Aikavarkaat kaupassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eldd
  • Aloitettu Aloitettu
Oletteko kiinnittäneet kaupan kassajonossa huomiota muista piittaamattomiin aikarosvoihin? Aikarosvon tunnistaa seuraavasta käyttäytämisestä:

1. Ladottuaan ostoksensa liukuhihnalle herra kävelee kassan ohi pakkaamaan tavaroitaan. Vaihtoehtoisesti hän seisoo paikallaan tekemättä elettäkään lompakon kaivamiseksi esiin.

2. Kun kassasta on mennyt viimeinenkin ostos ohi ja kassa kertoo herralle loppusumman, tämä pakkaa vielä muutaman banaanin ja maitopurkin kassiinsa. Kolmekymmentä ihmistä odottaa jonossa ja katsoo aikavarkaan touhua.

3. Tämän jälkeen aikavarkaalle valkenee, että kaupassa joutuukin maksamaan rahaa! Tavaroita ei saakaan ilmaiseksi. Alkaa lompakon kaivelu taskusta (naispuolisilla aikavarkailla yleensä käsilaukusta).

4. Kolmekymmentä asiakasta seuraa, kun lompakon löytänyt maailmanomistaja kaivelee sopivia seteleitä, visoja ja bonuskortteja.

5. Lopulta oikea kombinaatio löytyy. Jono pidättää henkeään, mutta aikavaras ei ole vielä lopettanut. Hän jää kassan kohdalle asettelemaan vaihtorahojaan ja korttejaan lompakkoonsa. Kassa ja 30 henkeä odottaa kohteliaasti.

6. Jos myymälä on Lidl (jossa kassapöytä on lyhyt ja asiakkaan odotetaan pistävän tavaransa kärryyn ja hoitavan loput pakkauspöydällä), aikavaras jättää 1. vaiheen väliin ja pakkaa rauhassa tavaransa. Minä olen maksanut, muut odottakoot.

Huonolla tuurilla olen itse 30. henkilö jonossa, jossa kaikki 29 edelläolevaa ovat varkaita. Joskus tekisi mieli sanoa: "kaiva nyt lompakkosi esiin" tai "voisitko tulla sieltä pöydän päästä pakkaamasta vai haluatko, että minä maksan?". Kohteliaana olen tietysti hiljaa ja toivon, että varas ei veisi aikaani seuraavalla kerralla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moni suomalainen kärsii ns. "aikavarkaista". Oireilu voi olla vitutusta ja väsymyksen tunnetta jonoissa. Varkaan itsemurha auttaa vaivoihin, mutta niiden hoitoon on myös lääke: haulikko.

Haulikkoa käytetään suoraan varkaan päähän. Se lievittää vitutuksen tunnetta, ja liuottaa jo syntyneitä tukoksia.

Haulikko, asekaupasta ilman reseptiä.

PS. Mää pirän hidastelijoist.

Viimeksi Lidissä 1½-vuotta sitten käyneenä tunnustan syyllistyneeni aikavarkauteen. Kärryä en halunnut ottaa muutaman hassun ostoksen takia vaan halusin korin, joita ei tietenkään ollut. Noh ostokset reppuun ja kassalle maksamaan. Pakkausvaiheen aikana mieleen tulikin eräs mainos: Eikö olisikin hienoa jos voisit hallita aikaa?

Viiltävää todellisuutta vaikkakin näin omassa kotona ollessa ei tunnu yhtään niin pahalta kuin tilanteessa. Itsekkyys se on kun kaupan käynnissäkin rulettaa! :rock:

Tänäänkin mun edessä oli joku kuuskymppinen täti, jolla oli n. 4 ostosta. Eikö tossa iässä se polla enää pelaa niin, että osaisi edes euron tarkkuudella laskee hinnan ennen kuin menee kassalle. Lisäksi pitää aina tyhjentää pikkuhilut sieltä pussinpohjalta, siinä sitten oottelet banaanin ja tasarahan kanssa :curs: .

Noi vanhat mummot, jotka maksavat aina tasarahalla ovat kyllä kauheimpia.:curs:

suortti sanoi:
Eikö tossa iässä se polla enää pelaa niin, että osaisi edes euron tarkkuudella laskee hinnan ennen kuin menee kassalle. Lisäksi pitää aina tyhjentää pikkuhilut sieltä pussinpohjalta, siinä sitten oottelet banaanin ja tasarahan kanssa :curs: .

Mun mielestä on meidän velvollisuus suoda vanhuksille tollaset pikkujutut, joilla ne pääsee meille kettuilemaan ja olemaan sen hetken tärkeimpiä ihmisiä. :)

Tai sitten kassaneiti on puolituttu ,joten kassalle pitää jäädä länkyttämään viikonlopun saamisia ja marttakerhon nisukutsujen juoruja. :curs:

Eniten minua hämmästyttää se, kun joku seisoo kassan edessä kädet ristissä, ikäänkuin transsissa, kunnes kassanhoitaja sanoo loppusumman. Sitten tämä aikavaras havahtuu ja alkaa etsiä lompakkoaan. Ajatteleeko hän, että tarpeeksi usein kun kaupassa käy, tulee loppusummaksi joskus nolla?

Etevät aikavarkaat käyttävät myös ns. bonuskortti -kikkaa. Tämä ässä pidetään povitaskussa ja pöytään lyödään vain luottokortti. Kun kassa kysyy plussakorttia, kaivetaan se vasta sitten esiin.

Hahaa. Hyvä thread. Tässä omia kokemuksiani:

- Koko kassa pysähtyi viideksitoista minuutiksi, kun joku äijä osti ehkä universumin rumimman kravatin, jonka väreille makkaraperunaoksennuskin kalpenisi. Vaateparrelle ei meinannut löytyä hintaa mistään. Ihmettelen, että joku vielä _maksoi_ sellaisesta paskasta.
- Älä koskaan vaihda jonoa kesken leikin, luultavasti joudut jonottamaan vielä paljon kauemmin. Näin on käynyt minulle n. 1000 kertaa.
- Kerran eräs akka antoi pikkulapsensa tyhjentää koko ostoskärryn hihnalle, siis tiedättehän, sellaisella uneliaan neljävuotiaan "ripeydellä", yksi tuote kerrallaan. Ja siinä kärryssä oli jumalauta koko viikonlopun ostokset, ja se oli varmasti joku lestadiolaisperhe, jogurttejakin varmaan viisitoista lavallista. Muiden asiakkaiden piti sitten seurata hengitystä pidättäen, kuinka mainio lapsi tämä pikku-Iida on.
- Kokonaan oma lukunsa ovat vitsiniekat, jotka alkavat heittää "läppää" juuri silloin, kun pitäisi maksaa ostokset. Tarjotaan vanhoja unkarilaisia kolikoita tai jotain DDR:n aikaista shekkiä. Tai sitten nämä sairaskertomustaan kelailevat mummelit. Päivitellään kantapään ruvet ja korvatulehdukset kerralla kuntoon.

Tätä kirjoitellessa tulee väistämättä mieleen, että Suomi-konepistoolille voisi hyvinkin löytyä vielä käyttöä.

Niinpä. Ja sitten kehdataan vielä ihmetellä, miksi se kassahenkilö ei jaksa iloisesti hymyillä koko 10 tunnin vuoroaan. Jos muutaman kerran viikossa kaupassa käyvää jo noin paljon ärsyttää "aikavarkaat", niin kuvitelkaapa että niitä joutuu katsomaan tunnista, päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen ja kaiken päälle ottaa omaan niskaansa seuraavien asiakkaiden turhautumiset ja puhinat. Alkaa siinä rautahermoisimmankin pinna kiristyä :curs:

Vittumaisinta on kyllä se kun lähdetään punnitsemaan jotain kurkkua vasta kassajonossa ja kaikki saa venata kun joku lyllerö lyllertää vaa'alle ja takaisin :curs: siis mikä vittu siinä voi olla niin vaikeeta muistaa punnita se #@£$%&¤# kurkku sillon kun pitäis??? :curs:

