Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Painoa tällähetkellä reilu 80, olisiko 82. Akneni on lievä, suuria finnejä ei ole yhtään, painottuu lähinnä kasvoihin ja on enemmän ihomatotyyppistä pientä näppylää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla alko näköjään sitten akneilu vasta aikuisiällä. Itteasiassa viime kesänä. Aluksi luulin vain että taitaapi olla likaisen duunin sivuefektejä, mutta eipä taida ollakkaan. Kai se pitäis lekurille lähtiä hoitaan naama ja selkä kuntoon :(

Missä vaiheessa porukalla alkanut roakuuri vaikuttaa ihoon? Meikällä 2 viikkoa tulee kohta täyteen, enkä ole huomannut mitään vaikutusta. Huulet eivät ole juurikaan sen kuivemmat, mitä ennen, iho ei ole alkanut kuivaa/hilseillä. Annostuksena 1 (20mg) tabletti päivässä, kuurin kesto 4kk.

Mulla alko jo 5pv:n jälkeen iho kuivumaan ja etenkin huulet. Pahenemisvaihe alkoi noin viikon jälkeen aloittamisesta ja käytännössä finnien määrä aamuisin on 3-5 kertaistunut lähtötilanteesta.

Mulla on ongelmana noi punaiset jäljet, vaikka varsinaisia finnejä iholla ei pitkän, kohta vuoden kestäneen roaccutan kuurin jäljiltä enää olekaan.

Ajattelin ottaa käyttöön tälläsen Vichy Normaderm Tri-Activ -nimisen tuotteen kun sitä on netissä kehuttu tähän vaivaan. Mietin vaan, että onko tätä järkevää alkaa käyttää nyt kun mulla on roaccutan kuuriki vielä parin kuukauden verran kesken? Jostain muistan lukeneeni, ettei näitä aineita kannata tällä kuurilla paljoo käyttää, kun iho on muutenkin kovilla tolla kuurilla. Annostus on tosin kyllä ollu viimeset 4 kuukautta pienempi kuin normaalisti mun painosella, että ehkä sitä kuitenkin vois uskaltaa?

Apuja

Eli olen tänään aloittamassa "Isotretinoin ratiopharmin" käytön! Ja tässä miettiny, että onko kreatiini sitten jätettävä kokonaan pois kuurin ajaksi? Meinaan mulle sanottiin, että kreatiini vaikuttaa päinvastaisesti kuin kyseinen kuuri? Onko näin? Kuitenkin myös kuullut että porukka on käyttänyt samanaikaisesti kreaa ilman mitään haittavaikutuksia ja finnitkin hävisi ihan "aikataulun" mukaisesti. Ketä uskoa? :wtf:

Eli olen tänään aloittamassa "Isotretinoin ratiopharmin" käytön! Ja tässä miettiny, että onko kreatiini sitten jätettävä kokonaan pois kuurin ajaksi? Meinaan mulle sanottiin, että kreatiini vaikuttaa päinvastaisesti kuin kyseinen kuuri? Onko näin? Kuitenkin myös kuullut että porukka on käyttänyt samanaikaisesti kreaa ilman mitään haittavaikutuksia ja finnitkin hävisi ihan "aikataulun" mukaisesti. Ketä uskoa? :wtf:

Joillakin kreatiinin käyttö pahentaa aknea, joten suosittelen lopettamaan.

Joillakin kreatiinin käyttö pahentaa aknea, joten suosittelen lopettamaan.
Joo voisi olla parempi! Noh ensimmäinen pilleri vedetty ja krea taitaa jäädä hetkeksi unholaan. :worship: Mites muuten on ollut muiden laita, jos olette jättäneet kreatiinin pois kuurin ajaksi, oletteko aloittaneet heti "onnistuneen kuurin" jälkeen kreatiinin käytön? Vai onko siinäkin omat suosituksensa?

Varasin ajan ihotautilääkärille perjantaiks. Toivottavasti saan roakuurin, sen verran vituttaa päivittäiset uudet näppylät otsassa/kaulassa/selässä.

Voi voi, kyllä se pojat sitten vituttaa kun pitää tällä iälläkin vetää parin vuoden välein roa kuuria että pysyy näppylöiset poissa. Tai oikeastaan nyt syön kokoajan lääkkettä että näpyt pysyy poissa, annostus vain pienenä. Toivottavasti ei siten enään tarvine syödä kun alkaa ikä roksuttaan 40 kymppiä kohti :(

Joo voisi olla parempi! Noh ensimmäinen pilleri vedetty ja krea taitaa jäädä hetkeksi unholaan. :worship: Mites muuten on ollut muiden laita, jos olette jättäneet kreatiinin pois kuurin ajaksi, oletteko aloittaneet heti "onnistuneen kuurin" jälkeen kreatiinin käytön? Vai onko siinäkin omat suosituksensa?

Kreatiiniä menee naamaan kokoajan vaikka roaa syönkin.

Mulla on ollut finnejä naamassa jostain ~17 vuotiaasta lähtien ja vasta viime keväällä menin asian takia lääkärille, joka määräsi Clindoxyl -voidetta. Pistin sitä naamaan joka ilta 14 viikon ajan ja niin lähti finnit eikä ole uusia pahemmin tullut. Pientä punotusta on vielä ollut ja Clindoxyl- tuubeja jäi ton kuurin jälkeen joten oon ottanut voiteen käyttöön aina kun iho on alkanut oireilemaan ja jo parissa päivässä punoitus häviää.

Minäkin aknesta kärsinyt sen kuutisen vuotta, kun nyt vihdoin pääs oikein ihotautilääkärille niin määräsi Isotretinoin ja antibioottikuurin ihon tulehdukseen. Nyt 5 viikkoa syöty ja pahenemisvaihe selvästi käynnissä! Mutta mitään muuta ei sitten tunnukaan tapahtuvan, ei kuivumista tai kipuiluja selässä. Annoksena tosin ollut 1 tabletti päivässä, pian kontrollikäynti niin näkee pitäiskö annosta vielä säätää.. Tätä ennen olin tosin kyllä saanut terveyskeskuslääkäreiltä jos jonkin moista tuubia ja voidetta, mutta kaikki olleet kyllä täyttä kuraa, ei mitään vaikutusta!

Pysyikö teillä Isotrerinoin/Roaccutanin syöneillä kolesteroli ja maksa-arvot miten kunnossa kuurin aikana?

Tänään kävin ihotautilääkärillä ja määräs Isotretinoin Actavis 20mg, 2 ja 3 kapselia vuoropäivin. Te jotka olette kuureja vetäneet, otettiinko teiltä maksa-arvot ennen kuurin aloittamista vai vasta 1kk aloituksen jälkeen? Lääkärini oli ulkomaalainen, aikamoinen säheltäjä eikä paljoo kyselly mitään vaan lykkäs reseptin käteen.. 1kk päästä labrakokeisiin.

Tänään kävin ihotautilääkärillä ja määräs Isotretinoin Actavis 20mg, 2 ja 3 kapselia vuoropäivin. Te jotka olette kuureja vetäneet, otettiinko teiltä maksa-arvot ennen kuurin aloittamista vai vasta 1kk aloituksen jälkeen? Lääkärini oli ulkomaalainen, aikamoinen säheltäjä eikä paljoo kyselly mitään vaan lykkäs reseptin käteen.. 1kk päästä labrakokeisiin.

Minulta otettiin muistaakseni vasta jonkunajan päästä eka kuurin alettua eli ei otettu enne lääkkeen syöntiä. Myöhemmissä kuureissa en ole käynyt testeissä vaikka ovat sitä olleetkin vailla.

Multa otettiin ennen kuurin alotusta että ylipäätään saan sen alottaa, ja nyt tässä ennen tuota kontrollikäyntiä uudestaan käynti labralla. Tiedä sitten seuraavatko naisilla kuurin etenemistä ja käyttöä tarkemmin kun on kuitenkin niin sikiövaarallinen lääke.

huuh, 8kk kuuria takana ja vielä yks edes ennenku napsut loppuu.. ainoa vituttava asia tällä hetkellä on se että miksen älynnyt tätä aiemmin.. niinsanottuja sivareita ei voi ees ääneen mainita, turhaa pelottelua IMO. Enään vaan odotellaan sitten että seuraavan puolenvuoden aikana nykyset jäljet haalistuis pikkuhiljaa poijes, ja viimestää kesän rusketus peittää. Hieno fiilis!

Hyvä lääke tuo isotretinoin itse sitä vuodenpäivät söin ja auttoi! Haittavaikutuksista sen verran voin sanoa että itsellä tuli huulirasva tutuksi kuivaa huulet aivan totaalisesti toi tavara, sekä myöskin naama kuivui todella paljon joten kosteusrasvaa aina pesun jälkeen käkättimee niin hommasta ei niin huolta :)

Labraan laitettiin ennen alottamista ja tsekattiin arvot, että voiko alottaa ja 1kk välein juoksin myöskin labrassa nää alotus arvot myöski otetaa sen takia että nähään vaikuttaako lääkkeet niihin millään tavalla.

Btw otat aika lailla noita 2-3 kps :O minä otin päivittäin / jokatoinen päivä yhden kapselin ja naama muuttu rusinaksi melkeen parin viikon päästä :D

Poistaako toi Isotretinoin finnit pysyvästi, vai palaako muutama kuukaus kuurin jälkeen takas? Minkäs hintasta toi on ja kuinka pitkiä kuurit noi niinku yleensä ovat?

Mitä ootte käyttäny kosteusvoiteena? Itellä menossa ermysin 2x500mg kuuri ja differiniä paikallishoitona. Tuo differin kuivattaa ihan älyttömänä eikä tunnu poistavan finnejä ollenkaan. Humektania laitan aina aamulla kun pesen kasvot ensin vedellä, mutta ei tunnu kosteuttavan tarpeeksi ja aqualan-L taas tukkii vain lisää :/

Poistaako toi Isotretinoin finnit pysyvästi, vai palaako muutama kuukaus kuurin jälkeen takas? Minkäs hintasta toi on ja kuinka pitkiä kuurit noi niinku yleensä ovat?

Riippuu vähän itsellä loppui kuuri keväällä (toukokuussa) ja kesän iho voi hyvin nyt talvipakkasilla kun iho taas kuivuu niin tuntuis puskevan takasin lääkäri määräsi Differiniä joka on aivan paskaa ja pahentaa vaan ongelmaa jonka myös sanoin lääkärille mutta eihä se kuuntele.
Hinnasta en muista suoraan ku tuli armeijan piikkiin vedettyä muutamat kuukaudet sitä lopussa :D Kuuri riippuu aknesta ja muistaakseni laatikossa on 50 tabua joten kyllä sillä muutaman päivän pärjää halpaa tuo huvi ei ole jos on pieni ongelma aknen kanssa kannattaa kokeilla Sebamed pesua aamuin illoin + kosteus rasvaa itsellä helpottanut tuokin jo aika lailla ongelmaa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom