Aineenvaihdunnasta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by AKV
Sama täällä. Itse sekoitan vehnäleseitä n. desin verran yhteen maitorahkan & Valion vadelmamehukeiton kanssa. Maistuva ja terveellinen välipala!
Jep jep, mä oon ruvennu tekemään aamupalaksi pakastemarjoista, ruis- ja vehnäleseistä, maidosta sekä rypsiöljystä pirtelöhässäkän. Hyvää on. Saa nähdä mitä keksii sitten kun noi pakastemarjat loppuu :(

Originally posted by AKV
Sama täällä. Itse sekoitan vehnäleseitä n. desin verran yhteen maitorahkan & Valion vadelmamehukeiton kanssa. Maistuva ja terveellinen välipala!

Haa, mulla on melkeen sama satsi, mut pistän tota Elovena Plussaa desin, jossa on kaurahiutaleita ja -leseitä, yks ehrmanni, ja Valion mansikkakeiton kera. Ja ruokalusikallinen rypsiöljyä. Siinä se aamupala alkaa ollakin.

Tässä threadissa puhutaan veden vaikuttavan aineenvaihduntaan. Minua kiinnostaisikin asia hieman syvällisemmin, eli voisiko joku kertoa tarkan vaikutusmekanismin asialle. Vai vaikuttaako vesi jotain muuta kautta rasvanpolttoon, kuin aineenvaihdunnan kautta. Ainakin sitä suositellaa usein dietillä nautittavaksi. En kyllä oikein ymmärrä miten jotkut tulevat muutamalla litralla vettä toimeen. Minä juon pari litraa jo pelkästään treenin aikana, minulla on pullo ja sen kun täyttää ja juo tyhjäksi ja laskee kertojen määrän, niin on helppo arvioida paljonko treenin aikana juo vettä. Kysymys oli siis tarkasta vaikutusmekanismista.

Jos juo paljon limpparia tms. jossa on hiilihappoo, se jumittaa pakkia ainakin mulla, olen kyllä kuullut vastaavia kommentteja muualtakin.

Originally posted by mtk77
Vai vaikuttaako vesi jotain muuta kautta rasvanpolttoon, kuin aineenvaihdunnan kautta.

Yksi marginaalinen vaikutus on kylmän veden lämmittäminen.

"Yksi kalori määritellään lämpömääränä, joka lämmittää yhtä grammaa vettä yhden celsiusasteen. 1 cal = 4,1868 J."

Kehon lämpötila on 37 astetta ja hyötysuhde unohdetaan.
Juodaan 1000 grammaa 17 asteista vettä: 1000 * 20 astetta * 1 cal = 20Kcal. Tieteellinen johtopäätös: vittu, aivan sama.

Originally posted by mtk77
Onko sillä muita vaikutuksia, kuin tuo veden lämmittämisen kautta tapahtuva energian kulutus?

Veden "aineenvaihduntaa kiihdyttävä" vaikutus on myytti ja sitikointia.

No pitipä nostaa thread ylös. Nimittäin viime viikolla alkoi tuntua, ettei elimistö oikein sulata ruokaa. Ja todellakin, eipä se sieltä mihinkään sula. Vatsa on aivan täynnä koko ajan, vaikka olen tänään syönyt ainoastaan kerran. Suoli putsattiin päivällä peräruiskeella, muttei se paljoa auta. Ja treenaamisesta ei ole puhettakaan tällä pömppövatsalla. Ulostuslääkeen käytön (iltapalan jälkeen/ennen aamua) voin onneksi aloittaa tänään. Tai olisihan sitä voinut ottaa kunnon setit jo päivällä, muttei jaksaisi viettää koko yötä paskoen.

kannattaa ihan oikeasti syödä niitä kuituja. Kunhan tästä selviän, korjaan kaiken. perkele. Toivottavasti homma nyt vaan menee ohi laksatiivilla ja kuidun lisäämisellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom