Aika sarjojen välissä?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuo NGV:n tapa vaatii sellaista omistautumista asialle johon kykeen vain 15-vuotias reenaaja. Kuka tahansa muu kattois kellosta :D

Mut mikäs siinä, ehkä tuo auttaa keskittymäänkin tai jotain, en halua kettuilla aiheesta, laske NGV niin pitkään kuin haluat ja millä tavalla haluat.

Tosin kello kyllä takuusti laskisi ne sekunnit vakiommin kuin sun oma pää.

Flunssasta toipuminen alkaa olla loppusuoralla, odotan kuin kuuta nousevaa että pääsen taas reenaileen, ja vuosien HIT:n, Heavy Dutyn, HST:n ja omien virtysten jälkeen bodityylillä lähetään.

Kaikkia varmasti kiinnosti ihan sikana :D

hohhoijaa, vähintäänki surkuhupaisaa touhua. Eikö tosiaan ole mitään muuta elämää kun kaiken pitää pyöriä salin ympärillä? Palautuksetki pitää laskee päässä, huhhuh.

anticube sanoi:
hohhoijaa, vähintäänki surkuhupaisaa touhua. Eikö tosiaan ole mitään muuta elämää kun kaiken pitää pyöriä salin ympärillä? Palautuksetki pitää laskee päässä, huhhuh.

Älä ny, tää on tarkkaa hommaa, niin ku hyttystä nussis, milli sivuun ja se on silmäs.

SerialLoser sanoi:
Tuo NGV:n tapa vaatii sellaista omistautumista asialle johon kykeen vain 15-vuotias reenaaja. Kuka tahansa muu kattois kellosta :D

Mut mikäs siinä, ehkä tuo auttaa keskittymäänkin tai jotain, en halua kettuilla aiheesta, laske NGV niin pitkään kuin haluat ja millä tavalla haluat.
Kyllähän se kello laskee sekunnit sata kertaa varmemmin kuin oma pää, mutta ei mahdu toi rannekello käteen, koska mulla on yleensä rannetuet etc..
Mutta joskus jos en jaksa laskeskella niin katson salin isosta kellosta..:D

NGV sanoi:
Sama täällä. Yleensä lasken päässä 90:neen ja teen uuden sarjan tai 60:neen, tosin tyyliin noissa raskaissa perusliikeissä saatan laskea siihen 120 jos on ollut kova sarja..

How come i´m not surprised?:lol2:

NGV sanoi:
Kyllähän se kello laskee sekunnit sata kertaa varmemmin kuin oma pää, mutta ei mahdu toi rannekello käteen, koska mulla on yleensä rannetuet etc..
Mutta joskus jos en jaksa laskeskella niin katson salin isosta kellosta..:D

Mulla oli kerran niin kova sarja, että olin laskea alleni:hyper:

anticube sanoi:
Musta tuo vaan kuulostaa omistautumiselta treeniin jossa ei mielestäni mitään pahaa ole. Jokainen hoitakoon sarjojen väliset tauot niin kuin parhaaksi näkee. Toivoisin, että omallakin salilla löytyisi tuollaisia omaan treeniin tosissaan keskittyviä enemmän, eikä sellaisia joiden tarvii huutaa omia paskajuttuja sarjojen välissä niin, että koko sali kuulee.

Mulla saattaa joskus venähtää nuo tauot sarjojen välissä jopa viiteen minuuttiin, kun tulee aina rupateltua kavereiden kanssa ja näppäiltyä sitä sun tätä. Voikohan treenit kusta kovinkin pahasti, jos välillä lepää sen perus minuutin ja sit välillä "vahingossa" jopa 5 minsaa?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Enpä viitsisi sentään laskea noita sekunteja, sarjapalautustauoilla voi heittää läppää muiden treenaajien kanssa. ;)

Sitä rannekelloa kun voi pitää lattiallakin, itse teen näin ja kellona on sykemittari.

NGV sä oot kyllä sulonen. On se hienoa että joku jaksaa omistautua. Saa nähä mitenhän sä mahdat tulla kehittymään noilla sanoisinko "omaperäisillä" konsteillas.

Btw.En siinä jossaki treadissa vastannu ku mä sanoin et ois kiva joksus istua rahkalle ja sä sanoit että tule pois. Ni puolivitsillä heitin mut en mä ees pääsis mihinkää lahtee en ees tiiä missä on.

rilliturpa sanoi:
Mulla saattaa joskus venähtää nuo tauot sarjojen välissä jopa viiteen minuuttiin, kun tulee aina rupateltua kavereiden kanssa ja näppäiltyä sitä sun tätä. Voikohan treenit kusta kovinkin pahasti, jos välillä lepää sen perus minuutin ja sit välillä "vahingossa" jopa 5 minsaa?

Ei pari minuuttia sinne tänne paljon hetkauta kunhan ehtii salilta kotiin ruoka-ajaksi ;)

Että kunhan ei treenit veny pitkien palautusten takia moneen tuntiin..

Kellotan aikaa sekuntikellolla sarjojen välissä. Jos painot nousee helposti, ei tarvii pelätä, että johtu vaan pitkistä palautumisista ja jos painot ei nouse, ei voi selitellä sitä liian lyhyillä palautumisilla. Etenkin jalkatreenissä haluaisi pitää pidemmän palautuksen mutta sekuntikello pakottaa vääntämään ja vaihtelee se "ajan taju" mielialankin mukaan. Vähän hifistelyä mut tykkään järjestelmällisyydestä ja toimii mulle.

rilliturpa sanoi:

Berkele, eilen kävin reenaamassa ekaa kertaa flunssan jälkeen, vuorossa kintut.
Ajattelin että no nyt teen enempi sarjoja ja lyhyillä, eli niillä minuutin palautuksilla...noh, tein ekan sarjan, 12 toistoa kyykkyä siihen pisteeseen, että puuskutin oikeen tosissani, minkä jälkeen ei puhettakaan että oisin kyennyt minuutin jälkeen tekemään saman uudestaan.
No, pidin taukoa 1.5 minuuttia, ja jaksoin toisen 12:n toiston sarjan samalla painolla, ja puuskutin jo ihan saatanasti ja keuhkoissa poltti....ja siihen tökkäs,
otin kymmenen kiloo poiskin tangosta eikä saakeli mitään jakoa että oisin voinut tehdä vielä kolmannen perään.

Siirryin prässiin, jossa jaksoin samalla lailla, just ne kaks sarjaa ja siihen hyyty.

Alkoi epäilyttää että en taida yhtään tietää mitä olen tekemässä, pitäiskö tällaisessa bodaustyylisessä, lyhyiden taukojen reenissä jättää enempi "ilmaa" sarjojen loppuun, kuin jos pitää pidempää taukoa?

Ja reenin kovuus haetaan siitä että sarjoja on enempi ja tauot lyhyitä, ei siitä että painoa on paljon ja sarjat viedään lähelle failurea?

Vai onko mulla vaan saakelin huono kunto?

Pliis, auttakaa tyhmää :(

Jos sarjat tekee loppuun asti, niin on aika onnetonta tosiaan pitää lyhyitä palautuksia etenkin jalkatreenissä. Jättämällä sarjan loppuun vähän varaa mutta tekemällä niitä sarjoja tiheämmin on IMHO tehokkaampi tapa. Lisää keskustelua aiheesta 8-10 x 3 vs 3 x 8-10 ketjussa. Monella on vaan niin vankka Pavlovilainen usko maitohappojen ja lihaskasvun yhteyteen joten "vajaita" sarjoja ei yksinkertaisesti pysty tekemään.

Jos oletetaan, että tekee vaikka 3x12 5 minuutin palautuksilla, niin samassa ajassa tekee samoilla romuilla aika monta kolmosta esim. 45 sek. lähdöillä.

Kiitoskiitoskiitoskiitos, kun vaivauduit vastaamaan.
:kippis1: :worship: :love:
Meikä tosiaan haeskelee vaihtelua reeniin, ja ajattelin että ois hiton jees jos ei tarttis kantapään kautta hakea tuntumaa, että miten tällaanen bodaus-reeni kannattais tehdä.

Vielä selvennyskysymys
Tuli mieleen että jos tekee 12 toiston sarjoja niin että loppuun jää tarpeeksi ilmaa lyhyiden sarjataukojen mahdollistamiseksi, niin pitäis varmaan tehdä sellasella painolla jolla maksimi olis yli jo 15 toistoa, ehkä jopa 20 toistoa...menee vissiin liian kevyeksi?

Vai eikö painon keveys haittaa haittaa kunhan tekee sarjat pienillä palautuksilla, ja sarjoja siihen asti että viimeisessä sarjassa joutuu punnertamaan jo itku kurkussa?

Tuolla 3x10-threadissä puhutaan koko ajan että kummiskin suh raskaita malmeja pitäisi nostella.

Pahoittelen saman jankkaamista, tämä tällainen reenityyli on mulle niin kertakaikkisen uutta.

Ei ole mitään yhtä 12-toiston sarjan maksimipainoa. Kevyemmillä romuilla saa toistot kevyemmillä romuilla aivan samalla lailla perille hidastamalla laskuja, tekemällä nostot räjähtävästi ja pitämällä palautukset sarjojen välissä lyhyinä. Keuhkojen kannalta olisi fiksumpi lyhentää sarjoja jos on tarkoitus lyhentää palautusaikojakin.

Jos progressiivisesti pystyy nostamaan ajan kanssa treenivastusta tai voluumia (enemmän toistoja samalla painolla) ei niillä absoluuttisilla malmimäärillä ole niin suurta merkitystä jos ei homma ihan keppijumppaa ole.

Alkaa valua offtopicin puolelle, mutta jos 3x12 failureen 5 minuutin palautuksilla alkaa maistua puulta niin n00bille suosittelen HST:ta vaikka treenisivun stickythreadin ohjeiden mukaan.

Thanks dude taas kerran! :worship:

Kokeilinkin HST:tä taannoin, ja sitä ennen tein HIT:tiä,
koko kroppa kerran 3-4 päivässä, mutta tosian tykkkäisin tehdä
enempi kuin yhden yai kaksi sarjaa/lihas, ja myös treenata vähän tiheemmin kuin HITissä, jotenka tämä tällainen bodausreeni suggests itself.

Huomenna menen pumppaamaan selkää,
yritän ottaa painot ja toistot hillitymmin,
jotta tosiaan lyhyet reenitauot ovat ylipäätänsä mahdollisia.

Attelin nääs, että kähden siitä että reenitauot on lyhyet ja en yritä
saada niitä vielä lyhyemmiksi, sen sijaan pyrin hissuksiin ajan kanssa lisäämään vähän sarjoja, toistoja ja painoja.

H'vytön, meikä on reenannut 16-vuotiaasta, ja sinä sanot n00bieksi...olen nyt 33. Mutta totta se kummiskin taitaa olla, enhän minä tunnu tietävän tästä hommasta juuri hevon...mitään.

Vaan nyt on ainakin motivaatio piiiitkästä aikaa kunnossa.

pikku kirppu sanoi:
NGV sä oot kyllä sulonen. On se hienoa että joku jaksaa omistautua. Saa nähä mitenhän sä mahdat tulla kehittymään noilla sanoisinko "omaperäisillä" konsteillas.

Btw.En siinä jossaki treadissa vastannu ku mä sanoin et ois kiva joksus istua rahkalle ja sä sanoit että tule pois. Ni puolivitsillä heitin mut en mä ees pääsis mihinkää lahtee en ees tiiä missä on.
Oma peräisillä ja suloinen, kato kekkonen sähän pelastit mun päivän harva sanoo noita mulle, paitsi vanhemmat ja siitäkin on aikaa.. Kuule, kyllä me vielä jonain päivänä istutaan rahkalle vaikka pakiksen kaupalla tai jossain. Ja jos oot tulossa keväällä katselee kisoja Helsingin kulttuuritalolle tai syksyllä katselee tänne lahteen kisoja niin tuu ihmeessä meille rahkalle. En mä asuko about 3km tuosta messukeskuksesta..:lol2:
Niin ja BTW vähän pakko keksiä tämmöisen ruipelo pojan jotain, että kehittyisi.

Timba79 sanoi:
Sitä rannekelloa kun voi pitää lattiallakin, itse teen näin ja kellona on sykemittari.
Kokeiltu on joskus puolitoista vuotta sitten ja kävi niin, että taisin tehdä muutamia sarjoja jalkaprässissä, niin joku ison kokoinen äijä tuli ja vahingossa astui sen päälle ja rikkihän se meni, äijä pyysi anteeksi ja halusi korvata sen, mutta sanoi sillen vaan, että mitäs pienistä jos ei pienet meistä, ostin aikoinaan sen kellon Intiasta, joten kein problem.. Joten ihan mielellään lasken tai katon salin isosta kellosta..

Suositut

Back
Ylös Bottom