Entäpä se kun vaikka huoltoasemalla tankataan auto, mennään sisälle jonoon ja sitten kun tulee oma vuoro maksaa niin ei ole mitään hajua että mistä ja kuinka paljon tankattu. Alkaa helvetillinen arpominen että mistä mittarista ja kuinka paljon on tankattu.
Samoin olen monesti nähnyt näitä tunareita jotka odottavat siinä jonossa omaa vuoroaan ja sitten kun aika koittaa niin aletaan etsiä sitä lompakkoa ja parhaassa tapauksessa sitä ei ole edes mukana. Joko se on unohtunut autoon tai kotiin tai sitten siellä ei ole rahaa.

Itse olen duunissa kaupallisella alalla ja joskus muinoin oli meillä asiakkaana sellainen höperö mummo joka oli sokea ja sen pojalla ei muuten ratas kulkenut täysillä. No mummolla oli tapana kertoa kaikki asiat syntymästä kuolemaan niin että sillä meni ainakin 20 min kassalla. No mä aina ohjasin mummon toiselle kassalle ja laskin tuotteiden hinnat yhteen ja kerroin summan ja kysyin "entä muuta" No yleensä mummo alkoi höpisemään joutavia niin mä menin toiselle kassalle töihin tai menin seuraavaa asiakasta palvelemaan ja kävin tasaisesti 5 min välein sanomassa "joo" tai kysymässä "entä muuta" no siinä se aina kertoili kaiken mahdollisen tyhjälle tiskille ja sen mummon poika vieressä seisoen. No jossakin vaiheessa se juttu aina loppui ja kaupat tuli tehtyä. Oli joskus muilla asiakkailla hauskaa katsoa viereisestä jonosta kun mummo höpisi ja mä aina välillä kävin kuittaamassa joo ja jatkoin muualla työskentelyä.

Angelos sanoi:
Mun mielestä on meidän velvollisuus suoda vanhuksille tollaset pikkujutut, joilla ne pääsee meille kettuilemaan ja olemaan sen hetken tärkeimpiä ihmisiä. :)

Tuo pitää paikkansa!
Perkele että meinas eräältä papalta murtua mun toimesta leukaluu. Pappa tuli maksamaan ostoksensa ja antoi kolikoita ja mä heti huomasin että ei ne riitä ja pyysin lisää niin pappa sanoi että laske vaan ne. Kärsivällisesti laskin ne ja kerroin että ei ne riitä no pappa antoi lisää kolikoita ja taas laskin ja ei riitä vielläkään. No tätä jatkui kolme kertaa että aina laskin ja kerroin että ei riitä niin pappa antoi lisää kolikoita. No viimein pappa antoi viimeiset kolikkonsa ja totesi että nyt riittää kun oli jo lähtiessään laksenut tasarahan :curs: No perkule, jos se tiesi jo etukäteen että siinä on raha oikein niin miksi se ei voinnut antaa niitä rahoja kerralla vaan piti mun laskettaa niitä pikkuhiljaa?

PMLats sanoi:
Niinpä. .............asiakkaiden turhautumiset ja puhinat. Alkaa siinä rautahermoisimmankin pinna kiristyä :curs:

Ilmeisesti olet asiakaspalvelija/kassahenkilö? Vaikka duunini on monipuolista ja ei pelkkää kassalla oloa niin silti tuo kirjoituksesi on aivan kuin minun ajatuksia :thumbs:

Jouduin aikavarkaan uhrikasi Viron satamassa kun olin laivamatkalla. Kävelin kauppaan mitään pahaa aavistamatta ja rauhallisin mielin. Ajattelin kuluttaa viimeisetkin rahani halpaan limsaan. Ja hetken päästä olin kantamuksineni kaupan jonossa. Minulla oli 20min. aikaa juosta laivaan, joka odotti noin sadan metrin päässä. Jono oli pitkä, mutta koko ajan se silti liikkui ja aika kului hiljalleen. Ajattelin että kyllä tässä kerkeää hyvin. Kunnes aikavaras pääsi kassalle... Kun kassaneiti rupesi pistämään tavaraa hihnalle aikavaras odotteli hioen strategiaansa. Kun kaikki tavarat oli valmiina, niin tämä aikavaras meni pakkaamaan! Viinat menivät pussiin pullo kerrallaan, joita oli valehtelematta koko suvulle asti. Sitten hän käveli hitaaain askelin tiskille, kassaneiti sanoi hinnan huonolla suomenkielellä, niin tämä rupesi vänkäämään että tämä oli laskenut väärin ostokset. Kaikki sillävälin huokailivat ja katselivat kellojaan närkästyneinä. Sota ostoksien summasta jatkui ja jatkui.... Sitten kassaneiti joutui ruveta laskemaan uudestaan koko lastin, summaksi tuli juuri sama luku... Taitava aikavaras silti intti sitä samaa paskaa ja taas aikaa kului. Aikaa mulla oli tasan viisi minuuttia. Katselin vielä hetken aikaa sitä samaa paskaa. Sitten ilmeni että asiakas ei siksi suostunut maksamaan niin paljoa koska hänellä ei ollut rahaa kuin ehkä 10€!!! Kaikki näyttivät jonossa sairaan hermostunelita! Mulla oli jos siinä vaiheessa niin kiire ja menetin hermoni ja huusin "EIKÖ NYT NIITÄ RIIVATUN OSTOKSIA SAADA JO MAKSETUKSI" ja siihen perään "MÄ TUUN NYT MAKSAMAAN NÄÄ MUN PEPSIT KU MUN LAIVA LÄHTEE MUUTAMAN MINSAN KULUTTUA!" Meni kaikkien ohi, sillä ilmeisesti muilla ei lähtenyt samaan aikaan laiva kun minulla. Noh olin aivan hermona ja aikavaras katsoi minua kuin sika vierasta karsinaa... tässä vaiheessa näytin tältä :evil: ja aikavaras ymmärsi. Sain kuin sainkin kaiken maksettua ja juuri ja juuri kerkesin juosta sinne laivaan... juttu jälkeen päin naurattaa, mutta jos lopputulos olisi ollut että olisin vieläkin Virossa niin olis voinu tapahtua murha :evil:

Mua vituttaa einiten se, kun aina sillointällöin jonossa ollessani joku tulee aivan niskaan hönkimään. Ite tykkään ainakin pitää riittävän hajuraon tuntemattomiin ihmisiin, nuoret nätit naispuoliset tietysti poislukien. :) Luuleeko ne urpot pääsevänsä jotenkin nopeammin pois sieltä liimaantumalla edellä olevan iholle?

Niin, ja sitten se yksi vanhempi kassaneiti ottaa joskus pollaan, kun se vetää niitä viittä tuotetta puolituntia sen viivakoodilukijan läpi ilman mitään kiirettä, vaikka jonoa piisaa.

eldd sanoi:
6. Jos myymälä on Lidl (jossa kassapöytä on lyhyt ja asiakkaan odotetaan pistävän tavaransa kärryyn ja hoitavan loput pakkauspöydällä), aikavaras jättää 1. vaiheen väliin ja pakkaa rauhassa tavaransa. Minä olen maksanut, muut odottakoot.
Lidlissä asioidessani vitutuskäyrä nousee tappiin asti lähes joka kerta!

Siellä kun alennustuotteet ovat yleensä voimassa vain jonain tiettynä päivänä.
Tää päivä kyllä mainitaan niissä kotiin tulevissa mainoksissa, mutta jostain syystä se on monille niin tajuttoman vaikea ymmärtää, että siitä pitää sitten jäädä kassaneidin kanssa kinaamaan 5 minuutiksi.
Lidlissä kun muutenkin on aina liian vähän kassoja käytettävissä niin siinä alkaa sekä kassaneidillä että muilla jonossa oottavilla hiukan pinna kiristyä.
:joulu2: :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom