Aina kuntoilun uudelleen aloitettua nouse pieni flunssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Moi,

Nyt vuoden ollut enemmän tai vähemmän paussia kaikesta kuntoilusta. Normaalisti olen käynyt salilla 3-4krt viikossa 10 vuoden ajan. Nyt kun mietin asiaa niin tuntuu siltä että aina kun olen tämän vuoden aikana aloittanut salitreenin uudestaan, niin on noussut pieni flunssa ja kuumeilu ja joudun taas pitämään lepoa. Pieni flunssa tai kuume nousee 1-3 viikkoa treenin aloittamisen jälkeen. Nyt taas aloitin salilla viiko sitten ja taas kotona flunssassa.

Onko muilla ollut vastaavaa? Aika rauhallisesti olen mielestäni nyt treenannut, ja vaikka vetäisikin alussa hieman liian kovaa niin en ole kuullut että siitä kipeäksi heti tulisi.

Kuulostaa hieman mykoplasmalta. Siinä käy juurikin noin, ei auta kuin monen viikon antibioottikuuri ja täyslepo kaikesta urheilusta kuurin ajan. Tuttavalla oli samanlaiset oireet keväällä, kuukauden pähkäilen jälkeen meni ottaan kokeet ja mykon jäänteitä löyty. 4 viikon antibioottikuuri ja liikuntakielto. Eka kuuri ei auttanut vaan oireet alkoivat uudestaan urheilun jälkeen, toka kuuri ja 10 viikon levon ja antibioottien jälkeen olo taas normaali.

Kyse ei välttämättä ole mykosta mutta oireet kuulostavat samalta...

Ite huomannu vuosien saatos saman.. oon tullu siihen tulokseen, että vastustuskyky ei parhaimmillaan kun ei oo kroppa tottunu rääkkiin, ni tarttuu pöpöt helpommin.
Esim. treenin aloittamisen aikoihin aina väsy, lihakset kipeenä jne ekat viikot/kuukaudet vaikka yrittäis ottaa kevyemmin.
Tietty myös ku tungee sormia suuhun käsiteltyään kuolasii tankoja jne ni ei varmaan edesauta terveenä pysymistä ;)

Mykoplasman aiheuttamien ylähengitystieinfektioiden hoitaminen antibiooteilla ei hyödytä yhtään mitään. Infektiolääkärien mielipiteen mukaan ainoastaan mykoplasma-keuhkokuumeiden (no poikkeuksena ehkä paha astma, COPD, bronkiektasiat) hoitaminen hyödyttää. Tauti paranee itsekseen viikkojen kuluessa hiljalleen, median ja urheilijoiden saamien hoitojen syytä tällainen virhekäsitys, jotta kuurista olisi jotain hyötyä.

En tiedä onko jokin bakteeri-infektio vai mikä, mutta viikoista ei puhuta. Eli sanoisin että koko vuosi ollut sellaista että aina kun on reenit aloittanut niin alkaa flunssa iskeä. Tiedän kyllä että pienillä pitää aloitella ja lisätä hintsusti painoa, ja niin olen tehnytkin.

Tuli just mieleen että vasen olkapää on vaivannut parisen vuotta, ja se kipeytyy aina enemmän kun aloitan salitreenit. Voisi tietenkin olla niinkin että se aiheuttaa tulehduksen kehossa... ?

Sä ei saada tarvittava vitamini? Ku hikoile enempi ja kuluta voima, ni tarvi vastavasti enempi kaikea hedelmäaine. Kokeile ihan huvikses glutamiinia lisäravinteena 5-10g päivässä. Ite varmaan viimeks yskässy helmikuussa kun vähän kurkkua kutitti.

Back
Ylös Bottom