us_pa_E3c_content[/url]

Tuli sittes kuiteskin hommattua tuolta noi E500PTH:t samantien. Muuten ihan jees kuulottimet, paitsi bassoa ei ole vieläkään tarpeeksi. Ei taida olla koskaan, bassoaddiktille :D.

Mikä merkki tämä Scannheiser on, joku ihan uusi? :confused: Sennheiser on vanha tuttu, munkin matkakuulokkeet ovat sitä merkkiä, mutta Scannheiseristä en ole ennen kuullut.

Mullekin on tuttu ilmiö joidenkin mainitsema nirsous äänenlaadun kanssa. Kun saa joskus kokea parempaa, on silkkaa piinaa sitten kuunnella paskakuulokkeilla tai kaiuttimilla. Ennemmin sitä on sitten vaikka kokonaan ilman musaa. Sitäkin on kotikuulokkeilla sattunut, että joku muuten hyvä levy rupeaa soundien takia ärsyttämään. Kuulen siis joskus liiankin selvästi levylle järkättyjen soundien viat, ne ikäänkuin pomppaavat sieltä esille räikeästi. Suurimman osan ajasta olen toki vain tyytyväinen kuulokkeideni tarjoamaan äänenlaatuun, mutta joskus kai sitä on liian nirso kultakorva. :D

Saa nähdä joskus, jos joutuu auton ostamaan, kuinka paljon on sitten autoäänentoistoon pistettävä rahaa, ettei siellä ärsytä kuunnella musaa. Kai tonnilla ees kohtalaiset autostereot kaiuttimineen saa? Kaveri laittoi aikoinaan noin tonnin autohifiin ja olosuhteet huomioiden (=auto kaikkine rengas- ym. hälyäänineen) niistä kuulostaa musa ihan hyvältä.

kannattaa pitää järki ja kohtuus aina mukana.

onko sitä hifi - tason musaa pakko kuulla joka välissä ja paikassa?

ite oon huomannu että parasta kuunnella mp3:sta ja radiota taustalla mutta sit jos tekee mieli ihan vaan kuunnella musiikkia, siihen löytyy keskiverrot laitteet kotoa. ainakin ite mielelläni keskityn musiikkiin niin paljon sit ite kuunnellessa että autoon turha hommata kauheita järjestelmiä kun ei kuitenkaan voi keskittyä musiikkiin ajaessa.

Mikä merkki tämä Scannheiser on, joku ihan uusi? :confused: Sennheiser on vanha tuttu, munkin matkakuulokkeet ovat sitä merkkiä, mutta Scannheiseristä en ole ennen kuullut.

Typohan se ;)

...Kuulen siis joskus liiankin selvästi levylle järkättyjen soundien viat, ne ikäänkuin pomppaavat sieltä esille räikeästi. Suurimman osan ajasta olen toki vain tyytyväinen kuulokkeideni tarjoamaan äänenlaatuun, mutta joskus kai sitä on liian nirso kultakorva. :D

Vanhastakin musasta löytää ihan uusia ulottuvuuksia kun kuulee selvemmin paremmalla äänentoistolla uusia juttuja. Voi olla että rupean kuuntelemaan aktiivisesti muutakin kun metallirytkettä. Esim. toi Helene Segara kuulosti tänään ihan hyvältä :D

Saa nähdä joskus, jos joutuu auton ostamaan, kuinka paljon on sitten autoäänentoistoon pistettävä rahaa, ettei siellä ärsytä kuunnella musaa. Kai tonnilla ees kohtalaiset autostereot kaiuttimineen saa? Kaveri laittoi aikoinaan noin tonnin autohifiin ja olosuhteet huomioiden (=auto kaikkine rengas- ym. hälyäänineen) niistä kuulostaa musa ihan hyvältä.

Luulis tolla tonnilla lähtevän jo ihan hyvät poppivehkeet autoon. Itse ajelen vaan niin vähän enää nykyään etten viitsi auton äänentoistoon paljoa investoida vaan perusvehkeet saa riittää. Mp3 soitinta tulee soiteltua 2-12h (mm. duunissa melkein aina kuulottimet päässä) per päivä ja siksi itse investoin tänne kannattavien laitteiden puolelle mieluummin.

Sennheiserin PX-100 on muuten aika namut ääneltään. Lähtee halvimmillaan alle 30€. PX-100:t selvästi paremmat ääneltään kun PX-200:t ja ainakin metallin kuunteluun paremmat (=tarkemmat) kun aika hyvät Kossin PortaProt. Nämä kaikki siis suht. halpoja sangallisia kokoon taiteltavia matkakuulokkeita.

:eek: Kalliimmathan noi adapterit on kuin itse kuulokkeet.

edit. Onko noita adaptereita jossain myynnissä hieman edullisemmin? Juuri tuollaiset joulukuusimalliset hieman houkuttelisi.

Kalliithan ne on kyllä silikoonin palasiksi, mut onhan ne hyvät. Itse tilasin soitin laineelta, muistaakseni jotain 12e.

Eivät noi ear pluginit mulla ainakaan oikein päässä pysy. Lenkillä muutaman kilometrin juoksun jälkeen molemmat tippuvat korvista ja sehän vasta on mukavaa. Salilla harvemmin pitelen kuulokkeita, mutta eivät nuo sielläkään oikein pysy. Silti parhaat kuulokkeet mitä löytyy, ainakin äänen puolesta.

Eivät noi ear pluginit mulla ainakaan oikein päässä pysy. Lenkillä muutaman kilometrin juoksun jälkeen molemmat tippuvat korvista ja sehän vasta on mukavaa. Salilla harvemmin pitelen kuulokkeita, mutta eivät nuo sielläkään oikein pysy. Silti parhaat kuulokkeet mitä löytyy, ainakin äänen puolesta.

Yks juttu mitä kannattaa kokeilla (jos et ole jo kokeillut) on kääntää ne puslat toisinpäin. Hyvinki nopea ja usein myös tehokkaaksi havaittu.

Pitää nostaa threadi taas pystyyn.

Kossin sparkplugit meni ja hajos ja nyt olis tarkoitus saada jotain nappikuuloketta joka todellakin pysyy päässä. Äänenlaatu on toissijainen (joskin tärkeä), mutta se, että napit pysyy päässä on elinehto. Onko mitään ns. normimallisia nappeja, jotka pysyisivät yhtä hyvin kuin nuo plugit? Tai onko sitten jotain hyviä vastaavia, kuin sparkplugit, mutta sellaiset, jotka on helppo laittaa ettei tuntia tarvi rullailla sitä kuuloketta. Itellä ajanmyötä löysty noi spark plugit ja niitä oli vähän vaikea jo saada korvaan.

Noi korvakäytävään työnnettävät napit, joissa johto vedetään vielä korvalehden päältä pysyy kun liimattuna ainakin mun korvissa. Esim cdon:sta halvin shuren malli e2c (76€) olis varmaan hyvä. Itellä on shuren e500:t mutta duunikaveri on kehunut tota shuren halvintakin mallia kovasti. Se hinta-laatu suhde on varmaan melkosen hyvä noissa e2c:ssä.

Sennheiserin cx 300 on loistavat, blokkaa taustamelun, todella hyvä ääni kaikinpuolin, pysyy päässä. Kolmet eri plugit eli pitäis löytyä jokaisen korville sopivat.

Jotenkin mulla johto tahtoo herkästi liikkeellä ollessa kiskoa vasemmasta korvasta tota cx-300:aa veke. Saa vähän väliä asetella piuhaa ja kuuloketta paremmin. Toi toispuoleinen epäsymmetrinen johto ei ehkä sit vaan ole sopiva mun mittoihin. Rauhallisemmassa menossa paremmat mulla. On kyllä ainakin helpot laittaa, sen kun tökkää korvaan niin se on siinä. Äänikin aika hyvä. Ihan ok, tyylikkäät ja näppärät pikkunapit siis noikin. Elektronista 49€. Noita on muuten ihan samannäkösiä eri tuotemerkillä. Esim. Creative EP-630 verkkokaupassa 27€, oisko ihan sama kuuloke vai vaan muuten samannäkönen...

Edit: Tarttisin vielä yhdet asialliset suljetut kuulokkeet, mp3 soittimeen (metallia enimmäkseen) kyllä joo mutta duuniin istumatyöhön. Semmoset kokonaan korvien ympärille menevät mukavat suht. hyvä ääniset. Pieni basari korostus parempi kuin neutraalit. Mitkähän olis hyvät? HD 215 vaikutti tänään lyhyessä koekuuntelussa ihan ok:lta, kellään kokemusta ko. luurista?

Ja vielä toinen vaihtoehto vois olla Ultrasonen DJ1 Pro:t. On kyllä mulle ihan outo merkki...

Osaisiko joku suositella hyviä niskasangallisia kuulokkeita mp3 -soittimelle? :)
Tällä hetkellä kuulokkeina on Kossin plugit sekä porta pro:t, mutta molemmat ovat vähän hajalla, kuittia ei tallella ja muutenkin niskasangalliset kuulokkeet olisivat huomattavasti mukavammat kuin kummatkaan noista :)
Eli mistä löytyisi n.50e hintaluokassa niskasangalliset kuulokkeet, jotka näyttävät myös tyylikkäiltä? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom