Ahti & Heikki722 treenivideo "2 weeks out"

Ratu sanoi:
Paljon menee offilla suunnilleen?

Mahdollisimman vähän ruuan seassa, iltaisin sitten välttämättömät öljyt ruokalusikalla suoraan kitusiin. Olen pitänyt nyrkkisääntönä, että valmisruuat kelpaavat bodysafkaksi, kun niiden rasvapitoisuus on alle 5%. Rainbow hernekeitto on hyvää bodyruokaa, rasvaa 2%. Siihen kun täräyttää tonnaripurkin sekaan niin alkaa olla kasassa todella mainio massakauden ravintopommi. Liian rasvainen ruoka massakaudella pitää bodaajan liian pitkään kylläisenä, ja silloin on entistä vaikeampaa ahtaa lihaskasvun edellyttämää proteiinimäärää naamariin.

RRKalle on oikeassa tuon prosentteihin tuijottamisen suhteen - jos ei kilo tai kaksi lisälaardia haittaa. Mutta jos on kisat tulossa, on dieettiä edeltävällä off seasonilla ihan turha ottaa yhtään grammaa laardia, jonka joutuu kuitenkin työstämään pois ennen kisoja.

Mielstäni offilla on turhaa noita rasvagrammoja laskea. Syö niin puhdasta ruokaa kuin mahdollista ja ottaa välttämättömät rasvahapot öljystä. Jos vain selkärankaa riittää, niin offilla kannattaa syödä diettiruokaa - ei mitään muuta. Kun kisat lähenee, vähennellään ruuan määrää. Kun offilta jättää herkut ja laatikot sun muut piirakat pois, niin dieetillä on helpompaa, kun ei tule mielihaluja - ethän ole syönyt noita "herkkuja" edes offilla, joten et kaipaa niitä dieetilläkään.

RRKalle sanoi:
Tunkekaa noi prosentit pitkälle anukseenne.
ei saa,se sattuu :itku: :kuvia:

samout sanoi:
kiitoksia heikki, tosta saa erittäin hyvää vertailupohjaa. Nyt sitte kiinnostuin sun diettiruokapäiväkirjasta sittenki, jos ei oo liikaa vaivaa ni voisitkos vähä pasteilla tähän:)

Ote dieettiruokapäiväkirjasta, noin 6 vkoa ennen kisaa:

9:00
70g kaurahiutalaita 40/10/245 (hh/prot/kcal)
200g raejuustoa 4/36/160
tonnikalapurkki 0/38/170

11:00
50g riisi 40/3/175
300g kana 0/50/270

14:00
50g riisi 40/3/175
150g kana 0/30/135
200g raejuusto 4/36/160

18:00
50g riisi 40/4/175
300g kana 0/60/270

20:00
50g kaurahiutale 28/7/175
200g raejuusto 4/36/160
6 munanvalk 0/24/96

Salaattia + porkkanaa + öljyt

YHT:
Hiilarit 220, Protskut 350, kalorit 2500, rasvat 25 g

Hyvä video... oli ihan oikea veto reenata ilman paitaa. :)

ismoman sanoi:
Heikki, otatko rasvat aina vain viimeisen aterian yhteydessä?

Kyllä. Rasvat otetaan ennen nukkumaanmenoa, jotta elimistölle riittäisi energiaa mahdollisimman pitkään yöllä, ja jotta elimistö näin ollen pysyisi anabolisessa tilassa mahdollisimman pitkään. Ajatus on, että palautuminen vaatii energiaa (myös proteiineja) ja öljy luovuttaa energiaa hyvin hitaasti (toimii siis paremmin kuin hiilarit). Tavoitteena on, että katabolinen vaihe jäisi mahdollisimman lyhyeksi. Tästä syystä tukeva ja hyvä bodyaamiainen on erittäin tärkeä heti kun on herännyt.

Heikki722 sanoi:
Tästä syystä tukeva ja hyvä bodyaamiainen on erittäin tärkeä heti kun on herännyt.
Aamiainen on paras kohta minun päivässäni ja oma päivä alkaa aina tai no useimmiten tällaisella:
Kaurahiutaleita 100g
Raejuustoa 200g

Riittääköhän toi, ainenkin tämmöiselle kyniskalle riittää.:lol2:

NGV sanoi:
Aamiainen on paras kohta minun päivässäni ja oma päivä alkaa aina tai no useimmiten tällaisella:
Kaurahiutaleita 100g
Raejuustoa 200g

Riittääköhän toi, ainenkin tämmöiselle kyniskalle riittää.:lol2:

Jep. Jotain vitamiineja olisi hyvä myös ottaa aamulla. Oma suosikkini on myös kaurapuuro + raejuustosekoitus. Pilkon sekaan vielä yhden banaanin, laitan tilkan makeutusnestettä ja ripauksen kanelia. Nam.

Eli tälläinen varmaan kelpaa hyvin aamiaiselle?
Kaurapuuroa + maitoa
Ruispala ja päälle kanamuna ja yks Ehrmann ja pari multivitaa

Heikki722 sanoi:
Jep. Jotain vitamiineja olisi hyvä myös ottaa aamulla. Oma suosikkini on myös kaurapuuro + raejuustosekoitus. Pilkon sekaan vielä yhden banaanin, laitan tilkan makeutusnestettä ja ripauksen kanelia. Nam.
Unohdin mainita, että otan multitapsin ja Leaderin Omega3 tabletin. Illalla taas 30g kaseiinia, 20g heraa, 2 rkl oliiviöljyä ja multitaps ja Omega3 tabletti, niin ei kärsi hirveästä kataboliaa yön aikana.:D

Pikkasen offtopick mut kaveri huomas tunnil kun selailin pakkista ja otti puheeksi "lappeenrannan kovimman portsarin" joka kuulemma laittaa kädet ristiin rinnalle ja juoksee päin pukareita, pariin otteeseen kuulemma itse ollut todistamassa ja tämä heppu on kuulemma sama Ahti.:D

Ruhli sanoi:
Pikkasen offtopick mut kaveri huomas tunnil kun selailin pakkista ja otti puheeksi "lappeenrannan kovimman portsarin" joka kuulemma laittaa kädet ristiin rinnalle ja juoksee päin pukareita, pariin otteeseen kuulemma itse ollut todistamassa ja tämä heppu on kuulemma sama Ahti.:D

No minä se en ainakaan ole! :D :D :D

Ruhli sanoi:

No epäilen kyllä että Ahti juoksis yhtään mihinkään:D

NGV sanoi:
Unohdin mainita, että otan multitapsin ja Leaderin Omega3 tabletin. Illalla taas 30g kaseiinia, 20g heraa, 2 rkl oliiviöljyä ja multitaps ja Omega3 tabletti, niin ei kärsi hirveästä kataboliaa yön aikana.:D

En oikeesti älyä tällastä.

Keiko- sanoi:
En oikeesti älyä tällastä.
Mitä et älyä? Heitin vitsinä tuon, että "ei kärsi kataboliaa yöllä", mutta kyllä tuo on ihan hyvä iltapala, harmi, että kaseiini loppui, mutta äkkiäkös sitä ostaa lisää.

Olen käsittänyt että hauiskäännössä pitäisi nuo kyynärpäät pysyä kyljissä kiinni. Tossa ne ainakin lähtee ilmaan, vai onko tää vaan niinkun näytöspumppailua ilman sen suurempaa tekniikan miettimistä? Ei sillä et lähtisin neuvoon, kun kattoo sun hauista :D Kuhan jäi mietityttään..

Btw eikö ois ollu helpompi pitää ne kalsarit jalas koko sen posetussession ajan ku vaihtuu jatkuvasti housut-kalsarit ku kuvaat :D

Back
Ylös Bottom