akne (Roaccutan)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kellään kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? lääkärillä tänään käväisin ja määräsi reseptin. Mainitsi sivuoireista mm. että akne pahenisi alussa, mutta rupeisi paranemaan kuurin jatkuessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se akne paranee kevyemmilläkin lääkkeillä. Toihan on ihan hirveetä myrkkyä.

Muutaman ihmisen tunnen, ketkä tuota troppia on syöneet. Molemmat sanoivat että tuo myrkky on itestään saatanasta. Kaiken muun siinä kuulemma vielä kestää mut tuo limakalvojen yms. kuivuminen on vaan harvinaisen vittumaista. Teki kuulemma mieli vetää ranteet auki jos huulirasvaa ei ollut saatavissa parin minuutin varotusajalla :D

Muutaman ihmisen tunnen, ketkä tuota troppia on syöneet. Molemmat sanoivat että tuo myrkky on itestään saatanasta. Kaiken muun siinä kuulemma vielä kestää mut tuo limakalvojen yms. kuivuminen on vaan harvinaisen vittumaista. Teki kuulemma mieli vetää ranteet auki jos huulirasvaa ei ollut saatavissa parin minuutin varotusajalla :D
pitää paikkaansa, mutta jos on vaikea acne kyseessä niin toi on ainoa aine mikä tepsii. ja tosiaan lähtee kyllä jokainen nyppy

Oon itte syönyt nyt 4kk isotetroin ratiopharmia. Todella hyvin on tepsinyt naamasta lähtenyt jo kaikki finnit jne. enää rinnassa ja selässä on hieman. Lääke on toiminut aivan niin kuin lääkäri sanoikin, että tuossa 4kk päästä rupeaa näyttämään "nätiltä pojalta" vielä olisi 2kk lääkkeitä jäljellä. Mitä tulee limakalvojen kuivumíseen se ei todellakaan ole kaikkein hauskinta, mutta kun jaksaa aamulla ja illalla ja salin jälkeen rasvata naaman hyvin se on ihan siedettävää. Ainoa mikä on mulla ollut tosi paha on nenä. Vaikka sinne miten tunkee rasvaa niin sinne tulee kauheita verihyytymiä ja nenä on todella kipeä ja sitten sitä on pakko aina kaivella ja sitten tuleekin verta. Lisäks välillä saatan herätä keskellä yötä sellaseen, että suu on todella kuiva ja on pakko mennä juomaan. Lukuunottamatta muutamia miinuksia suosittelen kyllä syömään ton kuurin on meinaan sen arvosta.

Tota muista vaan kysästä lekurilta että pitäs jotain saada suojaks masulle. Niiku jotain maitohabbotabuja tai jotain tämmösiä itellä meinaa noi ruaccutanit teki vatsalle sen verran hallaa että tässä on nyt närästelly 2vuotta putkeen :D Että aika tiukkaa kamaa ja pitäs olla jotain vatsaa suojaavaa ainetta kun noita vetelee pitkään..

Käytin kanssa itse roaccutania ja akne lähti kyllä todella hyvin pois. Minuakin alkuun varoiteltiin, että akne saattaa aluksi pahentua, mutta itsellä ei tätä tapahtunut. Kannattaa hommata bepanthen voidetta huulille. Tuntui kaikista tehoikkammalta pitämään huulet siedettävinä. Ne nimittäin kuivuivat itsellä ihan törkeesti.

Nuorempana vetäsin inttiaikana kuurin Roaccutania. Aluksi paheni akne ja visvaa tunki oikein huolella ehkä ekan kuukauden. +Öisin törkeitä nenäverenvuotoja ja taisi pari kertaa tulla verta perseestäkin.

Finnit kyllä hävis, eikä kuurin jälkeen pahemmin mätäpaiseita tarvinu enää puristella. Ikävin sivari ehkä toi nenäverenvuoto, kun saattoi aamulla herätä puoli tyynyä punaisena ja poski liimautuneena tyynyliinaan.

Maksalle aine tekee myös höpöä yksinäänkin. Isommat ryyppyreisut kannattaa hoitaa kuurin ulkopuolella.

Olinkohan 14-15v, kun oman kuurini vetäsin. Ei mitään ongelmia kuivumisen ym. suhteen. Kyllä mä ehdottomasti suosittelen tuota. Tuli vedettyä vaikka ja mitä aineita ilman vaikutuksia, mutta lopulta roaccuttan hoiti homman kotia.

Nyt tuttu syö tuota ja hyvinhän se näyttäisi vaikuttavan.

kiitoksia vastauksista :) huomenna sitten verikokeisiin jotta kuurin pääsee aloittamaan mahd. pian, kyllä itsekkin kaiken maailman homeopaatit ja miedommat kuurit läpi käyty mutta toivottavasti tämä on se oikea :) ja epäilemättä

Kaverilla pukkasi pahaa acnea kun oltiin turkin reissulla. Marssittiin apteekkiin ja pyydettiin roaccutania vahvempia kapseleita tietysti. Viikon loman jälkeen finnit oli kadonneet, kova aine tuntuu olevan. Ei kannata olla huolissaan, lääkäri kyllä tietää maksa-arvojutut yms. ja niistä voi kysyä häneltä.

pari vuotta sitten

Itse otin roacuttan kuuri noin pari vuotta sitten .
Ensin ennen kuin sain alkaa käyttää lääkettä minulta otettiin maksa-arvot .
Ennen kuurin aloittamista kannattaa käydä ottamassa kosmetologilla mikrohionta
Lääke tosiaan auttoi , käytin sitä puoli vuotta : 3 kapselia aamuisin ja yksi iltapäivisin , kaikki finnit lähtivät , ihohuokoset avautuivat , ihosta tuli sileä . . Itselläni oli vahvinta Roacuttania ( 20 mg ) ja lisäksi käytin dalaciinia ( 10mg/10ml ) , jota käytin vielä viime kesänä.

ja kannattaa muistaa että tulos ei välttämättä tule kuurin aikana , ESIM. minulla tulos tuli vasta puolivuotta kuurin lopettamisesta .

Ite oon vajaa 3kk popsinu näit naamaha ja on kyl parantunu akne paljon. Kaikkia maailman karkkeja ne sieltä yritti syöttää mulle aluksi mutta niistä ollu juurikaan apua muutakun väliaikaisesti.

Sivareista ny oikeastaan ei oo ku huulien kuivaminen, nenän kuivaminen sekä pientä nivelkipua. Huulet saa ihan hyvin pidettyäkunnossa kun kokoajan rasvaa, mutta nenä on aika häjynä tällähetkellä. Kaikkeen kuitenki tottuu, eikä nämä sivarit juuri enää haittaa, varsinkin ku peilintakaa näkyy aivan uusi naama :)

Kuurin alku oli kyl aika kauhia ku pahenemis vaihees näppylöit lykkäs nii pirusti ja melkeen ois pitäny pussipäähän laittaa ainaku meni ihmisten ilmoolle.

Ryyppäämisestä, että ite olen ainaki iha kunnol vetäny alkoholia ja maksa-arvot eivät olleet juurikaan nousseet.

Itekki käynyt roaccutan kuurin. Otettiin silloin maksa-arvot ensin kun sai alottaa. 2 kapselia päivässä; aamuin ja illoin. Finnit lähtivät kiitettävästi, mutta tulivat sitten puolen vuoden sisällä takaisin, tosin lievempänä. Nyt sitten vedellyt pari viikkoa toista kuuria, saa nähä tuleeko enää takaisin.

Sivuvaikutuksia samanlaista mitä muilla; huulet kuivuu, iho kuivuu, nenä kuivuu ja limakalvot kuivuu. Eipä tuo nyt haitanne, kun on huulirasvat sun muut härpäkkeet. Kyllä sen kestää.

Btw, nuo kapselimäärät päivässä riippuu siitä, paljonko henkilö painaa. Itse painan 80kg ja silloin maksimiraja mulla ois 4 kapselia päivässä.

Ite oon napsinu 2 x 20mg päivässä 3vko ajan nyt. Aika lievä itellä toi akne, mut selkää puskee välillä huolella, ku syö paljon ja hikoilee duunissa, ku winsu. Vielä oon piilareille menny, mut uudet rillit kävin tossa ostaa, jos meinaa mennä ihan mahdottomaksi. Huulet kuivuu aika hyvin ja nenästä tulee ylläreitä (tosin se voi johtua allergialääkkeistäki?). Jos ei noita sivareita kestä, nii parempi mennä takas sinne tarhaan taputtelee hiekkalaatikolla paskakakkuja.

Toimii tietyn ajan, ts. x vuotta. Jos tauti on sitkeä, se uusii aina säännöllisin väliajoin. Naisilla lähes poikkeuksetta e-pillerit ovat ainoa auttava keino.

Edit: puhuin siis vanhasta kunnon aknesta, en muutamasta näppylästä siellä sun täällä. Reipas akne ei todellakaan parane iän myötä, monillla keski-ikäisillä (lähinnä miehillä) kukkii selkä reippaasti.

Viimeksi muokattu:
^ Sivuhuomautuksena, että e-pilleritkään ei auta kaikilla naisilla. Riippuu varmaan siitä, onko akne kuinka hormoniperäistä vai ei.

Suositut

Back
Ylös Bottom