Ajopäiväkirja elektronisesti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annies
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos kellään pakkislaisella tietoa vaihtoehtoisista ratkaisuista paperisen ajopäiväkirjan tilalle?

Tulee ajettua aikalailla ympäri Suomen ja työllistää vähän turhan paljon nyt nuo paperihommat...
Mulla oli vähän aikaa käytössä kännykkään ladattava gps-pohjainen softa kyseiseen tarkoitukseen, mutta se oli aivan sysipaska ja söi heti kännyn akun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://ajopaivakirja.com/main.php

Mulla ollut käytössä jo pari vuotta, pätevä pro versiona varsinkin. Pystyy sendaamaan textarilla matkatietoja. Itse teen kuitenkin niin, että käytän Tripometeriä iPhonessa ja hakkaan sitten aina välillä kasan matkoja tuonne ajopäiväkirjaan.

Kiitti Mike!
Vaikuttaa edistykseltä paperilappusiin verrattuna, mutta mä haaveilen semmoisesta systeemistä ettei tarvisi kirjoitella itse ollenkaan. Sen kännykkäsysteeminen piti toimia niin mutta eipä vaan pelannut.

Ideaalitilanne olisi että ajelisin vaan ja kerran kuukaudessa kävisin lataamassa/tulostamassa ajot ulos ja eteenpäin työnantajalle.

Kohtalaisen ysärifiilis tuossa. Lisää piuhoja ja mokkuloita autoon, vaikuttaa niin kuppaselta viritelmältä ettei mitään. Silti joudut edelleen selostamaan jonnekin raporttiin ajon syyn, eli miksi käytiin missäkin.

Autokaleva_2009-10-02.jpg

Kiitti Mike!
Vaikuttaa edistykseltä paperilappusiin verrattuna, mutta mä haaveilen semmoisesta systeemistä ettei tarvisi kirjoitella itse ollenkaan. Sen kännykkäsysteeminen piti toimia niin mutta eipä vaan pelannut.

Ideaalitilanne olisi että ajelisin vaan ja kerran kuukaudessa kävisin lataamassa/tulostamassa ajot ulos ja eteenpäin työnantajalle.

Ajopäiväkirjasta tulee käydä ilmi ajon tarkoitus, eli täysin automaattinen järjestelmä, johon ei tarvitsisi kirjoittaa mitään, ei täytä verottajan vaatimuksia. Ajon tarkoitukseen voi laittaa esim. asiakkaan nimen tai muun riittävän yksilöinnin siitä, että kyseessä on työhön/ammattiin liittyvä ajo.

edit - no, tuossa Miken viestissähän tämä tuli jo sanottua...

Ajopäiväkirjasta tulee käydä ilmi ajon tarkoitus, eli täysin automaattinen järjestelmä, johon ei tarvitsisi kirjoittaa mitään, ei täytä verottajan vaatimuksia. Ajon tarkoitukseen voi laittaa esim. asiakkaan nimen tai muun riittävän yksilöinnin siitä, että kyseessä on työhön/ammattiin liittyvä ajo.

edit - no, tuossa Miken viestissähän tämä tuli jo sanottua...

Pocum GPS on kyllä paras mitä olen käyttänyt tähän tarkoitukseen. Noi kännykällä rävelletyt versiot on ihan surkeita, tulee puhelu kesken kaiken niin koko matka menee käsityöksi kun siihen ei voi oikein luottaa. Meidän firmassa kaikki myyjät käyttää tätä ja konttorilla on yksi henkilö joka laittaa matkat maksuun. Mun ei tartte tehdä mitään. Verottaja on tämän käynyt läpi firman kanssa.

Jos haluaa huoletonta työajoa ja täysin valmiin ajopäiväkirjan niin se on www.pocum.com

No joo, kieltämättä aika ysärifiilis tuossa lehtileikkeen virityksessä...

Tsekkasin pocum gps:n ja saitilta ymmärsin että ei vaatisi asennuksia tms. sähkötöitä autoon eli sen puoleen vaikuttaa lupaavammalta. Täytyy viel tuota verottajajuttua selvittää tarkemmin.

Nostellaanpas vähäsen. Onko jollain tietoa jostain navigaattorista, jossa ois sisäänrakennettuna tommonen ajopäiväkirja. Joku oli maininnu tomtomin jossain mallissa olleen sellasen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom