Omalla tavallaan selvyyden ja jonkinlaisen "reiluuden" nimissä on tietysti hyvä olla vain yksi ISO liitto yhdellä lajilla, kuten esimerkiksi FIFA futiksessa. Ja kuten aiemmin taidettiinkin sanoa, ainakin teoriassa olisi siis toimivaa olla olemassa jonkinlaiset "tiimit", yhdellä "tiimillä" voisi olla useampi ottelija tietysti, joita ostettaisiin muilta tiimeiltä tai mg scouttaisi alemmista sarjoista(muiden maiden pikkuorganisaatioista tms., hyvin pitkälle kuten futiksessakin), tässäkin jotta ei mentäisi älyttömyyksiin, voisi "tiimeillä" olla jonkinlainen ottelijalimitti joka estäisi "parhaiden" haalimisen yhteen "tiimiin". Tällöin siis itse organisaatio(UFC), määrittäisi siis kaiken muun, paitsi pelaajien palkan, sponsorit yms, jolloin organisaation tehtävät jäisivät sellaisiin, jotka ajaisivat itse lajia urheiluna eteenpäin, eikä sotkisi sitä rahalla, kuten ufc.ssä on käynyt.
Sittenhän voisi muikata MM-kisojakin lajille jossa esim jokaisella mukana olevalla maalla on oman maan ottelijoiste tehty "joukkoe", sanotaan vaikka jokaisesta painoluokasta 2-3 ottelijaa, nämä ottelijat sitten itse turnauksessa vuorottelisivat sen mukaan miten ovat kunnossa (taktikointia yms.). Jokaisella painoluokalla olisi siis oma mm-titteli. Tietysti kaikkea tätä pitäisi rajusti muokata mutta enivei, kunhan ajankuluksi alkoi taas spekulointi kukoistaa kun elämäkin kusee ja kahvi on loppu.
Tyhmä idea, mutta tulipahan tehtyä
E. tietysti on erittäin vaikea verrata joukkoelajeja yksilölajeihin tällaisella organisaatiotasolla, mutta missään nimessä ei ole lajille hyvä asia, jos raha saa noin suuren merkityksen ja vallan yhden miehen käsiin kuten nyt on jenkeissä todettu. Koska faktahan on se, että Dana White voi tehdä UFC.lle ja sitä myötä koko lajille lähes mitä mielii, koska kuten sanottu, hyvin monelle MMA = UFC. ;peace;