Aerobista punttitreenin perään, miten palkkari?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka,

Eli oon nyt käyny salilla parisen kuukautta, ja aattelin ihan kunnon kohottamiseksi alkaa juoksemaan juoksumatolla tai pyöräilemään kuntopyörällä treenin jälkeen aina kun ehtii jäädä noin puolen tunnin - tunnin ajan.

Mites toi palautusjuoma, tähän asti oon aina ottanu perussetin eli desi heraa desi maltoa heti treenin jälkeen. Entä nyt kun tulee tota aerobista perään? Jos vaikka tunnin juoksee, niin se o varmaan liian pitkä aika olla ottamatta mitään palautusta käynnistävää?

Oisko sellasessa mitään ideaa, että ottaisin mukaan toisen sheikkerin johon teen vaikka puol desiä heraa & puol desiä maltoa-sekotuksen, vedän sen punttitreenin perään ja vaikka 10 min päästä alotan aerobisen. Juoksun tai pyöräilyn jälkeen sitten ihan kunnon palautusjuoma, suihkuun, kotiin ja ruokaa naamariin?

Mitäs suosittelette?

Monethan tekee silleen, että pelkän punttitreenin aikanakin vetää puolet palkkarista kesken treenin ja puolet sen jälkeen. Eli varmaa toimii, jos vedät puolet siitä puntin jälkeen ja puolet aerobisen jälkeen. Sit vaan koko session jälkeen safkaa viel naamariin.

vaihtoehto1. Puolet palkkarista ennen aerobista ja loput jälkeen.
vaihtoehto2. Toi sun itse ideoimasi kuulostaa toimivalta
vaihtoehto3. Palkkari vasta aerobisen jälkeen
vaihtoehto4. Koko palkkari naamaan ennen aerobista (ellei hölsky vitusti mahassa)

Pääasia, että sen nyt otat ja että saat kunnolla safkaa sitten koko treenin jälkeen.
Käytännössä noista vaihtoehdoista jokainen toimii ja kehityksessä huomaat tuskin mitään eroa, teet sen millä tavalla tahansa.

vaihtoehto1. Puolet palkkarista ennen aerobista ja loput jälkeen.
vaihtoehto2. Toi sun itse ideoimasi kuulostaa toimivalta
vaihtoehto3. Palkkari vasta aerobisen jälkeen
vaihtoehto4. Koko palkkari naamaan ennen aerobista (ellei hölsky vitusti mahassa)

Pääasia, että sen nyt otat ja että saat kunnolla safkaa sitten koko treenin jälkeen.
Käytännössä noista vaihtoehdoista jokainen toimii ja kehityksessä huomaat tuskin mitään eroa, teet sen millä tavalla tahansa.
Joo toi hölskyminen kävi kans mieles et voi olla vähä ikävä :D

Torpedoit sekä punttitreeniä että kunnonkohotusta mikäli teet kummatkin peräkkäin tai samana päivänä. Siis mikäli kummatkin ovat kovia treenejä. Aerobisella treenillä kulutat punttitreenin palautumista ja punttitreeni on jo vienyt parhaan terän ennen aerobisen aloittamista. Punttitreeni ja aerobinen treeni eri päiville mikäli haluat kehittyä kummassakin. Eri asia jos haluat huviksesi urheilla ilman minkään sortin kehittymistä (tämä ei ollut sitten mitään kettuilua, nähdäkseni jotkut harrastelijat urheilevat huvikseen eikä kehittyminen ole se päämäärä).

Eri asia jos on dieetillä niin voi vetää kevyen aerobisen treenin, se ei vaan kohota kuntoa juuri minkään vertaa. Myöskin loppuverryttelyn voi (jopa suotavaa) ottaa punttitreenin päälle jolla saadaan kuona-aineet lihaksista pois.

Palkkaria voi alkaa juomaan ennen treenin loppumista, missään ei ole kiveen hakattu että sen saa/pitäisi juoda vasta just treenin päätyttyä. Mielummin niin että ennen treenin loppumista pikkusen huikkailee, ei niin että on maha täynnä palkkaria kesken kovien sarjojen. Sitten treenin päätyttyä loput naamariin. Omasta kokemuksesta en suosittele sitä perustyyliä että vedetään treenin päätteeksi välittömästi palkkari ykkösellä alas, mulla ainakin alkaa masu kettuilemaan.

Torpedoit sekä punttitreeniä että kunnonkohotusta mikäli teet kummatkin peräkkäin tai samana päivänä. Siis mikäli kummatkin ovat kovia treenejä. Aerobisella treenillä kulutat punttitreenin palautumista ja punttitreeni on jo vienyt parhaan terän ennen aerobisen aloittamista. Punttitreeni ja aerobinen treeni eri päiville mikäli haluat kehittyä kummassakin. Eri asia jos haluat huviksesi urheilla ilman minkään sortin kehittymistä (tämä ei ollut sitten mitään kettuilua, nähdäkseni jotkut harrastelijat urheilevat huvikseen eikä kehittyminen ole se päämäärä).

Eri asia jos on dieetillä niin voi vetää kevyen aerobisen treenin, se ei vaan kohota kuntoa juuri minkään vertaa. Myöskin loppuverryttelyn voi (jopa suotavaa) ottaa punttitreenin päälle jolla saadaan kuona-aineet lihaksista pois.

Palkkaria voi alkaa juomaan ennen treenin loppumista, missään ei ole kiveen hakattu että sen saa/pitäisi juoda vasta just treenin päätyttyä. Mielummin niin että ennen treenin loppumista pikkusen huikkailee, ei niin että on maha täynnä palkkaria kesken kovien sarjojen. Sitten treenin päätyttyä loput naamariin. Omasta kokemuksesta en suosittele sitä perustyyliä että vedetään treenin päätteeksi välittömästi palkkari ykkösellä alas, mulla ainakin alkaa masu kettuilemaan.
Nopea kysymys tähän: jos ui kovaa joka toisen anaerobisen treenin päälle 5-10min niin "torpedoiko" tuo salitreeniä? Tiedän että kyllähän sen itsekkin huomaa ajan kanssa että onko siitä haittaa, mutta ajattelin että jos on jollain kokemusta ni ois jees tietää jo etukäteen.

Dislike. Oisko jotain perustelua, vahvasti olen tosta erimieltä ettei vois kehittyä tekemällä kovan aerobisen ja kovan puntin samana päivänä.

Dislike. Oisko jotain perustelua, vahvasti olen tosta erimieltä ettei vois kehittyä tekemällä kovan aerobisen ja kovan puntin samana päivänä.

Yksinkertaisesti palautuminen on suurin rajoittava tekijä, toinen hyvä syy on suuri energian kulutus. Punttitreenin päätyttyä palautuminen ei pääse käynnistymään jos treeniä jatketaan kovalla aerobisella treenillä. Kehon pitäisi tämän kaiken jälkeen päästä palautumaan kahdesta eri treenistä. Kahdesta kovasta ja mahdollisesti paljon energiaa kuluttavasta treenistä. Lihasten tarvitsemaa lepoa laiminlyödään toisella harjoitteella jolloin pyhäkolminaisuus "treeni-ravinto-lepo" on rikottu. Myöskin kahteen peräkkäiseen treeniin tarvitsee erittäin paljon energiaa. Tällainen älytön superharjoitus edellyttää suurta ravinnon nauttimista ennen treeniä, treenin aikana ja jälkeen. Tämä energiapuoli ei tietenkään ole käytännön ongelma, sitä vastoin tuo palautumispuoli on ongelma.

Muutan edeltävän viestini sisältöä siltä osin että samana päivänä on mahdollista suorittaa punttitreeni ja myös kova mutta lyhyt aerobinen treeni. Ja ilmeisesti kehittyä kummassakin harjoitteessa. Nyt en puhu kokemuksen puolesta vaan näin olen ymmärtänyt. Ainakin ammattiurheilijat treenaavat kaksikin kertaa päivässä ja kehittyvät. Heidän treenien sisältöön en ole kovin perusteellisesti perehtynyt.

Lyhyesti vielä vastaamalla esitettyyn kysymykseen, en usko että samana päivänä suoritetuissa puntti- ja aerobisessa treenissä voisi kummassakin kehittyä saman aikaisesti. Mahdollisesti toisessa voi kehittyä, todennäköisemmin ei kummassakaan. Näin tavallisilla urheilevilla ihmisillä, ammattilaisilla voi olla poikkeavan sorttista kehitystä.

Itse luulisin, että saattaisi jopa olla mahdollista suorittaa punttitreeni ja aerobinen
samana päivänä, mutta itse en lähtisi niitä heti peräkkäin ainakaan tekemään. Eli miltäpä
kuulostaisi jos aamulla kun nouset ylös niin lähdet puolen tunnin hölkkälenkille ja illalla
salille ? Keho ehtisi tuossa varmasti paremmin palautumaan ja ruokapolitiikkakin olisi helpompi hoitaa noin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom