Aerobista sisätiloissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turisas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Espoo
Postasin tän tänne aloittelijoiden osastolle, koska viestin lopussa on pari sekalaista kysymystä. Mutta siihen pääkysymykseen:

Mitä teette jos pitäis lähteä lenkille, mutta ulkona on vaikka kaatosade tai lumimyrsky?

a) vähät välitätte ja menette lenkille kuten normaalisäälläkin :whip:
b) menette salille polkemaan kuntopyörää tai juoksemaan matolle
c) liikutte kotona
d) käytätte säätä tekosyynä jäädä kotiin makoilemaan

Jos itse lähtisin salille voisi olla hyvin vaikeaa pysytellä erossa punteista ja sitäpaitsi tällä hetkellä en omista kausikorttia, joten nekin vähät varat, jotka käyttäisin mieluummin ihan itse punttailuun, menisivät kuntopyörällä polkemiseen.
Houkuttelevin vaihtoehto olisi siis c), mutta en kyllä tiedä mitä voisin kotosalla tehdä, kun en omista kuntopyörää, soutulaitetta tai muutakaan vempainta jolla voisin lenkkiä korvata :( . Onko siis mitään mahdollisuutta polttaa rasvaa kotona ilman (isoja) välineitä? Tuskin mitkään paikallaan juokseminen tai haarahypyt ovat kovin päteviä?

Ja sitten vähän ravinnosta. Onko tonnikalapurkki ja lasi maitoa riittävä/hyvä syöminen juuri ennen nukkumaan menoa? Kannattaako jugurttia syödä ollenkaan, jos ei halua ylimääräistä vyötärölle? Olen nimittäin välillä syönyt välipalaksi seuraavanlaista mössöä:

250 g maitorahkaa
200 g Valion jugurttia (mansikka, mustikka, banaani....)
pari kourallista kaurahiutaleita

Joskus on tullu myös syötyy välipalaks paketillinen vaikkapa curry-kalkkunaleikettä. Onko mitään mieltä? Menee ainaski helposti, ku se on aika :kuola:

Onko olemassa terveellistä einesruokaa? Einespizzoja en oo syöny vähään aikaan, mutta muita on kyllä tullu syötyy jonkin verran :nolo: . Näin lomalla ku ei oo kouluruokaa, eikä äitikään oo kotona tekemässä ruokaa, niin en kyllä ainakaan kahta ruokaa saa päivässä tehtyy ite.

PS. Hemmetti, mä en kyllä osaa tehdä lyhyttä ja ytimekästä viestiä sitten millään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Turisas sanoi:
Mitä teette jos pitäis lähteä lenkille, mutta ulkona on vaikka kaatosade tai lumimyrsky?

c) liikutte kotona
A ehdottomasti. Juoksu sateessa on aivan älyttömän mukavaa. Kannattaa kokeilla.

Tosin joskus kyllä D....
:nolo:

Zone-sarja -42%
Turisas sanoi:

c) liikutte kotona

Eipä se sää siihen pahemmin vaikuta. Kyllä ulkoilmassa lenkkeily on kuitenkin huomattavasti mukavampaa kuin sisätiloissa.

Turisas sanoi:
Jos itse lähtisin salille voisi olla hyvin vaikeaa pysytellä erossa punteista ja sitäpaitsi tällä hetkellä en omista kausikorttia, joten nekin vähät varat, jotka käyttäisin mieluummin ihan itse punttailuun, menisivät kuntopyörällä polkemiseen.
Houkuttelevin vaihtoehto olisi siis c), mutta en kyllä tiedä mitä voisin kotosalla tehdä, kun en omista kuntopyörää, soutulaitetta tai muutakaan vempainta jolla voisin lenkkiä korvata :( . Onko siis mitään mahdollisuutta polttaa rasvaa kotona ilman (isoja) välineitä? Tuskin mitkään paikallaan juokseminen tai haarahypyt ovat kovin päteviä?

Kai siellä kotona jonkinlaista kuntopiiriä voisi tehdä. (punnerruksia, leukoja, vatsoja, yms...)

Turisas sanoi:
Ja sitten vähän ravinnosta. Onko tonnikalapurkki ja lasi maitoa riittävä/hyvä syöminen juuri ennen nukkumaan menoa?

Jep.

Turisas sanoi:
Kannattaako jugurttia syödä ollenkaan, jos ei halua ylimääräistä vyötärölle? Olen nimittäin välillä syönyt välipalaksi seuraavanlaista mössöä:

250 g maitorahkaa
200 g Valion jugurttia (mansikka, mustikka, banaani....)
pari kourallista kaurahiutaleita

Joskus on tullu myös syötyy välipalaks paketillinen vaikkapa curry-kalkkunaleikettä. Onko mitään mieltä? Menee ainaski helposti, ku se on aika :kuola:

Hyvältähän tuo kuulostaa. Kannattaa huomioida jugurtin rasva/sokeri-pitoisuus, sillä niissä on todella paljon eroja.

Turisas sanoi:
Onko olemassa terveellistä einesruokaa? Einespizzoja en oo syöny vähään aikaan, mutta muita on kyllä tullu syötyy jonkin verran :nolo: . Näin lomalla ku ei oo kouluruokaa, eikä äitikään oo kotona tekemässä ruokaa, niin en kyllä ainakaan kahta ruokaa saa päivässä tehtyy ite.

Kai sä voit tehdä sitä ruokaa itsekin. Ei pastan/riisin keittämien ja broilerin/jauhelihan/kalan paistaminen niin hirveän vaikeaa ole. Tekee kerralla hieman suuremman satsin, niin voi syödä muutaman kerran.

Turisas sanoi:
PS. Hemmetti, mä en kyllä osaa tehdä lyhyttä ja ytimekästä viestiä sitten millään.

Ennemmin vähän liikaa kuin liian vähän. ;)

:offtopic:
Sateessa juoksemisessa on kyllä fiilistä vähän sellanen me against elements homma. itse nykyisin lauleskelen sateessa juostessani Takaisin sateeseen biisiä(vai oliko se Suolaista sadetta).

Eli kannatan ehdottamasti sateessa juoksua .

Vähäsen ikkunaa/parvekkeen ovea auki ja sitten vaikka HIItiä sisätiloissa. Ainakin itselläni toimii ihan ok. Eli paikallaan juoksua ja samalla vaikka harjanvartta rinnalta ylös ja eteen punnertaen. Keväällä tein 3 kertaa viikossa alkaen 4*30s sarjoista aina tuonne 15*30s sarjoihin ja hyvin meni. Jos olisi isompi asunto niin ostaisin kuntopyörän ja tahkoisin sillä aina leffaa katsoessa pari tuntia aerobista.

Salille sotkemaan. Tosin kokeilin hölkkälenkkiä sateella ja se oli yllättäen kyllä mukavaa :o Tosin mahtaako moisesta vilustua :(

rocky6 sanoi:
Salille sotkemaan. Tosin kokeilin hölkkälenkkiä sateella ja se oli yllättäen kyllä mukavaa :o Tosin mahtaako moisesta vilustua :(
Ei siitä ainakaan kovin helposti vilustu. Varsinkin kun juokset kokoajan, siinä tulee lämmin. Juoksun jälkeen kun vielä menee heti lämpöseen suihkuun.

Kyllä sitä kausikorttilaisena tulee helposti sinne salille mentyä tekemään ne aerobiset. Juoksemista en harrasta juuri ollenkaan, vaan pyöräilen sitten jos ulkona teen aerobista, tai kävelen. Tosin toi kävely vaatisi sauvat jos haluaa sykettä vähänkään nostaa. Polkupyörällä on mukava päästellä oikein kunnon sateella... :evil:

rocky6 sanoi:

Ei kannata vilustumista pelätä.

Jos siellä max tunnin on, ja koko ajan liikkeessä, niin ei ole pelkoa sairastumisesta. Jos 5 tuntia palelet ulkona märkänä ja nälkäsenä, niin on selvä, ettei keho ole parhaassa iskussa tautien torjumisen kannalta siinä 4 1/2 tunnin kohdalla. Mutta lenkille voi mennä!!!!!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom